handdator

Visa fullständig version : genomsnitt



Hondamannen
2014-01-18, 23:35
Hej,

Vi har ju diskuterat ett antal gånger angående hur många mil vi kör på en dag. Nu vill jag fråga er hur många mil ni kör per dag och hur många i sträck ni kan köra så utan att behöva ta en vilodag?

Mvh

Hondamannen

engström67
2014-01-19, 14:25
Hej,

Vi har ju diskuterat ett antal gånger angående hur många mil vi kör på en dag. Nu vill jag fråga er hur många mil ni kör per dag och hur många i sträck ni kan köra så utan att behöva ta en vilodag?

Mvh

Hondamannen

Normalt 50-60 mil sedan finns det ju dom som kör 200mil:rolleyes: per dag?? observera dag betyder dagtid..

Hondamannen
2014-01-19, 15:13
Du kör alltså 50-0 mil om dagen och kan du köra 50-60 mil om dagen i en vecka?

engström67
2014-01-19, 15:28
Du kör alltså 50-0 mil om dagen och kan du köra 50-60 mil om dagen i en vecka?

Ja det kan jag väl,men sällan jag gör så långa resor.Kör ju mest i Norge och väl där så räcker 20-30mil max på en dag om man skall hinna se någonting.Sedan har jag ju semester när jag är där så att gå upp i ottan är ointressant.Men i somras vart det väl 400 mil när vi var på motogp i Holland och en vända till Mosel.Vi var borta 1 vecka och hojarna stod still 4 dagar.Körde väl från nån by 5 mil söder om Hamburg och hem i ett svep(120mil) och det var inga problem.Men körde långt över hastighetsbegränsningen medAnnars kommer man ju ingenstans.Helsingborg-Jönköping är ju bara en tråkig transportsträcka. Bara sätta farthållaren på 160 så tar det lite.Sedan vill man ju hem i tid,köra i mörker gör man ju inte i onödan av naturliga orsaker.

Hondamannen
2014-01-19, 15:38
När jag är ute och kör så kör jag oftast 50 mil första dagen sen blir det oftast 30 mil till nästa stad och ibland när jag vänder hemåt måste jag köra 70-83 mil på en dag och det klarar jag. Jag vet inte om jag klarar köra 50 mil om dagen i en vecka. Jag tror att jag behöver en dags vila för att klara en sån tur. Det jag menar är att jag kanske kan köra 50 mil tre dagar i rad och sen vila en dag för att köra ytterligare 4 dagar i rad 50 mil om dagen.

engström67
2014-01-19, 18:01
När jag är ute och kör så kör jag oftast 50 mil första dagen sen blir det oftast 30 mil till nästa stad och ibland när jag vänder hemåt måste jag köra 70-83 mil på en dag och det klarar jag. Jag vet inte om jag klarar köra 50 mil om dagen i en vecka. Jag tror att jag behöver en dags vila för att klara en sån tur. Det jag menar är att jag kanske kan köra 50 mil tre dagar i rad och sen vila en dag för att köra ytterligare 4 dagar i rad 50 mil om dagen.

Lika här med.Brukar bli långt första dagen sedan blir det kortare och ofta långt hemresedagen:).Är väl ingen vits att ligga och nöta 50mil varje dag om man har semester.

Hondamannen
2014-01-19, 18:10
Nej anledningen till att jag överhuvudtaget ställde denna fråga är att jag kommer att åka allt längre bort. Vill jag tex åka till Turkiet så måste jag kunna köra 50 mil om dagen då Turkiet ligger en bra bit ifrån Sverige. Köra 300 mil innebär att jag måste kunna köra 50 mil om dagen sex dagar i sträck.

räven
2014-01-19, 18:28
Jag brukar växla mellan transportsträcka å äventyrsvägar, blir lite roligare än att mala mot ett mål. Tog mig nog 10 dagar till Istanbul. Lite alpäventyr, Starigrad å lite sånt.

