handdator

Visa fullständig version : Köpa beg custom hoj.



Wilhelm
2014-02-09, 12:01
Hejsan, Wilhelm heter jag och detta är min första post här.
Efter ett antal år av ett liv på fyra hjul kom jag till baka till de två hjulen förra året, jag köpte då en honda shadow 600.
Den har jag nu sålt och är nu på jakt efter något större, jag har tittat på honda vtx 1300 och yamaha xvt 1300. Testade Yamahan men det exemplaret var det något fuffens med då den dog under min testkörning.

Nu hittade jag denna http://www.blocket.se/lund/Kawasaki_VN_1500_51356788.htm?ca=23&w=1 och föll helt pladask för den. En Kawasaki vn 1500 2001.

Så min fråga är har någon erfarenhet av dessa hojar och kan ge för och nackdelar.
Sen undrar jag om Kawasakin lite då den bara har gått ca 1000 mil och är 13 år, något som kan vara skumt?

Foosi
2014-02-09, 12:40
lite info ifrån TS nedan.
ser du bl a att den importerades 2005. svårt veta med mätare etc på import.
Men man brukar se på skicket om det är verklighet eller ej.
en ägare i Sverige.jag hade kollat med förra ägaren. ett telefonsamtal bort. brukar jag göra.

personligen tycker jag de begär mycket för hojen dock !


Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: XCT604
Fabrikat: KAWASAKI VN 1500
Färg: Flerfärgad Fordonsslag: MC
Fordonsår: 2000 Fordonsslagsklass:
Identifieringsnummer: JKBVNT50NNA002425
Typgodkännandenummer: E4*92/61*0063*01
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2005-03-29
Senaste EU-regbevis del 2: 2005-03-29
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: PER LARSSONS BIL AB
Adress: KRANVÄGEN 10
Postnr: 245 34 Förvärvsdatum: 2013-07-02
Ort: STAFFANSTORP

Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: IF
Försäkringsdatum: 2013-07-02

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2013-07-02)
Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 2 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 2005-03-25
I trafik första gången i utlandet: 2000-06-30 Import/införsel: Ja
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2015-05-31
Senast godkända besiktning: 2013-05-07
Föreläggande:Nej
Körförbud:Nej
Vägmätarställning: 10498

Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej
Trängselskattepliktigt: Nej
Årsskatt, kr: 180
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 155
Återbetalning vid avställning, kr: 0
Debiterad fordonsskatt, kr: 0
Debiterad avgift, kr: 0
Betalningsmånad/er: augusti
Förfallen fordonsskatt/avgift, kr: 0
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.

Tekniska data
Motornummer:
Kaross: Motorcykel (01)
Karosserikod tillägg:
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3: 1471
Växellåda:

Antal passagerare, max: 1
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:
Skattevikt, kg: 320
Tjänstevikt, kg: 320
Totalvikt, kg: 510
Ursprunglig totalvikt, kg: 510
Max släpvagnsvikt, kg:
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg:
Släpvagns maximala totalvikt vid utökad B-behörighet, kg:
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 190
Kopplingsavstånd, mm:
Kopplingsavstånd EU, mm:
Max kopplingsavstånd EU, mm:
Bromsuttag :
Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning:
Drivande axlar fram:
Drivande axlar bak:
Antal hjul:
Max axelavstånd axel 1-2, mm: 1660
Däckdimension axel 1: 130/90-16
Däckdimension axel 2: 150/80-16




Bandbredd, mm:

Längd, mm: Bredd, mm:
Höjd, mm:

Drivmedel 1: BENSIN
Motoreffekt, kW: 48,0
Effektnorm: EG



Miljöklass:
Miljöbilsklass:
Euro miljöklassning:

Utsläppsklass:



Skyltformat fram: Skyltformat bak: MC


Tilläggsinformation

Den här informationen innehåller eventuella dispenser och fordonstekniska tillägg för fordonet. Uppgifterna redovisas obehandlade från vägtrafikregistret och innehåller koder som kan vara svårtolkade.


Tidigare ägare

Om du vill ha uppgifter om fordonets två senaste ägare samt ett sammandrag av fordonsuppgifterna ovan så kan du få det via fax. Ange det faxnummer (endast inom Sverige) du vill ha informationen skickad till. Uppgifterna är de samma som du kan beställa till fax via telefontjänsten0771 - 25 25 25.

Faxnummer:



(Ange numret i en följd inklusive riktnummer, till exempel 0123123456).

Wilhelm
2014-02-09, 13:20
Hej, tack för svaret, jo det är väl lite det jag har tänkt iom att den är importerad så kan man ju inte vara så säker. Dock av bilderna så ser den ju väldigt välvårdad ut. Tänkte åka och titta på den när det är några grader varmare. Sen är ju priset alltid något man kan prata ner!

Foosi
2014-02-09, 13:46
ja, på bilderna ser det ut kunna stämma ju. krom och lack verkar i nyskick vad går att läsa av bilderna.
det finns ju gott om gubbs som köper hojar och har dom ståendes i garaget istället för att köra mer än kanske söndagsturer på ett par mil när solen skiner.

