handdator

Visa fullständig version : Varmt.....



rolfmm
2014-07-26, 07:37
Det blir för varmt att köra motorcykel vid 25-30gr. Finns det köliga körkläder typ "Italia-dressar"? Hur gör ni?

joar
2014-07-26, 14:26
Detta undrar jag med. Jag låter hojen stå just nu faktiskt. Kör dock på kvällarna, men är fan blöt när jag kommer hem ändå. Man är ju förstås rätt sugen på att köra i t-shirt som de coola snubbarna. :) Mina chickenstrips säger dock att det är en dålig idé.

MEHall
2014-07-26, 15:52
Kevlar jeans är ju svalare byxor än läder och allvädersbyxa. ;)
Synd bara att, vad jag vet, så finns det inte liknande jackor. :rolleyes:
Se bara upp så att motorn inte överhettar annars. ;)




:cool:

erikn
2014-07-26, 17:46
Jag var på en kort semestertripp till Gotland ett par dagar. Var i stort sett olidligt att köra, men gjorde det i alla fall. Provade ett 20 min pass på Gotland ring, det var det värt.

Har en hyfsat genomsläpplig jacka och har precis köpt Richa Evo Vent, men de släpper bara igenom luft när jag står upp. Så jag ställer mig upp med jämna mellanrum för att bli lite nedkyld.

MEHall
2014-07-27, 21:16
Smart! ;) Sådana skulle alla jackor vara ju!:rolleyes: ;)

armoton
2014-07-27, 21:49
Jag som funderat på att köpa Richa airvent ... Mina brallor jag har nu blir pissblöta när man kört en kort stund..

Jag är rätt nöjd med min Knox venture skyddströja, den andas bra


Såg nu att du skrev om Airvent jackan , jag har sneglat på byxorna med samma namn

pentti01
2014-07-27, 22:36
Konstigt nog upplever jag inte att mina skinnbyxor blir så varma när jag kör, bara när jag stannar till.
Kör med denna jacka som jag tagit ur både regn och värme fodret, funkar bra.
http://shop.northbike.se/personlig-utrustning/on-road/klader/klader-richa/herr/product/133224-richa-airmach-sv-rod-herr

erikn
2014-07-28, 00:14
Jag som funderat på att köpa Richa airvent ... Mina brallor jag har nu blir pissblöta när man kört en kort stund..

Jag är rätt nöjd med min Knox venture skyddströja, den andas bra


Såg nu att du skrev om Airvent jackan , jag har sneglat på byxorna med samma namn

Jag skrev otydligt, jag har en jacka Alpinestars och sedan nyligen köpte jag byxorna Richa Air Vent Evo.

http://www.xlmoto.se/richa-byxor-airvent-evo-svart

Har skaffat en skyddströja (nättröja med en massa skydd på) men jag provade den med en collegetröja o0ch då var det varmare än med min jacka.

Allan K
2014-07-28, 08:04
Jag beställde den här jackan, får se hur den funkar. Har annars slarvat nu och kört i bara kevlarjeans och skjorta.

http://www.fc-moto.de/Scott-Air-Mesh-Jacket

engström67
2014-07-28, 14:16
Har ju varit varmt som tusan,hojen har nog stått i 3 veckor nu,men mest på grund av jobb.Vart ju en vecka runt i Halland och Skåne i maj sedan Norgetripp v 26.Blir även en resa i Norge v,33 OCH även v,37 så än blir det åka av.:)

joar
2014-07-29, 11:50
Själv har man ju dessutom nöjet att ha konstant värmesadel tack vare utblåset som går under den. :)

pentti01
2014-07-29, 22:42
Själv har man ju dessutom nöjet att ha konstant värmesadel tack vare utblåset som går under den. :)

Huga,,,, !! Blir det väldigt varmt ?

joar
2014-07-31, 09:34
Egentligen mest när det är riktigt varmt ute. Då är det fan inte kul, men nu när värmen börjar lägga sig så är det bättre.

jrutgers
2014-07-31, 20:27
Själv har man ju dessutom nöjet att ha konstant värmesadel tack vare utblåset som går under den. :)


Du får klämma in ett ark foliepapper under ändalykten


Så kan det gå…

Buddas
2014-09-12, 15:56
Har använt Scott All Terrain TP 3-in-1 jacka och byxa denna säsongen när jag kört min WR250R ute i skogen och det fungerade förvånansvärt bra trots att det var +30 °C ute.