handdator

Visa fullständig version : Framtiden för Hojen.nu



pewa
2014-03-25, 23:16
http://www.hojen.nu/bilder/hojenframtid.jpg

Framtiden för Hojen.nu?
Det har hänt en del på nätet sedan Hojen.nu startade 2007, men trots Facebook,
Twitter osv så lever forumet vidare. Besökarantalet ökar sakta men säkert och
ligger över 1000 unika besökare/dygn under högsäsongen.

Att driva och utveckla ett forum kräver rätt mycket tid, något som tyvärr är en
bristvara numera. Det gör att Hojen.nu blir lidande vilket är trist, och säkert
märks på dålig nyhetsuppdatering och annat. För potentialen finns!

Vad skulle ni vilja se hände med forumet framöver? Finns det någon som skulle va
intresserad av att ta över, helt eller delvis?

Upplägget kan diskuteras och jag är öppen för de flesta förslag. Skriv i tråden eller
direkt till mig via PM så kan vi diskutera vidare.

Kör försiktigt!

TheCrow
2014-03-25, 23:27
Forumet fungerar väl bra som det är eller? Vet inte om jag tycker det behöver hända så mycket över huvud taget. Det funkar och är hyfsat stabilt, räcker för mig.

Det är inte hit jag vänder mig för nyheter heller och känner inte att det är en brist heller. Man ska inte fixa nått som inte är trasigt...

/Freddo

Kakel_anders
2014-03-26, 07:31
I det stora hela tycker jag det funkar bra, nu när det känns som att vi passerat det här med att kriga över vilket märke som toppar dittan o dattan så är det ganska lugnt va ?

Det dyker alltid upp heta bollar nån gång där man önskar att en mod bara ryter till lite men det är sällan :)

Ove
2014-03-26, 15:41
Hojen är ett väldigt trevligt forum och har fungerat i 7 år om jag räknar rätt. Pewa har gjort en insats som inte nog kan prisas genom att skapa och driva forumet. 7 år är en lång tid för en ung man och jag förstår att han vill släppa huvudansvaret.

Hojen.nu har och jag hoppas fortsatt kommer att vara ett forum som passar alla som tar hojandet med en nypa salt och har viss distans till sin egen förträfflighet, vilket gör att tonen som regel är gemytlig. Blir det för mycket tjafs och angrepp fungerar moderatorer på ett bra sätt och återställer ordningen.

Allt som går på 2 eller 3 hjul, från moppe till jättehojen Kurt-Helge, alla från lillpojken Osckar på moppe till Tant Agda 97 som kör sporthoj kan vara med i skrivandet på lika villkor. I vilket annat forum är detta möjligt?

Jag skulle gärna hjälpa till men en gubbe på 70 år som kan ta ner skylten när som helst och saknar all kunskap om IT-världen ska inte förhäva sig så det får bli någon annan som kanske vill och kan.... :adore:

TheCrow
2014-03-26, 19:20
Om man vänder på det, vad vill hojen.nu ha hjälp med? Det är nog inte så lätt att ragga folk till att vara nån allmän resurs bara.

/F

RymdBörje
2014-03-26, 21:39
En gillaknapp vore inte helt fel...eller varför inte om det nu går att göra...döp om den till "Tycker jag också". Det skulle minska bruset av "jag också inlägg".
Jag har saknat nåt liknande sedan första dagen här...

Annars tycker jag som de flesta andra verkar det som att det funkar rätt bra...
Intressant blandning folk och hojar...och jag är så pass luttrad och gammal att jag ser "min hoj är bättre än din" inläggen som ren och skär underhållning...:)

RymdBörje
2014-03-26, 21:43
Hojen är ett väldigt trevligt forum och har fungerat i 7 år om jag räknar rätt. Pewa har gjort en insats som inte nog kan prisas genom att skapa och driva forumet. 7 år är en lång tid för en ung man och jag förstår att han vill släppa huvudansvaret.

Hojen.nu har och jag hoppas fortsatt kommer att vara ett forum som passar alla som tar hojandet med en nypa salt och har viss distans till sin egen förträfflighet, vilket gör att tonen som regel är gemytlig. Blir det för mycket tjafs och angrepp fungerar moderatorer på ett bra sätt och återställer ordningen.

Allt som går på 2 eller 3 hjul, från moppe till jättehojen Kurt-Helge, alla från lillpojken Osckar på moppe till Tant Agda 97 som kör sporthoj kan vara med i skrivandet på lika villkor. I vilket annat forum är detta möjligt?

