handdator

Visa fullständig version : Held Sixty?



Wilhelm
2014-02-25, 05:05
Hej, jag fick upp ögonen för denna jackan, någon som har använt den?
Bra köp?

http://www.comutomoto.com/products/held-sixtysix-kaki

Mvh
Wilhelm

TMax500
2014-02-25, 10:31
Nej, ingen erfarenhet. Snygg dock! Fotona ger viss vägledning. Verkar vara en vackert-väder-jacka. Kort - inte så varm. "Waxed cotton" - står nog emot en skur men inte ett lång regndag.;) Står inget om Goretex el. dyl. Saknar ordentligt ryggskydd (som de allra flesta gör) så kräver ryggplatta. Men det har du väl ändå?

Känns som en trevlig sommarjacka! Hade passat på min trajja! Om det inte varit så att jag redan har alldeles för många jackor ... :(


"The superb Held Sixty Six waxed cotton motorcycle jacket, we cant stress enough how nice they are. Waterproof, waxed cotton retro styled motorcycle jacket. Wind proof and breathable. Soft protectors at shoulders and elbows. Back foam padding, upgradable to EN1621-2 protector. Connector zip for trousers."

Wilhelm
2014-02-25, 14:47
Ja det var utseendet som fångade mig, att den stack ut lite och såg mer jacka ut än mc-jacka. Nu har jag visserligen varit borta i ca tio år innan jag återföll i två hjul förra säsongen.
Har bara en jacka, och jag tycker att det känns lite väl lite ;-)

Ankan1
2014-02-25, 15:24
Ja det var utseendet som fångade mig, att den stack ut lite och såg mer jacka ut än mc-jacka. Nu har jag visserligen varit borta i ca tio år innan jag återföll i två hjul förra säsongen.
Har bara en jacka, och jag tycker att det känns lite väl lite ;-)

Kan man ha mer än en mc jacka på sig åt gången !?. :D

Wilhelm
2014-02-25, 19:10
haha med lite övertalning skall det nog gå!

Olle Å
2014-02-26, 21:40
Ja det var utseendet som fångade mig, att den stack ut lite och såg mer jacka ut än mc-jacka. Nu har jag visserligen varit borta i ca tio år innan jag återföll i två hjul förra säsongen.
Har bara en jacka, och jag tycker att det känns lite väl lite ;-)

Du får nog köpa en ny för att de finns organismer som gör att äldre kläder krymper då de ej används.:D:D:D

Wilhelm
2014-02-27, 12:10
hahaha Ja det är skumt det där!! Trist att det skall bli så, men så är ju livet!