handdator

Visa fullständig version : Vårutrustad



Olle Å
2014-03-16, 10:27
Har ni hittat några nya utrustningsdetaljer eller grejer inför stundande körningar, eller får det gå ett år till?????
Nytt drivpaket och bromsar bytt nu och lite framöver blir det nya däck eftersom det blir mer asfaltåka då. Nu ligger det ganska grova däck på hojen. Transalp.
Funderade på ny GPS, men den gamla hänger nog med ett tag till. Använder den inte till ruttplanering utan bara till navigering.:):)

räven
2014-03-16, 11:28
Har ni hittat några nya utrustningsdetaljer eller grejer inför stundande körningar, eller får det gå ett år till?????
Nytt drivpaket och bromsar bytt nu och lite framöver blir det nya däck eftersom det blir mer asfaltåka då. Nu ligger det ganska grova däck på hojen. Transalp.
Funderade på ny GPS, men den gamla hänger nog med ett tag till. Använder den inte till ruttplanering utan bara till navigering.:):)

Nya bromsbelägg bak är nog det hela

Shaun
2014-03-16, 19:29
Pakethållare, motorbågar samt funderar på en GPS.

Ove
2014-03-16, 22:10
:confused: Jag har inte hunnit byta luft i däcken! Får fixa det bara kedjan kommit på. :rolleyes:

EVK
2014-03-16, 22:46
Har bytt bakdäck, eftersom det gamla var helt slut.

På att köpa listan finns blinkers, lås och personlig utrustning till barnen. Att handla till barnen är svårt, eftersom man är mån om bra grejer Samtidigt vill man inte betala _för_ mycket med tanke på att de kommer växa ur det inom några år.

räven
2014-03-16, 23:16
:confused: Jag har inte hunnit byta luft i däcken! Får fixa det bara kedjan kommit på. :rolleyes:

I år är det inne med sydlig luft i däcken, vänta bara inte på björkpollen. Ett jäkla skumpande i nysningarna

T T
2014-03-17, 01:30
Har köpt en ny hjälm, ny ryggplatta, ett tankskydd och några packväskor. Det som står härnäst på listan är någon typ av allväderställ. Har skinnstället, men det är bra att ha något för alla olika typer av situationer.

Var först tänkt att det skulle bli en sväng ner genom Europa i maj, men det blev tyvärr inställt och då bestämde jag mig för att strunta i att skaffa GPS. Mobilen gör ju jobbet ganska bra när man rör sig inom Sverige.


Kombinerat cigg och usbuttag beställt.Hur tusan kopplar du in det i cykeln?

EVK
2014-03-17, 08:45
Hur tusan kopplar du in det i cykeln?
Har själv USB-uttag under sadeln på min gamla hoj. Två tåtar direkt till batteriet, via säkring och strömbrytare så det inte tjuvdrar när det inte används.

Har man inget behov av ström när cykeln står stilla, så kan man leta reda på en kopplingspunkt som sitter efter tändningslåset.

T T
2014-03-17, 23:07
Ha, där ser man.

pentti01
2014-03-18, 01:27
Köpte en sån här so man bara kopplar direkt in i batteriet....

Var köpte du den ?
Har funderingar på att bygga nått liknande, men gömma den någonstans.

pentti01
2014-03-18, 01:30
Jag ska montera nytt kåpglas (redan införskaffat)
Sedan återstår lita service/pyssel; Olja + filter, smörja gasvajrarna och spänna kamkedjan.

räven
2014-03-18, 09:01
Efter några dammiga resor ser jag att visiret blivit repigt. Mycket reflexer i motsol. Att begära 500 spänn för utstansat plexiglas är väl hutlöst (även utanför småland) ?

Olle Å
2014-03-18, 11:04
Efter några dammiga resor ser jag att visiret blivit repigt. Mycket reflexer i motsol. Att begära 500 spänn för utstansat plexiglas är väl hutlöst (även utanför småland) ?

Måste också köpa ett nytt visir. Märkte det väldigt tydligt i motljus. Som sagt överpris tycker jag. Det är ju många grejer som det tas överpris på. Köpte ett luftfilter som bestod av en bit skumgummi med ett hål i. Skulle tro att den kostar kanske 1 kr i materialkostnad. Fick dock betala 125:-
En liten anekdot om prisstegring.
En affär i Karlstad sålde märkes T-shirt för 400:- Senare såldes de överblivna på rea för
200:- alltså med 50% rabatt. Trots det låga priset var förtjänsten 100%. Inköpspriset var alltså 100:-:hmmmm2::hmmmm2::hmmmm2:

räven
2014-03-18, 11:51
Måste också köpa ett nytt visir. Märkte det väldigt tydligt i motljus. Som sagt överpris tycker jag. Det är ju många grejer som det tas överpris på. Köpte ett luftfilter som bestod av en bit skumgummi med ett hål i. Skulle tro att den kostar kanske 1 kr i materialkostnad. Fick dock betala 125:-
En liten anekdot om prisstegring.
En affär i Karlstad sålde märkes T-shirt för 400:- Senare såldes de överblivna på rea för
200:- alltså med 50% rabatt. Trots det låga priset var förtjänsten 100%. Inköpspriset var alltså 100:-:hmmmm2::hmmmm2::hmmmm2:

Hmmmm, kan man säga Olle. Visiret till min Bell star intergral kostade 15 kr.

engström67
2014-03-18, 12:21
Efter några dammiga resor ser jag att visiret blivit repigt. Mycket reflexer i motsol. Att begära 500 spänn för utstansat plexiglas är väl hutlöst (även utanför småland) ?

Finns det inget på Feltema som passar då.:)

räven
2014-03-18, 13:01
Finns det inget på Feltema som passar då.:)

Bt har väl bara till sina plastkrukor. ( OBS ingen kränkning)