handdator

Visa fullständig version : Varning för Honda MC Center i Göteborg!



EMH
2014-03-15, 14:12
Hej,

Är ute efter en ny hoj och i dagsläget står det mellan en Honda CB650F 2014 och en Yamaha MT-07 2014.

Ringde till Honda MC Center i Göteborg eftersom jag hade några frågor. Personen jag pratade me var först trevlig när jag sa att jag funderar på att köpa mig en Honda CB650F 2014 men så fort jag nämnde att jag också var intresserad av en Yamaha MT-07 ändrades hans attityd och han började genast att snacka ner både hojen och Yamaha som märke.

När jag sa att jag inte vill höra på sådant skrattade han och sa att "sanningen måste vara svår att höra" och att "Honda är störst av en anledning". När jag frågar om han är på riktigt så svarar han osammanhängande att "han vet vad han pratar om eftersom han håller på och tävlar och sånt".

Blir stum eftersom jag aldrig har varit med om ett sådant bemötande eller beteende. Han säger då att han "inte har tid att snacka om Yamaha" trots att jag bara nämnt Yamaha i början av samtalet när jag berättade att jag även var intresserad av den hojen. Han försöker härnäst att sälja på mig en Honda NC750S eftersom den "trots sina 55 hk och 216 kg accelererar upp till 140 km/h snabbare än Yamahan."

När jag säger att jag vill prata med den ansvarige eftersom jag vill lägga fram ett klagomål säger han att han är det. Säger då att jag kommer avsluta samtalet och att jag kommer kontakta Honda MC Sverige. Han skrattar då och säger "lycka till med din Yamaha" och lägger på luren.

Ringde till Honda MC Sverige men det var stängt. Dock hade en medarbetare kopplat sin mobil så hon svarade. Jag berättade vad som hänt och hon sa då att Honda ser allvarligt på detta och att jag skulle ringa VD:n Robert på måndag. Fick hans direktnummer så på måndag kommer jag ringa och berätta hur det gick till.

Jag vill inte verka elak men personen på Honda MC Center i Göteborg måste gå på piller eller något annat för jag har aldrig varit med om en sådan attityd och ett sådant beteende. Skamligt.

Är fortfarande intresserad av Honda CB650F 2014 och en Yamaha MT-07 2014 men blir det en Honda köper jag den inte från butiken i Göteborg, det kan jag lova.

Ankan1
2014-03-15, 14:15
Hej och välkommen på dig med ... :D

Måste ju vara som att ringa och fråga en Volvo försäljare vad fördelarna är med att köpa en BMW.

Men att börja anmäla folk för att de har sin egen mening i frågan är väl till att göra livet extra besvärligt.
Måste vara enklare att ringa upp någon annan mc försäljare och höra deras version av vad som är bäst eller mindre bra.

EMH
2014-03-15, 14:21
Hej och välkommen på dig med ... :D

Måste ju vara som att ringa och fråga en Volvo försäljare vad fördelarna är med att köpa en BMW.

Men att börja anmäla folk för att de har sin egen mening i frågan är väl till att göra livet extra besvärligt.Måste vara enklare att ringa upp någon annan mc försäljare och pröva lycka på nytt.

Jag nämnde bara Yamaha en gång och det var i början av samtalet när jag sa att jag förutom Hondan också var intresserad av en Yamaha MT-07. Nämde det inte igen eller ställde frågor om den så hur är hans beteende berättigat, enligt dig?

engström67
2014-03-15, 14:30
Jag nämnde bara Yamaha en gång och det var i början av samtalet när jag sa att jag förutom Hondan också var intresserad av en Yamaha MT-07. Nämde det inte igen eller ställde frågor om den så hur är hans beteende berättigat, enligt dig?

Jag håller med dig,man behöver inte låta så där överlägsen i telefon.Finns många snorkiga försäljare som har sin lön ändå.Jag tycker du ska ringa upp Vd,n och berätta vad du tycker och tänker.Och sedan vänder du dig till en annan handlare.Dom ska fan tåla att man nämner ett annat märke,för dig som konsument så är det ju massa pengar som ska ut.

engström67
2014-03-15, 14:36
Hej och välkommen på dig med ... :D

Måste ju vara som att ringa och fråga en Volvo försäljare vad fördelarna är med att köpa en BMW.

Men att börja anmäla folk för att de har sin egen mening i frågan är väl till att göra livet extra besvärligt.
Måste vara enklare att ringa upp någon annan mc försäljare och höra deras version av vad som är bäst eller mindre bra.