Hondamannen
2014-01-19, 18:41
Har du skrivit ngn reseberättelse om denna resa eller kanske du berätta lite grann här om din resa till Turkiet? Jag skulle gärna vilja ha lite information om kostnader, trafiken med mera.



Jag brukar växla mellan transportsträcka å äventyrsvägar, blir lite roligare än att mala mot ett mål. Tog mig nog 10 dagar till Istanbul. Lite alpäventyr, Starigrad å lite sånt.

engström67
2014-01-19, 18:53
Nej anledningen till att jag överhuvudtaget ställde denna fråga är att jag kommer att åka allt längre bort. Vill jag tex åka till Turkiet så måste jag kunna köra 50 mil om dagen då Turkiet ligger en bra bit ifrån Sverige. Köra 300 mil innebär att jag måste kunna köra 50 mil om dagen sex dagar i sträck.

Vet ej vilken väg man åker dit men åk 70-80 mil nån dag då,eller 100 och några snabba motorvägar finns det väl.man kommer väldigt långt och slukar mil om man ligger i 150-200kmt.:)

räven
2014-01-19, 19:01
Har du skrivit ngn reseberättelse om denna resa eller kanske du berätta lite grann här om din resa till Turkiet? Jag skulle gärna vilja ha lite information om kostnader, trafiken med mera.

Detta hände på 1970 talet, mycket har förändrats. Många fina platser som man ej bör missa.

Hondamannen
2014-01-19, 19:04
ok. Det vore kul att läsa hur det vara att resa på den tiden!

räven
2014-01-19, 19:41
ok. Det vore kul att läsa hur det vara att resa på den tiden!

BMW R75/5 tog en vart man ville problemfritt. Trafiken va mindre å ganska billigt att resa. Maten va ett problem då hygienen i Turkköken va anpassad till turkmagar. Köfte av malt kött lärde vi oss undvika. Rövare å banditer finns överallt i världen.

Hondamannen
2014-01-19, 19:59
Har du rest till andra länder i den regionen?



BMW R75/5 tog en vart man ville problemfritt. Trafiken va mindre å ganska billigt att resa. Maten va ett problem då hygienen i Turkköken va anpassad till turkmagar. Köfte av malt kött lärde vi oss undvika. Rövare å banditer finns överallt i världen.

räven
2014-01-19, 20:08
Har du rest till andra länder i den regionen?

Grekland är ett vackert land å snälla innevånare. Lite av favorit för mig.

MEHall
2014-01-19, 21:51
Personligen så skulle nog jag åka så långt hastighetsgränser och tidsintervall på 8 - 10 timmar tillåter. ;) :rolleyes:
Alltså som mest 110 mil. ;)

Hondamannen
2014-01-19, 21:57
per dag flera dagar i sträck?

räven
2014-01-19, 22:14
Personligen så skulle nog jag åka så långt hastighetsgränser och tidsintervall på 8 - 10 timmar tillåter. ;) :rolleyes:
Alltså som mest 110 mil. ;)

Ibland kör jag 30 mil på 8 tim. å då tycker jag att jag legat på rätt bra

Hondamannen
2014-01-19, 22:23
Jan, låt oss säga att jag ska åka 300 mil om jag nu kör 50 mil om dagen i tre dagar och sen tar en dags vila och sen avverkar de återstående 150 milen på tre dagar, låter det som en genomförbar planering?

räven
2014-01-19, 22:27
Jan, låt oss säga att jag ska åka 300 mil om jag nu kör 50 mil om dagen i tre dagar och sen tar en dags vila och sen avverkar de återstående 150 milen på tre dagar, låter det som en genomförbar planering?

Absolut om du väljer stora transportvägar, klarar du mera. Tyskland klipper du på en dag,110 mil, bara att mala, men kul är de väl inte.

