handdator

Visa fullständig version : Finns Bell Rogue i Sverige?



Reject
2014-03-19, 15:47
Någon som om och i så fall vart man kan köpa Bell Rogue i Sverige? Hojta gärna till extra om ni har sett den i någon affär i Skåneland...

Produktlänk, hemsida: http://www.bellhelmets.com/powersports/helmets/rogue#

ThompaB
2014-03-19, 16:46
Om jag inte missminner mig så fanns den på MC-mässan i Göteborg, minns dock inte vad återförsäljaren hette tyvärr.

Twenty2
2014-03-19, 17:13
Vad jag vet så är den inte släppt på europeiska marknaden. Och heller inte ECE-märkt, utan ändast märkt med den amerikanska DOT.
Jag köpte min från staterna och är riktigt nöjd med komforten i den. Sitter som en smäck och ger känslan av en öppen hjälm men man är lite mer skyddad emot mygg, regna och vind i och med ansiktsskyddet.

Darkman
2014-03-22, 03:27
Jag sökte så sent som för två veckor sedan efter återförsäljare inom EU men hittade ingen så jag importerade min från staterna. Fick den i måndags och den är löjligt snygg och sitter som en smäck. Gillar att det finns integrerade fickor för hörlurar eller intercom. Väcker uppmärksamhet, det gör den. Folk pekar och vänder sig om när man kommer.

engström67
2014-03-22, 08:14
Jag sökte så sent som för två veckor sedan efter återförsäljare inom EU men hittade ingen så jag importerade min från staterna. Fick den i måndags och den är löjligt snygg och sitter som en smäck. Gillar att det finns integrerade fickor för hörlurar eller intercom. Väcker uppmärksamhet, det gör den. Folk pekar och vänder sig om när man kommer.

Cool hjälm.:)

Darkman
2014-03-22, 08:39
Cool hjälm.:)

Ja, den är riktigt fräck. Var dock orolig där ett tag eftersom jag köpte den utan att ha provat den först och utan att läsa användaromdömen. Gick efter utseendet. I staterna är det många som klagar och säger att den skaver eller sitter tätt över näsan men som tur är sitter den som en smäck på mig.

Markus
2014-03-22, 19:15
Om jag inte missminner mig så fanns den på MC-mässan i Göteborg, minns dock inte vad återförsäljaren hette tyvärr.

Den fanns på mässan för jag provade en, men jag kan inte i mitt liv komma ihåg hos vilken leverantör det var.....:confused:

Darkman
2014-03-25, 00:35
Den fanns på mässan för jag provade en, men jag kan inte i mitt liv komma ihåg hos vilken leverantör det var.....:confused:

Har sökt lite och Allright.eu (http://www.allright.eu) listar Bell på sin sida.