Skulle mycket väl tala om för försäljaren att Volvo är bättre än Scania på det och det eller tvärsom.En seriös försäljare ska ta sådant.Sådana där snorkiga ska ju veta vad man tycker,skulle då gett denne en duvning som hette duga.Tur man har en bra handlare där sådant snack aldrig skulle förekomma.Men går ju dåligt för många mc handlare med och inte konstigt att dom blir griniga.:cool:

Gaijin
2014-03-15, 14:45
"sanningen måste vara svår att höra" och att "Honda är störst av en anledning".

Är det Hondamannen som arbetar där tro?

Ove
2014-03-15, 14:58
Är det Hondamannen som arbetar där tro?

:mad: Stopp, låt det vara bra nu när han inte kan svara för sig!

EMH
2014-03-15, 15:11
Blev nyss uppringd av säljaren och han säger att allt är ett missförstånd och att han har det kämpigt privat. Han ber om förlåtelse och nästan ber mig om att inte ringa till Robert och när jag frågar hur han vet att jag ska ringa Robert blir han tyst. Jag frågar då om han har läst denna tråd och han lägger då på luren.

Han försökte sig alltså på en fuling eftersom han inte vill att jag ska ringa Honda.

Idiot!

Olle Å
2014-03-15, 15:33
Blev nyss uppringd av säljaren och han säger att allt är ett missförstånd och att han har det kämpigt privat. Han ber om förlåtelse och nästan ber mig om att inte ringa till Robert och när jag frågar hur han vet att jag ska ringa Robert blir han tyst. Jag frågar då om han har läst denna tråd och han lägger då på luren.

Han försökte sig alltså på en fuling eftersom han inte vill att jag ska ringa Honda.

Idiot!

Killen har nog fått sig en näsbränna nu, så du kan nog släppa det.:D:D
Om någon annan försäljare läser detta, SÅ SKALL NI FRAMHÅLLA VAD NI SJÄLVA SÄLJER, OCH ABSOLUT INTE SNACKA SKIT OM KONKURENTER. :rock::rock:
Har själv jobbat som försäljare och vet vad jag talar om. Jag hade ett talesätt. Jag skall inte sälja utan det är kunden som skall vilja köpa. Då får man heller inga klagomål.:dancing:

LowTech
2014-03-15, 15:38
Hej och välkommen på dig med ... :D

Måste ju vara som att ringa och fråga en Volvo försäljare vad fördelarna är med att köpa en BMW.
.

Är inte egenskapen att-inte-snacka-skit-om-konkurrenterna på grundkursnivå i säljkursen???

Alltid trott att man säljer sin vara på att den är bättre än konkurrentens.
(sen ska säljaren glömma ev svagheter..:D)
Man kan jämföra sin vara mot konkurrenternas men skitsnack om dem baktänder nästan alltid hos en blivande kund.:hmmmm2:
Precis som det gjort här..

rogga
2014-03-15, 16:15
Som vi säger i våran bransch oss kollegor emellan :-)

Cy2
2014-03-15, 16:48
Hej,

Är ute efter en ny hoj och i dagsläget står det mellan en Honda CB650F 2014 och en Yamaha MT-07 2014.

Ringde till Honda MC Center i Göteborg eftersom jag hade några frågor. Personen jag pratade me var först trevlig när jag sa att jag funderar på att köpa mig en Honda CB650F 2014 men så fort jag nämnde att jag också var intresserad av en Yamaha MT-07 ändrades hans attityd och han började genast att snacka ner både hojen och Yamaha som märke.

När jag sa att jag inte vill höra på sådant skrattade han och sa att "sanningen måste vara svår att höra" och att "Honda är störst av en anledning". När jag frågar om han är på riktigt så svarar han osammanhängande att "han vet vad han pratar om eftersom han håller på och tävlar och sånt".

Blir stum eftersom jag aldrig har varit med om ett sådant bemötande eller beteende. Han säger då att han "inte har tid att snacka om Yamaha" trots att jag bara nämnt Yamaha i början av samtalet när jag berättade att jag även var intresserad av den hojen. Han försöker härnäst att sälja på mig en Honda NC750S eftersom den "trots sina 55 hk och 216 kg accelererar upp till 140 km/h snabbare än Yamahan."

