handdator

Visa fullständig version : Idag är jag förbannad för att...



erikn
2014-03-28, 11:43
Lånar trådnamnet från sporthoj, då jag gillar den tråden.

I alla fall kvällen är räddad då hojjäveln gick sönder i morse när det är bästa hojväder på länge. Upptäckte vid första rödljuset ett väsande ljud jag inte hört förut. Råkar komma åt dödarknappen när jag böjer mig runt för att lyssna och hojen fortsätter att låta. Tar några sekunder innan jag inser att startmotorn går hela tiden. Stänger av tändningen och skiten fortsätter att snurra. På med tändning, på med dödarknappen och sen åker jag hem igen. In i garaget och letar reda på en skruvmejsel och loss med batteriet.

Bidde bil till jobbet en aning försenad idag. :mad: :banghead:

Nina
2014-03-28, 12:00
Hi hi, det här kan bli en skoj tråd som jag kommer följa. Har tyvärr inget att tillföra just nu men det kommer väl. :)

Peo
2014-03-28, 12:30
Skulle tro att det är start reläet som hängt sig.

V Saarela
2014-03-28, 13:17
Kanske prova o knacka lite på startmotorn?

jrutgers
2014-03-28, 13:47
Xj 650 står hör å väntar på att bli hämtad av dig.
Perfekt i allt förrutom en aningens svårt att gå på tomgång!
Den e din till inköpspris!

Hamre
2014-03-28, 17:37
Lånar trådnamnet från sporthoj, då jag gillar den tråden.

I alla fall kvällen är räddad då hojjäveln gick sönder i morse när det är bästa hojväder på länge. Upptäckte vid första rödljuset ett väsande ljud jag inte hört förut. Råkar komma åt dödarknappen när jag böjer mig runt för att lyssna och hojen fortsätter att låta. Tar några sekunder innan jag inser att startmotorn går hela tiden. Stänger av tändningen och skiten fortsätter att snurra. På med tändning, på med dödarknappen och sen åker jag hem igen. In i garaget och letar reda på en skruvmejsel och loss med batteriet.

Bidde bil till jobbet en aning försenad idag. :mad: :banghead:

Råkade ut för samma sak i somras med den skillnaden att hojen höll att brinna upp pga. batteriet blev överbelastat och började smälta! Som tur va hade jag med mej verktyg att skruva bort pluspolen med!
Felet var överslag i startrelät!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

erikn
2014-03-28, 18:38
Fel tråd, för nu borde det var "Idag är jag glad..." då det var startrelät. Det hade klibbat ihop, jag försökte meka isär det men jag lyckades inte, tror att man måste löda bort anslutningen för spolen. Nu fungerar det, frågan är hur länge. Ska skaffa ett nytt i alla fall.

Ankan1
2014-03-28, 20:08
Japp, så kan det gå "erikn".I fjor så stannade plastraketen i mörkret på väg hem från jobbet.Blev till att putta den någon km när jag var nära hemmet, men ändå.Väl hemma och genomvåt av svett så visade det sig vara två vakumslangar till bensinförsörjningen under tanken som lossat och så tvärdog hela den historien.Man lär så länge man lever och så får man ibland en jädra bra kondis av att kör hoj. :D

Nina
2014-03-29, 09:23
…och så får man ibland en jädra bra kondis av att kör hoj. :D

Eller så blir det skamkärran hem när man är för långt hemifrån ståendes i en skog mitt ute i ingenstans! :D