handdator

Visa fullständig version : Någon som testat Biltemas regnställ?



petrho
2014-06-04, 22:00
[url=http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/Klader-och-stovlar/Regnstall-helstall-82802/]http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Person ... all-82802/

Nackdel eller fördel med helställ?

Röjkvist
2014-06-05, 16:38
Helställ är svåra att få på och av.
Föredrar delat ställ
Biltemas är små i storlekar

Helgoson
2014-06-05, 20:20
Som regel är det så att med ett billigt ställ blir du blöt underifrån.
Stället måsta kunna andas utan att släppa in vatten.
been there, done that!

LowTech
2014-06-05, 23:27
Biltemas är små i storlekar

OM dom är...:eek:
Inget som passade mig.
Får väl bara köra när det är torrt ute?:o

(Ska hämta nya fyndet på onsd, då skulle det vara regnfritt och svalt..)

Ove
2014-06-06, 07:46
:) Biltemas regnställ har varit på tapeten tidigare och dom som provat tvådelat har varit väldigt nöjda. Sen är det alltid några som tycker att billigt är skit och kommer det dessutom från Biltema är det dubbelskit, men det behöver man ju inte bry sig om. :rolleyes:

Sök på Regnställ Biltema så kommer en massa svar. ;)

Foosi
2014-06-06, 09:00
säger som fg .. helställ är otympliga få på och av... jag kör med tvådelat orange hederligt regnställ hänslebyxa och jacka... men å andra sidan inte kört några hundratals km i stället i ösregn.. håller väl inte lika tätt som en kondom.. men jag brukar inte tvinga körning i ösregn heller... utan då är det närmaste rastställe och samtal över kaffe som gäller ;) det var mina tankar om hel eller tvådelat.
BT´s regnställ aldrig testat, men har ett snyggt helställ till salu billigt för XXL personer ;) råkade beställa ifrån Jafrum helt uppåt väggarna, fast bootsen och allt övrigt är lyckan ;)

pinnen
2014-06-07, 16:00
Köpte ett 2delat ställ från biltema, små i storlek stämmer men köpte ett par större så passade det på mig, jag kör förövrigt med ett riktigt allväderställ med gore-tex membran som har fungerat väldigt bra men jag skulle till Gotland och just den dagen vi skulle åka skulle det vara ett riktigt regnoväder på väg in så jag tvekade lite på att gore-tex skulle orka att stå emot, men slutresultatet var att jag blev blöt ända in på innersta tröjan så vidare tätt verkar det ju inte vara...
Har efter detta åkt utan regnställ i liknande förhållande och då har jag varit torr :/ (gore-tex är ju inte tätt innanför ett regnställ som ni vet då det även andas i vissa situationer)
Slutsats om det är bra eller inte få du ta ställning till själv, själv så hade jag nog satsat på ett bättre regnställ om jag skulle köpa ett nytt.

pinnen
2014-06-07, 16:00
ska väl tilläggas att det regnade mycket!

LowTech
2014-06-07, 18:26
ska väl tilläggas att det regnade mycket!
Kör i Goretex även jag. IXS.
Dyrt men tätt..
Sista ggn i 3 tim regnväder, bara blött på ytan och stället torrt till nästa dag.

engström67
2014-06-08, 19:42
OM dom är...:eek:
Inget som passade mig.
Får väl bara köra när det är torrt ute?:o

Eller köp ett mc ställ som är helt vattentätt.:)

Olle Å
2014-06-08, 22:43
Som regel är det så att med ett billigt ställ blir du blöt underifrån.
Stället måsta kunna andas utan att släppa in vatten.
been there, done that!

Inte vet jag vad du talar om. Körde i heldagsregn förra torsdagen från Borgvik till Rjukan i Norge i ett par byxor från BT ett år gamla. Utan foder, men ett par långkalsingar under. Var absolut snustorr under. Jackan är en gammal Jofama utan vinterfodret, som håller tätt utan att bäraren blir blöt på insidan. Hade två tröjor under. Tom. mina gamla BMW endurostövlar höll tätt.
Körde hela tiden med BT:s hjälm utan att få vare sig regn eller imma på insidan.:):):)

Kanske man skall be om ursäkt för att kläderna inte kostar mer än ett par tusen:confused::confused:

engström67
2014-06-09, 20:24
Inte vet jag vad du talar om. Körde i heldagsregn förra torsdagen från Borgvik till Rjukan i Norge i ett par byxor från BT ett år gamla. Utan foder, men ett par långkalsingar under. Var absolut snustorr under. Jackan är en gammal Jofama utan vinterfodret, som håller tätt utan att bäraren blir blöt på insidan. Hade två tröjor under. Tom. mina gamla BMW endurostövlar höll tätt.
Körde hela tiden med BT:s hjälm utan att få vare sig regn eller imma på insidan.:):):)