När jag säger att jag vill prata med den ansvarige eftersom jag vill lägga fram ett klagomål säger han att han är det. Säger då att jag kommer avsluta samtalet och att jag kommer kontakta Honda MC Sverige. Han skrattar då och säger "lycka till med din Yamaha" och lägger på luren.

Ringde till Honda MC Sverige men det var stängt. Dock hade en medarbetare kopplat sin mobil så hon svarade. Jag berättade vad som hänt och hon sa då att Honda ser allvarligt på detta och att jag skulle ringa VD:n Robert på måndag. Fick hans direktnummer så på måndag kommer jag ringa och berätta hur det gick till.

Jag vill inte verka elak men personen på Honda MC Center i Göteborg måste gå på piller eller något annat för jag har aldrig varit med om en sådan attityd och ett sådant beteende. Skamligt.

Är fortfarande intresserad av Honda CB650F 2014 och en Yamaha MT-07 2014 men blir det en Honda köper jag den inte från butiken i Göteborg, det kan jag lova.

Ett bra exempel på hur man inte ska lägga upp ett säljsamtal, smartast är att bjuda in dig till butiken och där känna av ditt intresse.
Att vara påläst på sina konkurrenter är aldrig fel, konkurrents svagheter omvandlas till den egna produktens styrkor.
Var NC 750 kom in i samtalet har jag svårt att förstå.
I alla mina säljsamtal pratar ja.g aldrig om konkurrenter utan endast om vad kundens behov och förväntade önskemål på produkten.
Med hjälp av frågeteknik kan man få kunden att själv ge de svaren som jag vill ha.

Cy2
2014-03-15, 16:50
Som vi säger i våran bransch oss kollegor emellan :-)

Använder aldrig det uttrycket, kollegor är man inom samma företag, olika företag konkurrenter.

Ankan1
2014-03-15, 16:54
Jag nämnde bara Yamaha en gång och det var i början av samtalet när jag sa att jag förutom Hondan också var intresserad av en Yamaha MT-07. Nämde det inte igen eller ställde frågor om den så hur är hans beteende berättigat, enligt dig?

Men varför är det då så viktigt att anmäla personen för detta.För att denna handlare inte verkade tycka om Yamaha MT-07 !?.För det var väl inte dig personligen han tyckte illa om utan just mc modellen.Är det någon form av dagistänk inblandat eller handlar det om att jag har mer rätt än dig attityd. :D

Buhuuu han snackade skit om en av mina två favorit mc.Ska jag abdikera från forumet nu eller blir jag avstängd enligt nuvarande hojen.nu känsla som mer verkar luta åt någon kärringa syjunta.

engström67
2014-03-15, 18:13
Blev nyss uppringd av säljaren och han säger att allt är ett missförstånd och att han har det kämpigt privat. Han ber om förlåtelse och nästan ber mig om att inte ringa till Robert och när jag frågar hur han vet att jag ska ringa Robert blir han tyst. Jag frågar då om han har läst denna tråd och han lägger då på luren.

Han försökte sig alltså på en fuling eftersom han inte vill att jag ska ringa Honda.

Idiot!

Men kanske är den du vart kopplat till som skvallrat för honom.:cool:.MEN han har ju kunnat ha en dålig dag med,men ska ju inte gå ut över kunden.

engström67
2014-03-15, 18:18
Men varför är det då så viktigt att anmäla personen för detta.För att denna handlare inte verkade tycka om Yamaha MT-07 !?.För det var väl inte dig personligen han tyckte illa om utan just mc modellen.Är det någon form av dagistänk inblandat eller handlar det om att jag har mer rätt än dig attityd. :D

Buhuuu han snackade skit om en av mina två favorit mc.Ska jag abdikera från forumet nu eller blir jag avstängd enligt nuvarande hojen.nu känsla som mer verkar luta åt någon kärringa syjunta.

Men många passar ju inte som säljare och är ju oproffsigt att bete sig så där.Inte konstigt att många säljer dåligt.Vart faktiskt otrevligt mött av en verkstadskille som jobbade hos min handlare tidigare.Han försökte inbilla mig nått som inte stämde och han fräste åt mig.Kanske inte så lätt när kunden går in och talar om,så här är det ;), Nämde det för säljaren att sånt där vill jag inte vara med om.Dom visste om att han kunde vara lite stor i käften.Men han är borta nu.:)

EVK
2014-03-15, 19:19
Men varför är det då så viktigt att anmäla personen för detta.För att denna handlare inte verkade tycka om Yamaha MT-07 !?.För det var väl inte dig personligen han tyckte illa om utan just mc modellen.Är det någon form av dagistänk inblandat eller handlar det om att jag har mer rätt än dig attityd. :D
Det är väl snarare Honda som trådskaparen försvarar? Förvisso lär denna handlare snart sortera ut sig själv om detta inte var en oturligt engångsföretelse, men ibland är det bäst för alla om processen snabbas på lite, eller kanske rent av bryter den.