MEHall
2014-01-19, 22:33
Så länge jag orkar. ;) Brukar vara lite envis när det gäller att åka till ett visst mål. Skulle jag bara åka omkring mer planlöst så blir det nog inte bli så långt.
2005 så åkte jag till Köpenhamn från Kumla, startade vid 6 tiden och var framme någonstans nära Tivoli vid lunchtid.;)




:cool:

Hondamannen
2014-01-19, 22:40
Jag körde från Berlin till Munchen och jag vet att jag med min cbf 500 klarar 83 mil på en dag men jag kommer nog inte så långt dagen därpå därför kan det vara klokt att spara på kroppen och inte köra mer än 50 mil om dagen.

Ankan1
2014-01-20, 12:47
Förstår inte riktigt poängen med dessa långkörningar på sin fritid utan stop på ett fantastiskt transportmedel som en motorcykel om man inte tar sig tid till att stanna upp då och då för att studera sin omgivning.Om man har så bråttom så går väl både tåg och flyg snabbare.Har för övrigt träffat de mest fantastiska och ibland egendomligaste personer i Svea rike under dessa stop beroende på platsen och bara snackat skit om allt mellan himmel och jord.Ofta har samtalen naturligtvis ofta letts in på just motorcyklar när man stannat till ... Men sånt är ju alltid trevligt beroende på samtalet. :D

jrutgers
2014-01-20, 15:00
Snittar nog max 10 mil åt gången..sen vill jag sträcka på mig, fika, snusa, m.m

Hondamannen
2014-01-20, 15:01
Frågan gällde antal dagar i sträck...

räven
2014-01-20, 15:37
Frågan gällde antal dagar i sträck...

Bra sadel är viktigt

V Saarela
2014-01-20, 19:56
När jag åker ensam:
Jag brukar snitta på typ en alpresa cirka 80 mil/dag i snitt. Då varierar kördagarna allt mellan typ 50-120 mil/dag.
Jag pinnar på oftast i cirka 100-110 knyck mätarfart om det tillåter, även autobahn

På moped blir det cirka 30-35 mil per dag och då varierar det mellan 25-55 mil/dag. Då kör jag full gas och den går då i 42 knyck.

Inga vilodagar, är morgonpigg så jag startar tidigt på morgonen. Kör generellt cirka 10-15 mil åt gången och stannar.

Jag ser det jag ser i dom hastigheterna jag kör(till skillnad på när man laddar på i typ 140-150 knyck). Jag är inte mycket för att se på slott och sånt skit. Jag gillar att köra hoj och jag gillar framför allt att se saker och ting från motorcykelns sadel och stannar där det behövs.

Är man ute och reser med kompisar så blir kördagarna kortare och soppapengarna går då istället åt till öl..... :)

MEHall
2014-01-20, 20:26
Jag vill tillägga att jag sade som mest 110 mil och det är nog den absolut översta gränsen. Resan jag gjorde till Köpenhamn var på min Honda cb 250n (min förra hoj som jag fortfarande har kvar) och det var ungefär 59 mil den vägen jag tog, och bara nödvändiga stopp. ;) :rolleyes:




:cool:

jrutgers
2014-01-21, 14:35
Skulle jag köra 110 min på ett bräde skulle jag få kallbrand i röven, och den skulle sedermera ramla bort.

MEHall
2014-01-21, 22:34
Dålig sadel? :confused:




:cool:

jrutgers
2014-01-21, 23:02
110 mil skall det vara först och främst. Inte min som jag skrev.

Skulle det vara något att sträva efter att köra 110 mil utan att stanna? Nä, inte för mig.

Jag kör så långt jag vill, orkar, kan just när jag kör. Kör aldrig för jag måste, bara för jag vill, som jag vill, när jag vill.
Men efter en 10-15 mil vill jag nog sträcka på mig lite :-)

Hondamannen
2014-01-21, 23:03
frågan var hur många mil ni kan köra per dag och sen göra det flerar dagar i följd.

räven
2014-01-21, 23:52
En gång körde vi från Barcelona till Växjö på 3 dagar. Bara för kompisen skulle jobba fjärde dagen. Två BMW R75/5 som låg på 160-170 på motorvägen mil efter mil till det va dax å tanka oss å hojarna. Kul va det väl inte, men vi räknat fel på dagar å missat en dag.

