handdator

Visa fullständig version : supertenere 1200



engström67
2014-04-09, 23:12
Varit och klämt på nya supertenere idag och mycket trevliga uppdateringar.Tror den fått hela 2 hk till :confused: Skulle varit 30 till.Men annars en riktigt komplett hoj.

räven
2014-04-10, 09:06
Varit och klämt på nya supertenere idag och mycket trevliga uppdateringar.Tror den fått hela 2 hk till :confused: Skulle varit 30 till.Men annars en riktigt komplett hoj.

Såg du om dom fått ordning på framändan ?

engström67
2014-04-10, 09:42
Såg du om dom fått ordning på framändan ?

Hur menar du.?

räven
2014-04-10, 09:58
Hur menar du.?

Vet att dom jobbade med framgaffeln, men vet inget resultat.

engström67
2014-04-10, 10:01
Vet att dom jobbade med framgaffeln, men vet inget resultat.

Var då inget problem med gaffeln på den jag hade.Men den nya har ju elektronisk inställbar fjädring som Ktm standard :)

räven
2014-04-10, 10:10
Var då inget problem med gaffeln på den jag hade.Men den nya har ju elektronisk inställbar fjädring som Ktm standard :)

Just den fjädring jag tänkte på. Den jag körde kunde nog ställt upp i SM i nigtävling 2012.

engström67
2014-04-10, 10:15
Just den fjädring jag tänkte på. Den jag körde kunde nog ställt upp i SM i nigtävling 2012.

Du såg väl att den gaffeln var fullt inställbar :rolleyes:.Bara att välja hårdhet själv.Går ju inte att jämföra med telelevel som är en annan konstruction.Men är ju många som klagar på fjädringen på massa hojar.Brukar fråga om dom provat att ändra inställningen.:confused: kan ju inte passa alla.

räven
2014-04-10, 10:26
Du såg väl att den gaffeln var fullt inställbar :rolleyes:.Bara att välja hårdhet själv.Går ju inte att jämföra med telelevel som är en annan konstruction.Men är ju många som klagar på fjädringen på massa hojar.Brukar fråga om dom provat att ändra inställningen.:confused: kan ju inte passa alla.

Stora äventyrare, över 200 kg, som vill ha lång fjädringsväg har en del att jobba med. Prioritet Ett (grus eller asfalt) när det blir puckligt är att ha koll på framändan. Än har jag ju inte valt gungstolen.

engström67
2014-04-10, 10:43
Stora äventyrare, över 200 kg, som vill ha lång fjädringsväg har en del att jobba med. Prioritet Ett (grus eller asfalt) när det blir puckligt är att ha koll på framändan. Än har jag ju inte valt gungstolen.

Men då är ju fördelen att köpa en ny xtz1200 att den har så mycket mer,inkl.elek.fjädring och är 50 000 billigare än en Gs med samma utrustning.

räven
2014-04-10, 12:33
Men då är ju fördelen att köpa en ny xtz1200 att den har så mycket mer,inkl.elek.fjädring och är 50 000 billigare än en Gs med samma utrustning.

Nu är jag ju en sån unik rackare som väljer bort bullerdämpare mot bra stötdämpare.

engström67
2014-04-10, 13:00
Ja och det är ju bara en grej man får betala extra för på Bmw


Skickas från min iPhone via Tapatalk

räven
2014-04-10, 13:32
Ja och det är ju bara en grej man får betala extra för på Bmw


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Öhlins i ESA system (nästan gratis)

engström67
2014-04-10, 15:42
Ja eller hur.200000kr är för mycket tycker jag.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

räven
2014-04-10, 17:21
Ja eller hur.200000kr är för mycket tycker jag.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Öhlins bästa kostar bara 30000. Provkör inte.

engström67
2014-04-10, 19:11
Snackar om hela hojen,kan väl knappast behövas öhlins om man kryper runt och lyssnar på fåglar.Men visst är det fina grejer men inget jag saknat på mina hojar men man kanske behöver ha det på en BMW.Bättre lägga pengarna på större motor 😄


Skickas från min iPhone via Tapatalk

räven
2014-04-10, 20:11
Snackar om hela hojen,kan väl knappast behövas öhlins om man kryper runt och lyssnar på fåglar.Men visst är det fina grejer men inget jag saknat på mina hojar men man kanske behöver ha det på en BMW.Bättre lägga pengarna på större motor 😄


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Vi är oeniga här. Motor räcker oftast, chassi å fjädring är vad jag tycker har mer att önska när jag provkör. Noterar att fjädringskomponenter är inget fabrikanterna satsar stora pengar på. Undantaget är några Ducatisar.

engström67
2014-04-11, 00:17
Och Triumph (Öhlins).Och Ktm kör med WP också ett känt märke.Men visst håller med dig.Hade varit gött med Öhlins,för det gör rejäl skillnad .


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Olle Å
2014-04-11, 10:03
Snackar om hela hojen,kan väl knappast behövas öhlins om man kryper runt och lyssnar på fåglar.Men visst är det fina grejer men inget jag saknat på mina hojar men man kanske behöver ha det på en BMW.Bättre lägga pengarna på större motor ��


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Oense med dig. Viktigare att ha en god komfort som man ju har nytta hela tiden man kör , än en massa hästar som bara utnyttjas några sekuder då och då.:):):)

räven
2014-04-11, 11:46
Oense med dig. Viktigare att ha en god komfort som man ju har nytta hela tiden man kör , än en massa hästar som bara utnyttjas några sekuder då och då.:):):)

Har man inte bra chassi å fjädring har man ingen nytta av massa pållar. Inte som jag kör i alla fall. Men vi är ju olika i herrens hage, som sagt .

cumulus
2014-04-14, 17:11
Jag bytte in min SuperTenere 2011 i fredags och köpte istället en ST 2014. Av det lilla jag hittills hunnit köra, ca 40 mil, så har jag framförallt märkt att motorn vibrerar betydligt mindre än den förra. Den ökade effekten har jag inte märkt så mycket av än då den är under inkörning. Förutom ett antal div nyheter så känns den elektriskt ställbara fjädringen som ett rejält lyft. :)

engström67
2014-04-14, 19:53
Jag bytte in min SuperTenere 2011 i fredags och köpte istället en ST 2014. Av det lilla jag hittills hunnit köra, ca 40 mil, så har jag framförallt märkt att motorn vibrerar betydligt mindre än den förra. Den ökade effekten har jag inte märkt så mycket av än då den är under inkörning. Förutom ett antal div nyheter så känns den elektriskt ställbara fjädringen som ett rejält lyft. :)

Såg att styret var gummiupphängt på 2014 med :)Man blir ju av med lite vibrationer där med.
Grattis till nya hojen.Den vita var riktigt snygg.

cumulus
2014-04-14, 20:04
Tackar :-) Styret gör en del men även motorn själv bidrar till mindre vibrationer, känns det iallafall som. Den vita är snygg men det blev en blå för min del, tycker den är ännu snyggare :-)


Skickas från min iPhone via Tapatalk