V Saarela
2014-03-15, 19:20
Har ju sett på ett antal forum där någon beklagar sig över att ha blivit "misshandlad" av nån säljare. I princip händer det alltid att företaget/säljaren får ett tips av någon om att någon skriver negativt om företaget.
Dom flesta gångerna går säljaren in i debatten och förklarar vad som egentligen hänt och varför det blev så. Inte sällan att det blir en annan syn på saken och det vänder i deras fördel istället :)

Generalagenterna får ju dagligen telefonsamtal om missnöjda kunder. Skulle dom åtgärda alla som beter sig illa mot kunderna så skulle dom nog inte ha kvar en endaste återförsäljare. Ibland så verkar folk tro att importörerna äger alla mc-firmor som säljer deras produkter, men så är det ju inte. Robert (Pachetto) har väl egentligen inget med Honda MC i Göteborg att göra mer än att han skrivit ett avtal om att dom ska vara leverantörer av deras produkter.

@EMH...nu menade jag inte detta mot dig utan mer allmänt. Jag säger definitivt inte heller att du blivit illa behandlad, dvs....rötägg finns i alla brancher. Dessutom så, skulle det visa sig att någon firma behandlar sina kunder underlägset så ska man definitivt ryta till. Är det många som ryter så.....

rogga
2014-03-15, 20:54
Använder aldrig det uttrycket, kollegor är man inom samma företag, olika företag konkurrenter.

Kollegor e man om man jobbar i samma branch :rock: enligt mig
och då pratar man inte skit om varandra

Helgoson
2014-03-15, 23:07
Jag förstår inte poängen med inlägget.
Det är väl bara att gå vidare i livet och kontakta en annan firma.
Att varna oss andra för firman är väl att gå lite för långt....eller?

Cy2
2014-03-16, 01:54
Kollegor e man om man jobbar i samma branch :rock: enligt mig
och då pratar man inte skit om varandra

Ok, håller med dig om att inte prata skit om varandra.

Nina
2014-03-16, 09:03
Jag förstår inte poängen med inlägget.
Det är väl bara att gå vidare i livet och kontakta en annan firma.
Att varna oss andra för firman är väl att gå lite för långt....eller?

Håller med, lägg allt bakom och gå vidare.

RymdBörje
2014-03-16, 10:32
I de lättkränktas land...
Fifan, först kränkt vinner?

Visserligen borde en säljare kreativt ignorera att diskutera och kommentera andra märken men...
Du beskriver och verkar ha uppfattat det som ett personligt påhopp,

Anmäla? Du måste skämta...för att en Hondasäljare om än kanske ngt osmidigt inte vill prisa och diskutera Yamaha med dig?

Du har förmodar jag ett spår av kränkningar bakom dig i kölvattnet.
Det är bara att beklaga saker och tings tillstånd...

Not sent from an IThing!

Kakel_anders
2014-03-16, 11:15
Är det Hondamannen som arbetar där tro?

Haha underbart :)

Fast jag kan numera bara hålla med om att Honda är det klart överlägsna märket ;)

Twenty2
2014-03-16, 11:20
Galet oproffsigt av säljaren att bete sig på det viset.
I sådana lägen där försäljaren inte kan visa det hyfs som man kan förvänta sig brukar jag vänligen men bestämt påtala att han bränt sina skepp, och att jag tar mina pengar och gör affär med någon annan.
Det brukar ge en annan ton i skällan. Fast för min del är det redan försent om det gått till den punkten.
Man kanske är lite väl enveten och principfast ibland ;)

Borken
2014-03-16, 11:58
Bra första post....du har alltså ansträngt dig att hitta ett forum där du kan gnälla på en person som du pratat med över telefon.

Olle Å
2014-03-16, 12:18
Bra första post....du har alltså ansträngt dig att hitta ett forum där du kan gnälla på en person som du pratat med över telefon.

