handdator

Visa fullständig version : Crossvädret



TcAnders
2007-12-09, 15:25
Ja, hur är vädret hos er crossåkare, är det körbart ute?
Dubbdäck eller inte dubbdäck?

Här är det okörbart, all snö har försvunnit så det är lervälling överallt!, vilket är bra för då kan inte andra "tjuvträna" före mig.. :) Haha!

// Anders
www.AndersMx.se

pewa
2007-12-10, 13:45
Det har blivit väldigt lite cross på sistone tyvärr.. har fortfarande inte skaffat dubbdäck.
Här pendlar vädre mellan snö-regn-frost-snö-regn-frost. Helt värdelöst med andra ord.

Vad är härligast att köra cross på, ren is eller skare?

TcAnders
2007-12-10, 20:23
Ren is eller skare?.. Hmm.. Skare vet jag inte änns vad det är, men antar att det är typ mjukis med snö?..

Det bästa är is med hårdpackad snö skulle jag vilja säga, fast egentligen så är ingen bra eftersom att det är så kallt å jävligt..:)

// Anders

pewa
2007-12-10, 22:57
Haha, skare är när snön smält sen frusit igen så att det bildas en hård yta.. typ :)

Ja, kallt blir det! Vet bara hur det ska svida i kinderna efter en sväng på skotern. Det är mitt substitut tills jag vinterutrustat crossen.

TcAnders
2007-12-11, 23:00
Okej, jo jag anade att skare var åt det hållet..

Usch, nu börjar minusgraderna komma.. -13 ska det tydligen bli på torsdag.. Imorrn -9.. Det återstår att se hur det blir, jag hoppas på +grader helt klart.. :)

Förresten, passa på att köpa min hojj nu när den verkligen är till salu.. ::)

// Anders

turbo
2007-12-14, 08:52
hade jag haft råd hade jag köpt den :)

jag körde en kompis cross förra veckan men det var precis som du skrev här också, lervälling. kul ändå men drygt att tvätta efteråt ;)

TcAnders
2007-12-17, 11:09
Hehe... Finans är ordet du söker.. :P

Uuuuh, nu vill jag verkligen ut och köra.. Men vädret tillåter inte, och det störta problemet är väl kanske att jag inte har nån HOJ att åka på?!?! Paniken sprider sig i kroppen..

// Anders

TcAnders
2007-12-22, 17:43
Nu har jag skaffat mig nya hojjen, bild finns i galleriet här..:)
NU vill jag att det ska komma lite snö så att man kan få börja köra lite på riktigt, för den som inte vet så är det en Husqvarna Tc250-08!

// Anders
www.andersmx.se

turbo
2007-12-22, 18:14
schysst! men snön verkar utebli, i alla fall här.. kanske dags att lasta crossen på släp pch bege sig norrut? :)

TcAnders
2007-12-22, 19:32
Haha, ja för första gången kanske det är dags att åka norrut för att få åka på barmark..

// Anders

pewa
2007-12-23, 21:36
Haha, ja för första gången kanske det är dags att åka norrut för att få åka på barmark..

// Anders

Du är välkommen till Umeå och de gröna gräsmattorna :)

TcAnders
2007-12-25, 17:35
Humhum, nu vart det +grader här också, så nu försvann all snö väldigt fort.. Jag vet inte hur det ser ut vid banorna, ska kanske åka på bana i morrn, det återstår att se!

Då kanske det blir lite filmning eventuellt!

// Anders
www.AndersMx.se (http://www.AndersMx.se)