handdator

Visa fullständig version : Klim VS stedler....



RobbeS
2014-03-01, 14:31
Funderar på att köpa ett ordentligt ställ och har fastnat för typen med regnskyddet laminerat i Jackan/Byxorna. Funderar nu på antingen Stedler eller Klim men vill så klart prova dom först. Ska göra en sväng söderut till Stockholm nu i Juni. Kommer att prova Stedler på nervägen på Event mc.
Var i Stockholm säljer man Klim? Helst en större firma som har ett bra utbud....

Sen får man se, gillar jag Klim bättre köper jag där om jag istället vill ha Stedler åker jag förbi Event mc på hemvägen och köper grejerna där.

På tal om det, Klim marknadsförs ju för Adventureåkare och grusbus, men dom borde ju funka ypperligt på en Custom också...

engström67
2014-03-01, 20:48
Funderar på att köpa ett ordentligt ställ och har fastnat för typen med regnskyddet laminerat i Jackan/Byxorna. Funderar nu på antingen Stedler eller Klim men vill så klart prova dom först. Ska göra en sväng söderut till Stockholm nu i Juni. Kommer att prova Stedler på nervägen på Event mc.
Var i Stockholm säljer man Klim? Helst en större firma som har ett bra utbud....

Sen får man se, gillar jag Klim bättre köper jag där om jag istället vill ha Stedler åker jag förbi Event mc på hemvägen och köper grejerna där.

På tal om det, Klim marknadsförs ju för Adventureåkare och grusbus, men dom borde ju funka ypperligt på en Custom också...

Har en kompis som har Klim.Han är riktigt nöjd.Dom har samma egenskaper som Stadler.Kikade på ett vid Touringbutiken,när dom fanns.Det verkade rejält.Du blir garanterat nöjd oavsett vilket du väljer.:)

engström67
2014-03-06, 21:29
Varit i Lofsdalen i några dar och lekt med nya Yamaha Viper.Stadlerstället funkade super i snöstorm mä :)

engström67
2014-03-07, 09:56
Jo, förstår det. Blir ett sånt om jag inte fastnar för Klimstället.:)
Att inte fler tillverkare förstår fördelen med laminerat fukt och vindmembran i yttertyget utan ska envisas med löstagbara...

Ja man kan ju fundera.:)