Hmmm, nu skall vi inte döma någon utan att ha fått höra vad motparten har att säga. Det är faktiskt mycket lätt att färga annans uttalande om man känner sig lite putt:mad::mad:

RymdBörje
2014-03-16, 12:21
Bra första post....du har alltså ansträngt dig att hitta ett forum där du kan gnälla på en person som du pratat med över telefon.

Var är gillaknappen när man behöver den?

LowTech
2014-03-16, 14:11
Var är gillaknappen när man behöver den?
+1 på det.... får det bli....

Vi övriga som inte gillar en butik - vi går nån annanstans...

EMH
2014-03-16, 14:23
Jag var kanske otydlig i min text eller så är läsförståelsen inte riktigt på topp hos vissa eller så har ni samma mentalitet som säljaren men jag anser inte att man ska acceptera skitsnack. Därför som jag kommer att ta detta vidare med VD:n på måndag.

Jag är inte märkesfixerad så mig gör det inget om han inte gillar Yamaha eller andra märken men att hitta på skitsnack och lögner bara för att försöka sälja det egna märket är för mig både oproffesionellt och oacceptabelt. Jag är inte heller intresserad av att höra hans personliga åsikt om andra märken då jag ringde till honom för att diskutera Honda och inget annat.

Det finns fler saker som hände som jag inte nämnde i första inlägget t.ex. detta. Jag kommenterade den relativt höga vikten på Honda CB650F och tyckte det var konstigt att Honda inte kunde matcha konkurrerande märken och modeller. Det är ju trots allt en nyutvecklad modell. Jag nämnde inte Yamaha utan sa ordagrant konkurrerande märken men trots det sa han att Yamahas ramar är undermåliga medan Honda har rejäla ramar som är byggda för att hålla. Därför som vikten är högre. Han sa också att Yamaha MT-07 är slö och att när han provkörde den förra året så flexade ramen. Det är ju konstigt eftersom bara en handfull journalister och Yamaha-återförsäljare världen över har provkört den. Hojen har ju inte ens kommit till Sverige ännu utan gör det tidigast vid månadsskiftet. Han ljuger alltså, bara för att snacka ner märket och hojen i ett försök att sälja på mig Honda. Det är för mig både oproffesionellt och oacceptabelt.

Ni kanske accepterar ett sådan beteende. Jag gör det inte. Ni kanske köper av en sådan säljare. Jag gör det inte.

Sist men inte minst så behöver inte ni som inte gillar denna tråd skriva i den för tråden handlar inte om mig utan om säljaren på Honda MC Center i Göteborg och hans oproffesionella beteende. Sedan är det ju uppenbart att någon här har ringt till butiken och berättat om denna tråd för varför skulle säljaren annars ringa upp mig på mobilen? Eller är det säljaren själv som gömmer sig bakom en användare tro?

räven
2014-03-16, 15:34
Jag var kanske otydlig i min text eller så är läsförståelsen inte riktigt på topp hos vissa eller så har ni samma mentalitet som säljaren men jag anser inte att man ska acceptera skitsnack. Därför som jag kommer att ta detta vidare med VD:n på måndag.

Jag är inte märkesfixerad så mig gör det inget om han inte gillar Yamaha eller andra märken men att hitta på skitsnack och lögner bara för att försöka sälja det egna märket är för mig både oproffesionellt och oacceptabelt. Jag är inte heller intresserad av att höra hans personliga åsikt om andra märken då jag ringde till honom för att diskutera Honda och inget annat.

Det finns fler saker som hände som jag inte nämnde i första inlägget t.ex. detta. Jag kommenterade den relativt höga vikten på Honda CB650F och tyckte det var konstigt att Honda inte kunde matcha konkurrerande märken och modeller. Det är ju trots allt en nyutvecklad modell. Jag nämnde inte Yamaha utan sa ordagrant konkurrerande märken men trots det sa han att Yamahas ramar är undermåliga medan Honda har rejäla ramar som är byggda för att hålla. Därför som vikten är högre. Han sa också att Yamaha MT-07 är slö och att när han provkörde den förra året så flexade ramen. Det är ju konstigt eftersom bara en handfull journalister och Yamaha-återförsäljare världen över har provkört den. Hojen har ju inte ens kommit till Sverige ännu utan gör det tidigast vid månadsskiftet. Han ljuger alltså, bara för att snacka ner märket och hojen i ett försök att sälja på mig Honda. Det är för mig både oproffesionellt och oacceptabelt.