V Saarela
2014-01-22, 05:48
frågan var hur många mil ni kan köra per dag och sen göra det flerar dagar i följd.

Fast, nu har du ju ändrat dig från första posten.

Från "hur många mil ni kör per dag" till "hur många mil ni kan köra per dag"

Jättestor skillnad :)

stefan.
2014-01-22, 08:26
Skulle det vara något att sträva efter att köra 110 mil utan att stanna?

Måste ha en skapligt stor tank, eller en extremt låg förbrukning, för det iaf? :)

engström67
2014-01-22, 08:36
Måste ha en skapligt stor tank, eller en extremt låg förbrukning, för det iaf? :)

Ja och skapligt hungrig och törstig under 10-15 timmar:o

räven
2014-01-22, 09:12
Ja och skapligt hungrig och törstig under 10-15 timmar:o

Var 40onde mil va det dax för superAral , Brattvurst å mackkaffe

Hondamannen
2014-01-22, 09:21
Nej Vs det har jag inte gjort. Det jag har gjort är att jag har glömt att skrivar dagar på ett ställe. Om du läser min post igen så ser du att jag söker antal mil man kan köra på en dag samt att man kan göra det flera dagar i sträck. Det hade nog gåt att formulera sig bättre.



Fast, nu har du ju ändrat dig från första posten.

Från "hur många mil ni kör per dag" till "hur många mil ni kan köra per dag"

Jättestor skillnad :)

räven
2014-01-22, 10:51
Nej Vs det har jag inte gjort. Det jag har gjort är att jag har glömt att skrivar dagar på ett ställe. Om du läser min post igen så ser du att jag söker antal mil man kan köra på en dag samt att man kan göra det flera dagar i sträck. Det hade nog gåt att formulera sig bättre.
Kan kan man väl, fråga är om vilja å slitstarkt asle.

MEHall
2014-01-23, 06:50
Nä, var och en kör så långt den känner för det är sant. ;) Skulle det behövas så tror jag att 110 mil eller 1100 km inte är helt omöjligt att tillryggalägga på en dag. ;) Kör du i snitt 110 km/h så blir det 1100 km på tio timmar och då är inte eventuella stopp medräknade. :rolleyes: ;)




:cool:

Cy2
2014-01-25, 16:03
Frågan du bör ställa dig är hur många timmar klara du av köra din mc på en dag.

MEHall
2014-01-25, 23:42
Tja jag har inte ställt upp i Iron butt än men de över 50 mil det var ner till Köpenhamn var inte så svåra tyckte jag. ;)




:cool:

Allaandranamnvarupptagna
2014-01-26, 12:17
kör ca 3-10 mil per mc tur, förra sommaren körde jag varje dag det var skapligt väder, dvs nästan varje dag.
Mätarställningen stog på 6.500 för 2 sommrar sedan och nu står den på 10.500, så blir några mil ;)

jrutgers
2014-01-29, 22:07
Leatherazz Raiders? Eller kanske skulle man väcka liv i Hemoraiders?

klaus
2014-01-30, 02:05
ja,jag har gjort ett antal Iron Butt körningar, så inget problem att köra 200 mil på ett dygn

ska man köra behagligt och njuta och köra flera dagar i rad utan att syssla med Iron Butt så tycker jag själv att sådär 100 mil om dagen är lagom max sträcka för mig, och då kan jag hålla på bra många dagar i rad

i somras gjorde jag en väldigt trevlig dagsutflykt runt Vänern,turistade i Hofors och kolla akvedukten och körde den fina krokiga hojvägen där, väl hemma hade jag 120 mil på mätaren och var lika körklar dagen efter,visserligen blev det inte lika många mil då

så vad man kan och inte kan är upp till var och en, det går inte att tro att bara man får en snittstrecka per dag så klarar man av den. Alla kör efter sina förutsättningar, så leta reda på vad är dina istället. Sen får man inte glömma säkerheten, en trött motorcykelförare lever farligt och kanske inte så länge.