Kanske man skall be om ursäkt för att kläderna inte kostar mer än ett par tusen:confused::confused:

Låter ju super.men jag vill gärna betala mycket för att få det perfekt och snyggt :)

Helgoson
2014-06-09, 20:30
Inte vet jag vad du talar om. Körde i heldagsregn förra torsdagen från Borgvik till Rjukan i Norge i ett par byxor från BT ett år gamla. Utan foder, men ett par långkalsingar under. Var absolut snustorr under. Jackan är en gammal Jofama utan vinterfodret, som håller tätt utan att bäraren blir blöt på insidan. Hade två tröjor under. Tom. mina gamla BMW endurostövlar höll tätt.
Körde hela tiden med BT:s hjälm utan att få vare sig regn eller imma på insidan.:):):)

Kanske man skall be om ursäkt för att kläderna inte kostar mer än ett par tusen:confused::confused:

Om du inte förstår vad jag talar om kanske du skall gå en kurs i svenska. Hur tydlig skall man behöva vara? Ett billigt ställ andas i regel inte och du blir blöt av kondensen underifrån.Detta gäller ju inte ALLA ställ från BT eller annan skitaffär. Vad i denna mening är det du inte förstår? Jag blir så trött....

Cy2
2014-06-09, 22:44
Har testat båda varianterna, föredrar helställ.
Sitter bättre åt inget som glipar.
Kvalitén är ganska avgörande på regnställ, att det håller för fartvinden och att det andas.
Delat eller hel väljer du själv, frågar du mig hel.

Ove
2014-06-10, 10:24
Om du inte förstår vad jag talar om kanske du skall gå en kurs i svenska. Hur tydlig skall man behöva vara? Ett billigt ställ andas i regel inte och du blir blöt av kondensen underifrån.Detta gäller ju inte ALLA ställ från BT eller annan skitaffär. Vad i denna mening är det du inte förstår? Jag blir så trött....

:confused: Varför är du så grinig? Det är väl tillåtet att diskutera?

Olle Å
2014-06-10, 13:16
Om du inte förstår vad jag talar om kanske du skall gå en kurs i svenska. Hur tydlig skall man behöva vara? Ett billigt ställ andas i regel inte och du blir blöt av kondensen underifrån.Detta gäller ju inte ALLA ställ från BT eller annan skitaffär. Vad i denna mening är det du inte förstår? Jag blir så trött....

Varför skälla på något du tydligen inte vet något om. Körde i heldagsregn förra torsdagen i byxor från BT. Inte märkte jag att jag blev blöt på insidan. Du skall nog tänka dig för hur du uttrycker dig. BT är inte i alla lägen en skitaffär. Det beror på vilken kvalité man vill ha på grejerna. Ta exvis deras verktyg. De billiga håller inte för hårt bruk, men deras med tio års garanti håller. Deras byxor verkar ok. Är inne på andra säsongen med dem.:D

räven
2014-06-10, 13:32
När BT började med Mc kläder va dom ganska dåliga.Kunderna bar tillbaka grejorna.Sånt brukar hjälpa.

Foosi
2014-06-10, 13:46
jag tycker det är alldeles för få som vet bäst om Biltema ;)
svart eller vitt.... men så är ju inget i livet tyvärr... skit eller bra skit...

Helgoson
2014-06-10, 19:49
Varför skälla på något du tydligen inte vet något om. Körde i heldagsregn förra torsdagen i byxor från BT. Inte märkte jag att jag blev blöt på insidan. Du skall nog tänka dig för hur du uttrycker dig. BT är inte i alla lägen en skitaffär. Det beror på vilken kvalité man vill ha på grejerna. Ta exvis deras verktyg. De billiga håller inte för hårt bruk, men deras med tio års garanti håller. Deras byxor verkar ok. Är inne på andra säsongen med dem.:D

Jodå, jag vet precis vad jag talar om. Har testat både billigt och dyrare ställ. Skillnaden är uppenbar. Det finns billiga ställ som "andas", men jag har inte hittat något. Biltema säljer billiga produkter. Allt är inte skit, men det mesta är tyvärr av undermålig kvalitet.
Man får vad man betalar för helt enkelt. hade jag vetat det jag vet idag om utrustning tex , så hade jag legat 5-6 tusen plus. Köpa riktiga grejor direkt tjänar man på ....jag lovar!