Ni kanske accepterar ett sådan beteende. Jag gör det inte. Ni kanske köper av en sådan säljare. Jag gör det inte.

Sist men inte minst så behöver inte ni som inte gillar denna tråd skriva i den för tråden handlar inte om mig utan om säljaren på Honda MC Center i Göteborg och hans oproffesionella beteende. Sedan är det ju uppenbart att någon här har ringt till butiken och berättat om denna tråd för varför skulle säljaren annars ringa upp mig på mobilen? Eller är det säljaren själv som gömmer sig bakom en användare tro?

Ok.Vi har läst om hondasäljaren nu.

EMH
2014-03-16, 16:12
Ok.Vi har läst om hondasäljaren nu.

Detta är ett diskussionsforum och på ett sådant så diskuterar man. Om du inte gillar tråden så finns det säkerligen andra trådar som du gillar. Att du inte skriver där istället för att förstöra denna med inlägg som inte tillför något?

Har läst runt på detta forum och det verkar vara ett ställe där otrevligt folk och självutnämnda besserwissers samlas och beter sig illa mot andra om inte åsikterna passar. Flera personer har ju faktiskt avslutat sitt medlemskap p.g.a. detta och nu gör även jag det. Livet är nämligen för kort för att behöva ta skit från personer som med stor sannolikhet inte ens äger en hoj utan bara sitter och beter sig illa på nätet mot andra för att det egna livet är så tråkigt och för att man inte har det andra har.

Administratören kan avsluta mitt medlemskap, tack.

Borken
2014-03-16, 16:29
Haha, jag visste det, en enda tråd bara skapad för att misskreditera en handlare....djefligt seriöst.

Foosi
2014-03-16, 16:57
:beer:

Ankan1
2014-03-16, 17:13
När du ändå håller på så kan du väl dra hela ärendet inför Europa domstolen ... ha ha ha ... :D

Lycka nu till i livet ... :hmmmm2:

räven
2014-03-16, 17:23
De är jobbigt att vara ensam vettig

TheCrow
2014-03-16, 17:44
Sunt förnuft är det enda som är rättvist fördelat över jorden - alla anser att de har tillräckligt...

/Freddo

Gaijin
2014-03-16, 17:58
Till skillnad mot er andra så tror jag på trådskaparen och jag tror inte att han är ute efter att misskreditera handlaren bara för att. Vi är alla olika, jag hade personligen inte skrivit om det utan sagt till handlaren direkt att han är ett stolpskott, vänt mig om och sedan lämnat butiken. Den handlaren hade aldrig sett mig eller mina pengar igen.

Har en polare som bara skriver på nätet (Prisjakt) när han vill ge dåligt omdöme om någon produkt eller liknande så att man blir medlem på ett forum bara för den sakens skull ser jag inte som något konstigt alls. Behöver inte betyda att man arbetar hos en konkurrent eller har någon baktanke. Vissa vill bara "klaga av sig" helt enkelt.

Sedan tycker jag att det är en jävla dålig ton i denna och andra trådar. Samma individer som håller på hela tiden. Hur är ni funtade egentligen? Är det en taskig barndom eller projektion av hur kärringen där hemma behandlar er som gör att ni måste sitta och hävda er på nätet? Lite självrannsakan vore kanske på sin plats, eller tycker ni inte det när ni gör så att trådskaparen väljer att lämna forumet?

Det är ju inte konstigt att detta forumet är mer eller mindra dött när ni beter er som ni gör.

Ser fram emot alla "trevliga" svar.

Borken
2014-03-16, 18:10
Men det är ok att dra upp en massa om någon som inte har möjlighet att försvara sig?

RymdBörje
2014-03-16, 18:50
Till skillnad mot er andra så tror jag på trådskaparen och jag tror inte att han är ute efter att misskreditera handlaren bara för att. Vi är alla olika, jag hade personligen inte skrivit om det utan sagt till handlaren direkt att han är ett stolpskott, vänt mig om och sedan lämnat butiken. Den handlaren hade aldrig sett mig eller mina pengar igen.

Har en polare som bara skriver på nätet (Prisjakt) när han vill ge dåligt omdöme om någon produkt eller liknande så att man blir medlem på ett forum bara för den sakens skull ser jag inte som något konstigt alls. Behöver inte betyda att man arbetar hos en konkurrent eller har någon baktanke. Vissa vill bara "klaga av sig" helt enkelt.

