handdator

Visa fullständig version : Oljenivå på dragstar 650



racz
2014-06-04, 09:18
Nån som har ett bra tips hur man kollar oljenivån (motorolja) på en xvs650?
Nivåfönstret sitter ju typ under hojen, så man måste lägga sig på marken för att se titthålet.
Sen e det jättesvårt att se nivån eftersom det reflekterar sig på glaset när man lyser med en ficklampa.

V Saarela
2014-06-04, 10:09
Jag gör såhär bl a på min Varadero. Balanserar den rak bara.
L8cS6jmSDhY

Testade också nyss på min 1100 Dragstar där fönstret sitter också ganska under på vänster sida och....det var betydligt lättare att kolla på den än på Varaderon.
Några lampor brukar jag inte använda.(blir bara sämre) Gungar lite på hojen åt sidorna så man hittar toppen på nivån.

Annars får ni väl vara två pers.

freiman
2014-06-06, 09:21
Testa med en lagom tjock planka el. Dylikt under stödet så att hojjen står så nära rakt som du vågar sen är det bara att krypa ner på knä..

racz
2014-06-08, 16:49
tack för tipsen!

Postis
2014-06-27, 18:15
Har samma problem på min dragstar. Skulle kolla oljan idag och ser knappt inget i fönstret. Blir rädd att där är för lite olja jue.

racz
2014-07-15, 18:35
Har samma problem på min dragstar. Skulle kolla oljan idag och ser knappt inget i fönstret. Blir rädd att där är för lite olja jue.

Ta ut hojen i dagsljus och be nån att sätta sig på den och luta den över åt höger samtidigt som du ligger på marken o kollar nivåfönstret. Då ser man jättetydligt vart oljenivån är.