handdator

Visa fullständig version : Säsongen kan börja :D



Mymlan
2014-03-30, 11:17
Tjenare! Äntligen är säsongen i full gång. Bättre sent än aldrig kan man väl säga. Visst startade jag hojen redan i fredags men det var väl inte så mycket att skryta med då jag bara körde hem den. Igår blev det bara en runda runt stan. Men så idag äntligen hade jag lite mera tid på mig, så det blev en liten runda på ca 65 km. Först bar det av mot Karis och efter det fortsatte jag till Fiskars gamla bruk där jag stannade och käkade glass och kollade in omgivningen samt småpratade med några små shettlandsponnyn som gick ute i hagen. Därefter irrade jag omkring i Pojo-trakten en liten stund. Sedan bar det av till mina föräldrar, då mamsen fyller 50 år idag (skriver via deras dator just nu). En toppen förmiddag med andra ord. :)

räven
2014-03-30, 11:52
Tjenare! Äntligen är säsongen i full gång. Bättre sent än aldrig kan man väl säga. Visst startade jag hojen redan i fredags men det var väl inte så mycket att skryta med då jag bara körde hem den. Igår blev det bara en runda runt stan. Men så idag äntligen hade jag lite mera tid på mig, så det blev en liten runda på ca 65 km. Först bar det av mot Karis och efter det fortsatte jag till Fiskars gamla bruk där jag stannade och käkade glass och kollade in omgivningen samt småpratade med några små shettlandsponnyn som gick ute i hagen. Därefter irrade jag omkring i Pojo-trakten en liten stund. Sedan bar det av till mina föräldrar, då mamsen fyller 50 år idag (skriver via deras dator just nu). En toppen förmiddag med andra ord. :)

Bra, då är du också igång

pentti01
2014-03-30, 20:28
Vad hade ponnyerna att berätta ? ;)

Mymlan
2014-03-30, 20:39
Vad hade ponnyerna att berätta ? ;)

Jaa du. Dom var ganska tystlåtna. Stod mest och bara lyssnade medan jag snackade. XD

Ove
2014-03-30, 21:22
Jaa du. Dom var ganska tystlåtna. Stod mest och bara lyssnade medan jag snackade. XD

:rolleyes: Känner igen det där, samma läge för gubbe som för ponny - får inte en syl i vädret när damerna snackar. ;)

pentti01
2014-03-31, 01:26
Jaa du. Dom var ganska tystlåtna. Stod mest och bara lyssnade medan jag snackade. XD

Ja, men du hade en trevlig dag i alla fall, och de e ju det som är det viktigaste :)

Mymlan
2014-03-31, 14:37
"Säsongen kan börja" puhhh! Trodde jag ja. Snö imorgon säger dom på radion. -.-

pentti01
2014-03-31, 14:54
"Säsongen kan börja" puhhh! Trodde jag ja. Snö imorgon säger dom på radion. -.-

Inget ovanligt med sådana omkastningar i vädret denna årstid , tyvärr ,,,, :(

Allan K
2014-03-31, 17:23
Inget ovanligt med sådana omkastningar i vädret denna årstid , tyvärr ,,,, :(

Vi hade lite snö här på Åland i morse också..

V Saarela
2014-03-31, 18:50
Här är t o m isvägarna öppna ännu :)
http://www.saarela.se/download/cbris.jpg

Helgoson
2014-03-31, 19:56
Ohhh...ser hyfsat halt ut! :eek:

Mymlan
2014-03-31, 21:37
Vi hade lite snö här på Åland i morse också..
Åland :) Själv bor jag i Karis men är uppvuxen i Ekenäs. Fast skit samma, numera är ju hela härligheten ihopslagen och heter Raseborg. Här har di lovat snö och halka tills imorgon. Fast di kan ju ha fel. Än så länge har jag inte märkt någon förändring i vädret. Fint vårväder hade vi idag. :D

Mymlan
2014-04-02, 08:05
Snön kom men smälte lika fort. Tur det :)

Allan K
2014-04-05, 16:44
Åland :) Själv bor jag i Karis men är uppvuxen i Ekenäs. Fast skit samma, numera är ju hela härligheten ihopslagen och heter Raseborg. Här har di lovat snö och halka tills imorgon. Fast di kan ju ha fel. Än så länge har jag inte märkt någon förändring i vädret. Fint vårväder hade vi idag. :D

Fint hojväder idag igen :)