handdator

Visa fullständig version : Rensa el på Yamaha xv750 -82?



zanniara
2014-06-10, 07:51
Jag ska bygga om min "nya" hoj och vill rensa bland alla kablar. Skulle vilja få hjälp och tips på hur man gör. Jag har handbok med elschema mm men får inte koll på all el :/ Skulle vara oerhört tacksam för utförlig hjälp :)
Tanken är att det ska bli en tuff, snygg och låg bobber.

LowTech
2014-06-10, 13:46
Dum fråga kanske, men brukar det finnas så mycket överflödig kabel på en hoj om inte Den Lille Hemmaelektrikern varit där och pulat?
Du måste ju ha blinkers¨, lyse bak/bromsljus etc ändå?
Vad skulle du öht kunna ta bort?

zanniara
2014-06-10, 21:57
Dum fråga kanske, men brukar det finnas så mycket överflödig kabel på en hoj om inte Den Lille Hemmaelektrikern varit där och pulat?
Du måste ju ha blinkers¨, lyse bak/bromsljus etc ändå?
Vad skulle du öht kunna ta bort?


Förra ägaren pratade bl.a om nån "spärr" att starta om man inte höll in kopplingen t.ex. Annars är det väl mer lite förslag på hur och var jag lägger alla elkablar på bra sätt för att slippa ha ett lyse med ormbo i ;)

Jan-Olov
2014-06-10, 22:02
Lyset är väl annars ett bra ställe att dölja kopplingarna på. Samlar du ledningarna lite snygg i hljen så har du kommit långt för att snygga till.
Typ detta http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Kabelklammor-och-spannband/Flatad-kabelstrumpa-61993/

zanniara
2014-06-12, 12:58
Lyset är väl annars ett bra ställe att dölja kopplingarna på. Samlar du ledningarna lite snygg i hljen så har du kommit långt för att snygga till.
Typ detta http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Kabelklammor-och-spannband/Flatad-kabelstrumpa-61993/


Till saken hör att elen delvis var borttagen när jag köpte den. De flesta kablarna har jag fått på plats, men några baktill på ramen hittar jag inte var dom ska vara :confused:
Så hade hoppats på att nån som har hållt på med xv750 hade kunnat hjälpa mig.

akems
2014-06-12, 18:41
Är det en gammal xv 750 så sitter ett relä som kopplar in när alla säkerhetsbrytare är till(stöd,koppling,växel,oljenivå.Det reläet satt under sadeln med en kontakt om jag minns rätt.