engström67
2014-01-30, 18:56
ja,jag har gjort ett antal Iron Butt körningar, så inget problem att köra 200 mil på ett dygn

ska man köra behagligt och njuta och köra flera dagar i rad utan att syssla med Iron Butt så tycker jag själv att sådär 100 mil om dagen är lagom max sträcka för mig, och då kan jag hålla på bra många dagar i rad

i somras gjorde jag en väldigt trevlig dagsutflykt runt Vänern,turistade i Hofors och kolla akvedukten och körde den fina krokiga hojvägen där, väl hemma hade jag 120 mil på mätaren och var lika körklar dagen efter,visserligen blev det inte lika många mil då

så vad man kan och inte kan är upp till var och en, det går inte att tro att bara man får en snittstrecka per dag så klarar man av den. Alla kör efter sina förutsättningar, så leta reda på vad är dina istället. Sen får man inte glömma säkerheten, en trött motorcykelförare lever farligt och kanske inte så länge.

Ja 120mil på en dag pigg och utvilad är ju inget problem efter 14-15 timmar i sadeln.Åker man sedan lite saktare i laglig fart så tar det nog längre tid.:)

Mats Liifv
2014-02-01, 11:25
Har kört några IronButts. Då har jag kört runt 180 mil under ett dygn. Under mer normala omständigheter, på semester och med passagerare, är 100 mil en lagom etapp. Brukar avsluta våra europaturer med att sträckköra från Hamburg till Stockholm. Funkar utmärkt för oss medan andra bara orkar med hälften. Gäller att hitta sin egen nivå för vad man finner bekvämt.

engström67
2014-02-01, 15:46
Har kört några IronButts. Då har jag kört runt 180 mil under ett dygn. Under mer normala omständigheter, på semester och med passagerare, är 100 mil en lagom etapp. Brukar avsluta våra europaturer med att sträckköra från Hamburg till Stockholm. Funkar utmärkt för oss medan andra bara orkar med hälften. Gäller att hitta sin egen nivå för vad man finner bekvämt.

Stämmer nog bra det.Körde Hamburg-Borlänge och det tog ca 12 timmar.Låg på rätt hårt på Autobahn och sedan färja Putt-Röd Helsingör-Helsingborg.Snabbmat i Fagerhult och 10-40 över hem,Ca 118 mil.Känndes bra och kändes som jag skulle kunnat åka mer:)

Leffemerlo
2014-02-01, 22:35
Stämmer nog bra det.Körde Hamburg-Borlänge och det tog ca 12 timmar.Låg på rätt hårt på Autobahn och sedan färja Putt-Röd Helsingör-Helsingborg.Snabbmat i Fagerhult och 10-40 över hem,Ca 118 mil.Känndes bra och kändes som jag skulle kunnat åka mer:)

Inte illa kört med tanke på båtar matstopp tandningar Skulle tro att du måste snitta 120-130 km

engström67
2014-02-02, 00:18
Inte illa kört med tanke på båtar matstopp tandningar Skulle tro att du måste snitta 120-130 km

Jodå,150-160 gick väl det ofta på autobahn.Sträckan Helsingborg.Jönköping satt väl farthållaren oftast runt 150.Som sagt en korv i Fagerhult och Donken i Mariestad 10min sedan ett par tankstopp.Vi åkte från ett litet Hotell vid 9tiden 5 mil söder om Hamburg och vi skildes åt i Helsingborg och hemma 22,40:)Hade jag haft min Gtr 1400-10 så hade det gått lite fortare.Blåser så hemskt på min nuvarande när man ligger på.Kompisarna åker Fjr och man vill ju hålla deras takt:)

