handdator

Visa fullständig version : Honda Shadow 750 går orent.



Helgoson
2014-04-26, 17:46
Från att gå helt rent så går hojen orent och misständer och bluddrar, framförallt när man ger fullgas på tvåan-trean. Har bytt tändstift, kollat luftfiltret som såg helt ok ut.

I samma veva uppstod ett annat fenomen. När jag slår på tändningen så är det helt dött ibland. Upptäckte att detta har att göra med stödet. Fällde in och ut stödet ett par gånger så funkade helt plötsligt tändningen. Glapp/kortis i kontakten där, det förstår jag, men kan det ha ett samband med att den går orent?

Med vänlig hälsning Kent

jrutgers
2014-04-26, 20:27
Det är klart att om stödkontakten bryter tändningen så kan det ju upplevas som att hojen går orent, och jag hade nog fokuserat på det tills jag kunde utesluta att det är eller inte är orsaken


Så kan det gå…

Helgoson
2014-04-26, 21:55
Jag vill inte fokusera...jag vill köra! :banghead:

LinusE
2014-04-27, 08:57
Kollat så klämmorna sitter ordentligt på batteriet.
Vanligt fel på våren då folk haft av o laddat betteriet och sen inte får på dom 100 igen.

Olle Å
2014-04-27, 10:07
Från att gå helt rent så går hojen orent och misständer och bluddrar, framförallt när man ger fullgas på tvåan-trean. Har bytt tändstift, kollat luftfiltret som såg helt ok ut.

I samma veva uppstod ett annat fenomen. När jag slår på tändningen så är det helt dött ibland. Upptäckte att detta har att göra med stödet. Fällde in och ut stödet ett par gånger så funkade helt plötsligt tändningen. Glapp/kortis i kontakten där, det förstår jag, men kan det ha ett samband med att den går orent?

Med vänlig hälsning Kent

Har du ett glapp i kontakten som säger att stödet är utfällt, när du kör, så stannar motorn om du har växeln i.

räven
2014-04-27, 11:54
Har du ett glapp i kontakten som säger att stödet är utfällt, när du kör, så stannar motorn om du har växeln i.

Kan räcka med slak fjäder till stödet. Va med om många timmars felsökning på en sån.

LinusE
2014-04-27, 12:44
Enkelt o testa. Koppla ur o bygla kontakten.

Helgoson
2014-04-28, 20:38
Är stödkontakten säkrad? Har pillat lite med den men ser inget konstigt. Tänkte att man kunde säkra bort den så är problemet kanske ur världen.

Helgoson
2014-04-28, 20:42
Har du ett glapp i kontakten som säger att stödet är utfällt, när du kör, så stannar motorn om du har växeln i.

Jo...men det gör den ju inte...stannar alltså. Om stödkontakten tramsar så borde det ju inte vara helt släkt såvida det inte är helt kortis. Problemet kom från en dag till en annan.

Intruder
2014-05-01, 16:16
Som Linus säger ;-)