Jag skulle gärna hjälpa till men en gubbe på 70 år som kan ta ner skylten när som helst och saknar all kunskap om IT-världen ska inte förhäva sig så det får bli någon annan som kanske vill och kan.... :adore:

Eeh, inte för att jag vill utfärda några profetior eller nåt...om du tar på dig nåt så får du väl helt enkelt se till att skylten hänger kvar. Ytterligare en av förhoppnings flera meningsfulla anledningar att putsa på skylten ett tag till.

räven
2014-03-26, 21:59
En gillaknapp vore inte helt fel...eller varför inte om det nu går att göra...döp om den till "Tycker jag också". Det skulle minska bruset av "jag också inlägg".
Jag har saknat nåt liknande sedan första dagen här...

Annars tycker jag som de flesta andra verkar det som att det funkar rätt bra...
Intressant blandning folk och hojar...och jag är så pass luttrad och gammal att jag ser "min hoj är bättre än din" inläggen som ren och skär underhållning...:)

Min hoj är bättre än din ska nog sess som en vinterterapi

Markus
2014-03-26, 22:08
Som rent forum funkar Hojen.nu precis som det är. Men det hade varit trevligt att mötas av lite nyheter på startsidan Kanske fler bloggar, länkarna behöver uppdateras, osv, ser man på andra forum så finns där potential att precis som Pewa skriver att göra ganska mycket mer.

Jag har några timmar över i veckan att engagera mig här, helt klart. Frågan är bara om jag har något konkret att bidra med?

Gert
2014-03-26, 22:32
Frågan är bara om jag har något konkret att bidra med?

Du är väl Skåning?? ;-)

Faktum är att det är vi andvändare som gör ett forum levande och med god ton svara på inlägg och frågor som kanske ger sig självklart för andra.

Ett forum utan skribenter dör ganska snabbt ut av sig själv.

Ett praktexempel är det forum där jag och en hel del andra som nu är här kommer ifrån.

Ägaren på det forumet lämnade över till en som började styra och ställa som en diktator och bannade alla som inte passade honom.
Den sista tiden var det bara hans egna inlägg....

Markus
2014-03-26, 23:13
Du är väl Skåning?? ;-)

....

Absolut! :cheers:

Ankan1
2014-03-27, 09:52
Helt klart ... Hipp Hurra för Skåneland ... :D

BmDBMdhbnIw

pewa
2014-04-11, 18:21
Tack för synpunkterna.

Det är inget som absolut måste ändras, däremot riskerar forumet att tappa sin charm om det inte hålls efter (uppdaterar mjukvaran, håller efter/modererar, fixar tävlingar osv). Nåt som tyvärr tar mer tid än vad som finns.

Intresserade av att agera moderator eller admins får gärna skicka ett PM!

Arthur
2022-11-01, 07:03
Hojen. (https://gbplusmod.com/download-gbwhatsapp/)nu is a great resource and I hope it can continue to be so in the future!

baggen1970
2022-11-09, 09:18
Är inte den mest aktiva här ute men är inne och kollar rätt ofta och svarar om jag kan , som någon skrev innan så hade en typ gilla knapp inte vore helt fel , syns ju att någon läst/gillat/kollat på vad du skrev istället för inget.
Sprida ordet om att detta forum finns så det kommer in fler och förhoppningsvis mer inlägg och aktivitet.

Nina
2022-11-14, 11:22
Ägaren på det forumet lämnade över till en som började styra och ställa som en diktator och bannade alla som inte passade honom.
Den sista tiden var det bara hans egna inlägg....
Tror jag vet vilket forum, var en del gnabb innan det försvann.

Nina
2022-11-14, 11:28
Oj, årets rekord i trådlyft. :rofl:

Sangris
2022-12-13, 11:20
Jag är helt ny här och såg fram emot att dela glädje och sorg med likasinnade.... men det verkar vara en sovsäck ��

Lillebrormats
2022-12-13, 12:50
Nja, helt hopplöst är nog inte. Det är rätt säsongsberoende intresse, men det är ingen ursäkt. Forumet är inte mer levande än medlemmarna och jag ser att du är precis som jag, en helt ny medllem, så gå in på Övrigt och klicka på ikonen Off Topic, välj Underforum/Ny på forumet och presentera dej. Välkommen!

pewa
2023-01-16, 21:08
Hej, och välkommen hit :)

Forumet är lite sovande, ja. Men även om det inte skrivs här som tidigare finns det ett stort arkiv av tips och trix så hoppas du kan hitta nåt ändå!

baggen1970
2023-01-18, 20:02
Jag är helt ny här och såg fram emot att dela glädje och sorg med likasinnade.... men det verkar vara en sovsäck ��

Bara skriva på så kommer det väl svar ibland , säkert flera som läser än svarar pga finns ingen gilla knapp.
Är själv mer på fb men där finns det ju mera skit så mycket man bara bläddrar förbi , lite mera seriöst här inne:)

Jan-Olov
2023-02-03, 11:21
Varning forumet är öveöst av främmande tecken går det att rensa o spärra.

pewa
2023-02-04, 20:24
Rensat!

Jan-Olov
2023-02-04, 23:55
Gott, vem vet vad det stod där för något.