Jan-Olov
2014-02-02, 11:02
Jodå,150-160 gick väl det ofta på autobahn.Sträckan Helsingborg.Jönköping satt väl farthållaren oftast runt 150.Som sagt en korv i Fagerhult och Donken i Mariestad 10min sedan ett par tankstopp.Vi åkte från ett litet Hotell vid 9tiden 5 mil söder om Hamburg och vi skildes åt i Helsingborg och hemma 22,40:)Hade jag haft min Gtr 1400-10 så hade det gått lite fortare.Blåser så hemskt på min nuvarande när man ligger på.Kompisarna åker Fjr och man vill ju hålla deras takt:)

Det du skriver låter inte särskilt omdömesgillt.

Hamre
2014-02-02, 15:57
Det du skriver låter inte särskilt omdömesgillt.

Ja speciellt för nån som påstår sej försörja sej som lastbilsförare! Hjärndött skulle jag säga!

Leffemerlo
2014-02-02, 20:33
Stämmer nog bra det.Körde Hamburg-Borlänge och det tog ca 12 timmar.Låg på rätt hårt på Autobahn och sedan färja Putt-Röd Helsingör-Helsingborg.Snabbmat i Fagerhult och 10-40 över hem,Ca 118 mil.Känndes bra och kändes som jag skulle kunnat åka mer:)


Ja speciellt för nån som påstår sej försörja sej som lastbilsförare! Hjärndött skulle jag säga!

Ja så gnälls de på dom som åker sporthoj :D

engström67
2014-02-02, 20:43
Ja så gnälls de på dom som åker sporthoj :D

Men vaf.. är ju fri fart på Autobahn på många ställen ju.Och motorvägen i sverige har ju 120 och 80% av trafiken åker ju fortare,även jag.Och sporthoj har jag ingen,då hade det nog gott fortare:).Gnälls på dom ja..dom som buskör som idioter och far fram i slalom och på bakhjulet.Det är störande.

engström67
2014-02-02, 20:43
Det du skriver låter inte särskilt omdömesgillt.

Inga problem om man andvänder hjärnan och ögonen.

engström67
2014-02-02, 20:46
Ja speciellt för nån som påstår sej försörja sej som lastbilsförare! Hjärndött skulle jag säga!

Påstår aldrig något.Säger som det är.Hjärndött? ja om man inte har kontroll så och tänker.

Hondamannen
2014-02-02, 20:54
Varför er ni så snabba på att döma andra människor? Är ni fel fria?

engström67
2014-02-02, 21:14
Men jag vill gärna tillägga att hemlängtan var stor och husrummet i Helsingborg uteblev så lite vrånghet fanns mä:).Kan även säga att jag buskör ej och är väldigt noga i bebyggelse och på 30,50,70 vägar.

TMax500
2014-02-02, 22:37
Nu hamnar vi lite Off Topic här, men jag instämmer med Hondamannen. Lätt att döma andra. För visst har vi alla kört för fort ibland? Åtminstone har jag det. *)

*) Kostade ett fyrsiffrigt belopp samt två månadskort hos kollektivtrafiken.

V Saarela
2014-02-03, 06:25
Det kanske är lite omdömeslöst att riskera körkortet om levebrödet är yrkeschaufför?

Farsan tyckte att hans söner skulle löra sig köra bil. Redan vid elva års ålder börjades det med lite träning och som 16-åring fick man ju bl a köra Haparanda till Oulu i Finland tor med farsan bredvid och morsan i baksätet.

Farsan försörjde ju sig annars som busschaufför, så......man har ju nu i vuxen ålder funderat på om han var riktigt i skick där uppe? :)

engström67
2014-02-03, 08:11
Det kanske är lite omdömeslöst att riskera körkortet om levebrödet är yrkeschaufför?

Farsan tyckte att hans söner skulle löra sig köra bil. Redan vid elva års ålder börjades det med lite träning och som 16-åring fick man ju bl a köra Haparanda till Oulu i Finland tor med farsan bredvid och morsan i baksätet.