Sedan tycker jag att det är en jävla dålig ton i denna och andra trådar. Samma individer som håller på hela tiden. Hur är ni funtade egentligen? Är det en taskig barndom eller projektion av hur kärringen där hemma behandlar er som gör att ni måste sitta och hävda er på nätet? Lite självrannsakan vore kanske på sin plats, eller tycker ni inte det när ni gör så att trådskaparen väljer att lämna forumet?

Det är ju inte konstigt att detta forumet är mer eller mindra dött när ni beter er som ni gör.

Ser fram emot alla "trevliga" svar.

Det är väl egentligen ingen som ifrågasätter det TS skriver som sådant. Bara tolkningen av det som berättats.
Det är alldeles säkert alldeles sant att den osmidige Hondasäljare kläckte ur sig det som han tillskrivs. Det är liksom inte det som är grejen.

Underhållningsvärdet består uti, att det av en konversation som de allra flesta nog skulle avfärdat med ett par @£$@£*##** och liknande utryck följt av ett vältaligt "skitstövel, så av den tillhandahållna fjädern så byggs det ett inte ett höns utan ett helt hönseri!
TS framstår som om han blivit personligen förolämpad, personligt som i om säljarens bristande stil, hys och finns berodde på just honom och inget annat.

Om han nu blir så upprörd av denna på det hela taget, om så inte triviala sak men trots det i alla fall inte världsomvälvande händelse så undrar jag förstås i mitt stilla sinne...alltså, hur i hela fridens namn kommer TS att reagera om något riktigt viktigt, livsavgörande händer? Jag bara undrar... :rolleyes:

Flexande ramar eller inte...distansen från oskicklig till personlig förolämpning borde rimligen vara längre än så...

Nina
2014-03-16, 19:27
Jag var kanske otydlig i min text eller så är läsförståelsen inte riktigt på topp hos vissa eller så har ni samma mentalitet som säljaren men jag anser inte att man ska acceptera skitsnack. Därför som jag kommer att ta detta vidare med VD:n på måndag.

Jag är inte märkesfixerad så mig gör det inget om han inte gillar Yamaha eller andra märken men att hitta på skitsnack och lögner bara för att försöka sälja det egna märket är för mig både oproffesionellt och oacceptabelt. Jag är inte heller intresserad av att höra hans personliga åsikt om andra märken då jag ringde till honom för att diskutera Honda och inget annat.

Det finns fler saker som hände som jag inte nämnde i första inlägget t.ex. detta. Jag kommenterade den relativt höga vikten på Honda CB650F och tyckte det var konstigt att Honda inte kunde matcha konkurrerande märken och modeller. Det är ju trots allt en nyutvecklad modell. Jag nämnde inte Yamaha utan sa ordagrant konkurrerande märken men trots det sa han att Yamahas ramar är undermåliga medan Honda har rejäla ramar som är byggda för att hålla. Därför som vikten är högre. Han sa också att Yamaha MT-07 är slö och att när han provkörde den förra året så flexade ramen. Det är ju konstigt eftersom bara en handfull journalister och Yamaha-återförsäljare världen över har provkört den. Hojen har ju inte ens kommit till Sverige ännu utan gör det tidigast vid månadsskiftet. Han ljuger alltså, bara för att snacka ner märket och hojen i ett försök att sälja på mig Honda. Det är för mig både oproffesionellt och oacceptabelt.

Ni kanske accepterar ett sådan beteende. Jag gör det inte. Ni kanske köper av en sådan säljare. Jag gör det inte.

Sist men inte minst så behöver inte ni som inte gillar denna tråd skriva i den för tråden handlar inte om mig utan om säljaren på Honda MC Center i Göteborg och hans oproffesionella beteende. Sedan är det ju uppenbart att någon här har ringt till butiken och berättat om denna tråd för varför skulle säljaren annars ringa upp mig på mobilen? Eller är det säljaren själv som gömmer sig bakom en användare tro?
Fast jag begriper inte varför du går ut på ett forum med detta? Har hänt mig också att jag blivit fel bemött i en butik men inte tusan går jag ut på ett forum och skriker ut att jag ska ringa VD:n om saken..? Hur tänkte du här?

engström67
2014-03-16, 21:08
När du ändå håller på så kan du väl dra hela ärendet inför Europa domstolen ... ha ha ha ... :D

Lycka nu till i livet ... :hmmmm2:

Den ene värre än den andre :cool: