handdator

Visa fullständig version : Hjälm o Kortbyxor



E sparre
2014-07-26, 22:46
Hej
Blir förvånad över så många självmordskandidater Bara för klimatet då struntar man i skyddskläder :confused:

erikn
2014-07-27, 00:25
Självmord är väl ändå att ta i.

TheCrow
2014-07-27, 09:25
Folk dör av värmeslag också...

Olle Å
2014-07-27, 09:50
Folk dör av värmeslag också...

Knappast när man kör hoj:D:D
Såg en på en sporthoj iförd hjälm t-shirt, shorts och flippflopp:nurse::nurse::nurse: om ha skulle vurpa:D:D
Själv åker jag i kevlarjeans, en gammal tunn skinnpaj, hjälm och stadiga skor.

pentti01
2014-07-27, 09:58
Förstår att det kan vara lockande , personligen kör jag med Mc-kläder.

TheCrow
2014-07-27, 15:30
Inte när man kör men när man segar sig fram i trafiken...

/Freddo

engström67
2014-07-28, 14:21
Jag och frun tog faktiskt en liten tripp på 2 mil till ett fika ställe igår,T-tröja och shorts,var riktigt svalkande.Dottern åkte före på mopeden och hon har inget ställ.Men ska jag iväg längre eller så då åker stället på.

TheCrow
2014-07-28, 14:27
Jag har hittills alltid haft ställ och tänkt att jag aldrig skulle rucka på det. Efter att ha pendlat i sommarvärmen så har jag utvecklat en viss förståelse för de som resonerar annorlunda.

Vidare beror det lite på hur man kör och hur fort. Inne i stan så känns det så där nödvändigt. Jag har i princip samma hastighet när jag cyklar och där är skyddsnivån väldigt mycket lägre.

/Freddo

custom bike custodians
2014-07-28, 22:26
Det är rimligen upp till var och en hur man klär sig när man åker hoj.

Foosi
2014-07-29, 10:17
ja alla är vi olika och tur är det....

Jan-Olov
2014-07-29, 23:19
Det är rimligen upp till var och en hur man klär sig när man åker hoj.

Kan så tyckas men vi övriga får stå för kostnaden när skadan har skett. Och så har dom mesta av oss någon anhörig som även drabbas. Ansvarslöst enligt mig.

TheCrow
2014-07-30, 00:47
Fast det kan man säga om mycket. De flesta bilister kör för fort, pratar telefon. Folk röker, dricker sprit och spelar innebandy osv... Rent allmänt så är det väl dessutom ansvarslöst att köra mc eftersom bil torde vara säkrare, eller ännu hellre kollektivt.

/Freddo

Jan-Olov
2014-07-30, 13:26
Fast det kan man säga om mycket. De flesta bilister kör för fort, pratar telefon. Folk röker, dricker sprit och spelar innebandy osv... Rent allmänt så är det väl dessutom ansvarslöst att köra mc eftersom bil torde vara säkrare, eller ännu hellre kollektivt.

/Freddo

Du har helt rätt, men en dumhet ursäktar inte en värre.

TheCrow
2014-07-30, 15:36
Kanske inte, men vem är vi att säga vart gränsen ska gå?

Lindzan
2014-07-31, 15:25
Bättre safe än sorry? haha..
Skämt å sido, har ett vänpar som la hojen i en korsning för det var rullgrus och någon sten där, det gick väääldigt långsamt då det var kortege. Trots full utrustning så blev det gott om skrapsår och blåmärken och några stukade revben. Jag har lagt hojen över mig i stillastående och det gjorde med rejält ont, så då var jag glad att jag slapp skrapsår.
Man väljer själv men allt kan hända....

TheCrow
2014-07-31, 15:36
Det mesta här i livet är ju ett risktagande. Jag kan tycka att det är korkat att ligga ute på 90-vägarna i bara shorts. Men jag tycker det är än mer korkat att röka. Poängen är att man nog bör respektera att andra drar gränsen annorlunda.

Ur ett samhällsperspektiv kan jag tycka att ta först hand om alkohol, rökning och kost så kan vi börja diskutera skyddsnivån för mc-folk sen.

/Freddo