Farsan försörjde ju sig annars som busschaufför, så......man har ju nu i vuxen ålder funderat på om han var riktigt i skick där uppe? :)

Kan så vara.Men mista körkortet,då lär ju polisen ta mig.Och jag ser ju honom före han ser mig.:eek::eek: Sådant som kallas läsa vägen och förutse olika händelser.Hör till vardagen.Kolla på urmakarn som pillat i små ur hela livet..vad kallas han? jag tycker han är skicklig.

MEN är väl nått fel däruppe som många säger,och som inte fattar.Är väl fullt normalt att åka moped runt halva klotet.

Olle Å
2014-02-03, 10:16
Kan så vara.Men mista körkortet,då lär ju polisen ta mig.Och jag ser ju honom före han ser mig.:eek::eek: Sådant som kallas läsa vägen och förutse olika händelser.Hör till vardagen.Kolla på urmakarn som pillat i små ur hela livet..vad kallas han? jag tycker han är skicklig.

MEN är väl nått fel däruppe som många säger,och som inte fattar.Är väl fullt normalt att åka moped runt halva klotet.

Om man inte är stressad eller vad det heter, kan man mycket väl ta sig runt halva klotet på moped. har själv inte kört så långt, men haft några transporter med traktor, obs 30-traktor.
körde då ca 30 mil. Jag har kört samma väg många gånger med både bil och mc. Vad mycket man hinner se nät det inte går så fort.:):):)

engström67
2014-02-03, 11:13
Om man inte är stressad eller vad det heter, kan man mycket väl ta sig runt halva klotet på moped. har själv inte kört så långt, men haft några transporter med traktor, obs 30-traktor.
körde då ca 30 mil. Jag har kört samma väg många gånger med både bil och mc. Vad mycket man hinner se nät det inte går så fort.:):):)

DET håller jag med om,man hinner se mycket.och jag tycker om att kolla på saker så normalt så går det lungt på semestern:)Jag menar 15-20 mil i Norge tar ju normalt en hel dag,även med min hjärna:)som någon hade anmärkningar på.Men vad gör det om 100 år,inte bryr jag mig.Jag har då kul:)Men kanske ska ta Dotterns nya Peugeot speedfighter 3 ice blade som står och väntar på våren.Den går ju i 52kmt så då hinner man ju se:)

Olle Å
2014-02-03, 16:09
DET håller jag med om,man hinner se mycket.och jag tycker om att kolla på saker så normalt så går det lungt på semestern:)Jag menar 15-20 mil i Norge tar ju normalt en hel dag,även med min hjärna:)som någon hade anmärkningar på.Men vad gör det om 100 år,inte bryr jag mig.Jag har då kul:)Men kanske ska ta Dotterns nya Peugeot speedfighter 3 ice blade som står och väntar på våren.Den går ju i 52kmt så då hinner man ju se:)

Egentligen är väl hastigheten inte av så stor betydelse egentligen, såvida man inte MÅSTE.
Eftersom jag inte jobbpendlar med hojen längre, så har antal mil per åt minskat . Kör väl inte mycket mer än 600-700 mil/år.

V Saarela
2014-02-04, 07:26
Ja alltså, jag har ju besökt bl a området kring Geiranger Trollstigen etc 25 gånger och....när jag brassade där med moped(topfart 42 km/timmen) så blev jag faschinerad av vyerna. Plötsligt såg jag massor som jag aldrig sett förut. :)

engström67
2014-02-04, 10:46
Ja alltså, jag har ju besökt bl a området kring Geiranger Trollstigen etc 25 gånger och....när jag brassade där med moped(topfart 42 km/timmen) så blev jag faschinerad av vyerna. Plötsligt såg jag massor som jag aldrig sett förut. :)

Förstår det:)Kanske skulle prova,snacka om rogivande. Men jag föredrar hojen ändå:)