V Saarela
2014-02-09, 19:01
Det jag vet är att VN1500 har en tokig konstruktion(tror den är inte omkonstruerad på 2001?), ett plastdrev som driver oljepumpen. Det händer att den pajjar. Vet att det finns en eftermarknads i hårdare material...

Det tråkiga är ju också att oljelampan sitter där den sitter, under hakan. Speciellt med integralhjälm finns det en del som lunkat på med ett smajl i fejset medan lampan lyst ilsket rött. Personligen skulle jag dra en extralampa högre upp i synfältet.

Wilhelm
2014-02-09, 20:00
Efter lite googling så har jag läst mig till att det var fram till 99 man hade denne eminent korkade lösning!

Wilhelm
2014-02-25, 05:06
Det blev en Honda vtx 1300 istället!

Kakel_anders
2014-02-25, 07:43
Det jag vet är att VN1500 har en tokig konstruktion(tror den är inte omkonstruerad på 2001?), ett plastdrev som driver oljepumpen. Det händer att den pajjar. Vet att det finns en eftermarknads i hårdare material...

Det tråkiga är ju också att oljelampan sitter där den sitter, under hakan. Speciellt med integralhjälm finns det en del som lunkat på med ett smajl i fejset medan lampan lyst ilsket rött. Personligen skulle jag dra en extralampa högre upp i synfältet.

+1

Dels det, sen har jag hört att de med några år på nacken börjar hoppa ur växel med.. något BÅDA exemplaren jag tittade på förra året gjorde...

Men de var billiga :D

Hondamannen
2014-02-25, 09:28
Grattis! Jag är tacksam om du ger oss en recension när du har kört några mil med den!




Det blev en Honda vtx 1300 istället!

Wilhelm
2014-02-25, 14:45
Tackar! Det skall jag göra Hondamannen! Skall hämta den i slutet av veckan hoppas jag!

Hondamannen
2014-02-25, 15:17
Ser framemot din rapport och det är bra att du från början har satsat på rätt märke!



Tackar! Det skall jag göra Hondamannen! Skall hämta den i slutet av veckan hoppas jag!

Foosi
2014-02-25, 19:21
lycka till med VTX'en :)

Jourtjänst
2014-03-03, 15:57
Hejsan, Wilhelm heter jag och detta är min första post här.
Efter ett antal år av ett liv på fyra hjul kom jag till baka till de två hjulen förra året, jag köpte då en honda shadow 600.
Den har jag nu sålt och är nu på jakt efter något större, jag har tittat på honda vtx 1300 och yamaha xvt 1300. Testade Yamahan men det exemplaret var det något fuffens med då den dog under min testkörning.

Nu hittade jag denna http://www.blocket.se/lund/Kawasaki_VN_1500_51356788.htm?ca=23&w=1 och föll helt pladask för den. En Kawasaki vn 1500 2001.

Så min fråga är har någon erfarenhet av dessa hojar och kan ge för och nackdelar.
Sen undrar jag om Kawasakin lite då den bara har gått ca 1000 mil och är 13 år, något som kan vara skumt?

Jag köpte en Yamaha xvs 1100 Dragstar som var nio år och som gått 625 mil. Den var som ny med andra ord - 2004 års modell köpt av mig 2013. Sedan körde jag mer än 1000 mil under juni-september utan minsta problem. Och enda sättet att sabba motorn på är att meka själv utan att veta vad man gör. Annars i stort sett oförstörbara, enligt Yamaha-center i Helsingborg.

Så det behöver inte vara skumt med låga mil - det enda skumma är varför folk köper kalashojar och sedan inte kör med dem. Det får mig att klia mig i huvudet...

Olle Å
2014-03-03, 16:39
Jag köpte en Yamaha xvs 1100 Dragstar som var nio år och som gått 625 mil. Den var som ny med andra ord - 2004 års modell köpt av mig 2013. Sedan körde jag mer än 1000 mil under juni-september utan minsta problem. Och enda sättet att sabba motorn på är att meka själv utan att veta vad man gör. Annars i stort sett oförstörbara, enligt Yamaha-center i Helsingborg.

Så det behöver inte vara skumt med låga mil - det enda skumma är varför folk köper kalashojar och sedan inte kör med dem. Det får mig att klia mig i huvudet...

Ibland kan man ha tur med låga mil. Köpte själv en Dominator som var 8 år gammal och gått ca 700 mil. Hojen var som ny, inte en repa. Inte så länge tyvärr. Blev påbackad när den var parkerad.

Ove
2014-03-03, 17:16
Så det behöver inte vara skumt med låga mil - det enda skumma är varför folk köper kalashojar och sedan inte kör med dem. Det får mig att klia mig i huvudet...

:) Klia inte för mycket, du blir bara tunnhårig. Bättre att köpa en nästan oanvänd hoj billigt, vi slutanvändare har bara att tacka. :shakehands: