handdator

Visa fullständig version : Shadow Spirit pipor på Black Widow?



Gugge
2014-07-14, 23:18
Spanat in ett par Cobra Boulevard 2in. Drag Pipe's till min Widow -01 och undrar om något vet om det skiljer sig något på Shadow Spirit system och Black Widow's?

Dom jag hittat är till 2001 Honda VT750DC Shadow Spirit och vad jag vet så är skillnaden mellan hojarna minimal(om något?).
Kan inte för mitt liv hitta ett par som faktisk är till min hoj.

Tacksam för svar!

V Saarela
2014-07-16, 03:21
Amerikanarana har väl lite egna namn på sina hojar. Namnet Spirit kom väl i europa 2007.

Du har annars ett pm om det inte löser sig.....

Twenty2
2014-07-16, 22:03
Har en polare som går i samma fundering till sin VT750DC.
Han skulle nog uppskatta om det kommer ett svar också ;)

JAg ahr försökt läsa på å hans vägnar men det verkar inte finnas någon info om det passar rakt av eller ej. De bilder jag har jämfört så ser det ut som att det borde funka att bara bulta på dom .

V Saarela
2014-07-17, 08:05
Jo, jag har ju tillgång till bl a "Drag Pipes" till Spirit som den heter i USA, eller Black widow som den heter här i europa. Till dom nyare Spiriten(07>) så heter avgassystemet "Dragster"(lite annat utblås bl a )

När jag knapprar in "Black Widow" hos min leverantör så ger den träff på samma Drag Pipe" som för den amerikanska "Spiriten"

Twenty2
2014-07-17, 22:27
tackar Saarela! sakligt och informativt, som vanligt. ;)

V Saarela
2014-07-19, 02:17
Ja, det är bara att be han kontakta mig om han vill ha ett. Tror inte det blir dyrare(cirka 3800:- inkl frakt) än att ta ett från USA? :)

swedan
2014-07-21, 16:09
Vad jag förstått så ska det vara samma system på Shadow Spirit som Black Widow.
Men det stämmer inte alltid i praktiken.
Jag köpte ett begagnat Vance & Hines som ska passa, men det gjorde det bara nästan.
Fästkonsolen som ljuddämparna sitter fast i ska sedan skruvas i hojens ordinarie ljuddämparfäste.
Problemet var bara att orginalfästet är för långt, så skruvhålen missar med c:a 5 centimeter.
Jag har mailat med V&H och kollat upp alla nummer som är stämplade på delarna och allt stämmer.
Förutom att det inte riktigt passade på hojen. Löses genom at göra ett eget fäste.
:)

V Saarela
2014-07-22, 04:58
@svedan Jag blir förvirrad av alla modeller som heter annat över pölen.(gäller ju dom flesta customs) Menar du nu den amerikanska Spiriten eller den svenska Spiriten?

swedan
2014-07-22, 10:29
@svedan Jag blir förvirrad av alla modeller som heter annat över pölen.(gäller ju dom flesta customs) Menar du nu den amerikanska Spiriten eller den svenska Spiriten?

Jag menade den amerikanska Spiriten som ser ut att vara identisk med den svenska Black Widow, d v s de som heter VT750DC.