handdator

Visa fullständig version : Road king



Hondamannen
2014-03-07, 21:50
Hej,

Hur kommer det sig att Harley inte bygger tex en road king i miniatyr? Tänk er en road king 900 cc?

Vill de bara inrikta sig på den exklusiva marknaden?

Själv skulle jag kunna tänka mig att köpa en road king 900 cc med rätt prislapp.


Vad tror ni om detta?

Mvh

Hondamannen

Shaun
2014-03-07, 22:33
Finns en Harley som heter Switchback i dyna familjen.
Harley kallar den för lilla Road Kingen. Dock är det detsamma motor som de andra.

Bighoj
2014-03-07, 22:34
Tror inte det skulle funka,en road king är en road king helt enkelt.Skulle bli som att göra en Goldwing 900cc.Grejen är ju lite att det är rejäla doningar,king of the road.Tror inte så många Harleyälskare skulle köpa en mini roadking när där redan finns en fullstor på marknaden.
Personligen tror jag mer på en något mindre touring HD,alltså ingen direkt kopia av roadking.

Hondamannen
2014-03-07, 22:39
Jo jag har sett den modellen. Vore kul att se en "road king" runt 100 lapp.



Finns en Harley som heter Switchback i dyna familjen.
Harley kallar den för lilla Road Kingen. Dock är det detsamma motor som de andra.

Hondamannen
2014-03-07, 22:40
är det inte bara att byta ut namnet mot ngt annat?



Tror inte det skulle funka,en road king är en road king helt enkelt.Skulle bli som att göra en Goldwing 900cc.Grejen är ju lite att det är rejäla doningar,king of the road.Tror inte så många Harleyälskare skulle köpa en mini roadking när där redan finns en fullstor på marknaden.
Personligen tror jag mer på en något mindre touring HD,alltså ingen direkt kopia av roadking.

Markus
2014-03-07, 23:57
Road Queen :)

TheCrow
2014-03-08, 00:08
1: H-D lever kvar i en tid då större alltid var bättre.
2: Prissättning se punkt 1.
3: H-D:s kunder se punkt 1 & 2.

Så rätt pris lär lär dröja.

Annars gillar jag Breakout men det lär inte hända att jag köper en såvida jag inte får ett oväntat miljonarv.

/Freddo

Hondamannen
2014-03-08, 00:09
Där du Markus, där löste du gåtan :p Harley nu finns det inga svep skäl för er.



Road Queen :)

EVK
2014-03-08, 12:14
Kan inte riktigt se varför de skulle vara intresserade av att pressa priserna. Fundera på varför deras kunder köper HD. Det är inte så att det bygger avservärt mycket bättre motorcyklar än andra.

klaus
2014-03-08, 16:24
har man inte pengarna, så ska man inte dregla efter Harley,finns ju billigare hojar

Hondamannen
2014-03-08, 17:25
Visst skulle Harley kunna bygga en harley åt den gemenemannen? Det gör ju idag alla lyxmärken inklusive mercedes benz och bmw. Varför skulle då hd inte göra detta?

Vore trevligt om HD släppte en road king i miniatyr. Då skulle tom jag slå till.


Varför skall harley lämna en segment helt öppet? Om japanarna tänkte så skulle de aldrig vara där de är idag.





har man inte pengarna, så ska man inte dregla efter Harley,finns ju billigare hojar

TheCrow
2014-03-08, 17:39
Visst skulle dom kunna, men det kommer inte att hända inom överskådlig tid. Det finns liksom inget syfte när folk ändå köper dom. Tittar man på blocket så ligger gamla begagnade HD:s många gånger över nypris för andra märken och ändå blir folk av med dom trots det rätt omfattande utbudet.

HD har valt att nischa in sig i ett väldigt speciellt segment där de nästan är ensamma. De är inte intresserade att av vanliga svenssons köper nya HD:s till höger och vänster, det skulle förstöra deras image lite.

Sedan beror det lite på hur man ser det. HD äger väl Buells?

/Freddo

Hondamannen
2014-03-08, 17:42
Buells är numera nedlagd eller?

TheCrow
2014-03-08, 17:46
Fullt möjligt, dokumentärerna på tuben är inte dagsfärska direkt. :D

/F

Ankan1
2014-03-08, 18:19
Road Queen :)

Harley Davidson Road Bitch ... :D

TheCrow
2014-03-08, 18:42
Harley Davidson Road Bitch ... :D

Finns väl redan, fast det officiella namnet är väl Sportster tror jag...

/F