handdator

Visa fullständig version : Falska användare



pewa
2014-04-20, 23:28
Falska användare...

Efter flertalet urspårade trådar och tjafs så har jag installerat en del hjälpmedel för att upptäcka falska användare. Alltså användare där samma person/personer gör upprepande konton, ofta i syfte att förstöra.

Utan att gå in på detaljer så har flera misstänkta konton upptäckts och raderats. Fler är på gång.

Trist men kanske oundvikligt med alla möjligheter att vara anonym på nätet.

Skulle någon mot all förmodan fått sin användare raderad kontakta mig omgående, finns länk nere till höger på startsidan.

TheCrow
2014-04-21, 00:16
Borde finnas en gilla-knapp :0)

/Freddo

speed triple
2014-04-21, 08:27
Borde finnas en gilla-knapp :0)

/Freddo

Tycker jag med:banana:

Nysse
2014-04-21, 09:10
Bra Pewa.

Olle Å
2014-04-21, 09:31
Bra Pewa.

:):):)

Kakel_anders
2014-04-21, 21:40
Gillas skarpt!

Nina
2014-04-23, 14:43
Så lugnt det blivit nu. :)

Per Lindström
2014-05-19, 18:27
Lyckades skönt nog missa detta.
En sak som kan minska irritationen på ett forum är möjligheten att ignorera användare, man slipper då att se vad denna skriver, har vi denna möjlighet?

Nina
2014-05-19, 20:21
Lyckades skönt nog missa detta.
En sak som kan minska irritationen på ett forum är möjligheten att ignorera användare, man slipper då att se vad denna skriver, har vi denna möjlighet?

Ja du går till kontrollpanelen och där i vänsterspalten hittar du Redigera ignoeralistan. Där kan du lägga till de du vill ignorera.

custom bike custodians
2014-07-28, 22:14
Det låter lite stökigt, jag är ny på forumet men är med i många andra och det brukar sällan vara några större problem. Är det någon stolle som sabbar är det väl bara att slänga ut denne.
Hepp. :-)

Foosi
2014-07-29, 06:49
när det trappas upp tjafs med besservissrar som är så fullständigt uppslukade i sin egen förträfflighet så... håller inte jag käften heller ;)
men jo det verkar lugnare.

Ove
2014-07-29, 14:29
Jo det måste ju vara förträffligt att vistas på tyvärr ett av de sämsta hojforumen på nätet där alla tycker precis likadant och inte tål att andra har egna ideer.Mååånga bra och roliga individer som har blivit utmobbade från hojen.nu har jag hört och inte lägger sin tid på denna plats mer men som numera istället är på en definitivt trevligare plats som bla sporthoj.com

Så till alla er som tycker ni är så hiiimla duktiga och alla andra är besserwissrar kan jag bara gratulera när ni har målat in er i er egen lilla förträffliga hörna av präktighet.Ha det så bra för jag är redan härifrån efter att ha läst runt lite.

Mvh Brittan.

:D Javisst är det bra att det finns fora för alla smaker...

Dom jag vet som har blivit "utmobbade" har väl varken varit roliga eller framstått som "bra", men det kanske förekommit. Det kanske finns en skillnad på hur man framställer sig i forum mot hur man är i verkligheten. :rolleyes:

Eftersom jag tydligen är en genomduktig besservisser så trivs jag utmärkt i vår lilla präktiga hörna där vi snällt klappar varandra på huvvet och har det bra. Pewa gör ett alldeles utmärkt jobb med att hålla debatten på en civiliserad nivå. :shakehands:

Cy2
2014-07-29, 16:50
Kan bli en rolig läsning här.

Nina
2014-07-30, 18:22
Utmobbade och utmobbade… Fanns en som kände sig mobbad här när han egentligen inte läste ordentligt och därmed missuppfattade saker och ting. Tråkigt, han är säkert in här och läser anonymt. Dock skrev han skit om detta forum på andra forum. Det tycker jag är omoget, så ”Brittan” är ganska troligt en ex-medlem härifrån.

räven
2014-07-30, 19:41
Som man ropar får man svar. Svenskt ordspråk.

Olle Å
2014-07-31, 11:12
Som man ropar får man svar. Svenskt ordspråk.

Visst fattar man väl fel ibland likväl att man kan bli missuppfattad. Själv brukar jag ju komma med diverse råd då och då. Jag har ju hållit på med diverse fordon i 60 år, så kanske en del åsikter är för de yngre lite väl gamla. :):):)

jrutgers
2014-07-31, 17:40
Kan väl ändå bara vara ett troll som bumpar denna gamla tråd!?
(Håll nu inte med bara, för det skapar dåligt rycKte)


Så kan det gå…