handdator

Visa fullständig version : Hjälmar



Hondamannen
2014-01-05, 14:42
Hej,

Finns det hjälmar idag som det går att prata telefon i? Jag har ju givetvis sett på youtube hur folk snackar när de filmar sina turer. Men finns det hjälmar med kabeldragning om det skulle behövas? Jag vet inte om det behövs. Jag menar ett färdigt set.

Är ni med på vad jag menar?

Mvh

Hondamannen

Kakel_anders
2014-01-05, 16:36
Självklart finns det.

Kallas väl bluetooth-hjälm om jag inte är ute o cyklar ?

http://shop.dekalkit.se/hjalmar/skoter/urban-warrior-summit-30.html (Osäker på om den är godkänd).

Vill man ha en grym hjälm med bluetooth/intercom får man nog köpa ett löst kit, och dessa finns det gott om.

Allaandranamnvarupptagna
2014-01-05, 19:01
Classons i bromölla har jag sätt, så det finns nog i en gedigen affär länge upp me ska du se!

V Saarela
2014-01-05, 19:19
Självklart finns det.

Kallas väl bluetooth-hjälm om jag inte är ute o cyklar ?

http://shop.dekalkit.se/hjalmar/skoter/urban-warrior-summit-30.html (Osäker på om den är godkänd).

Vill man ha en grym hjälm med bluetooth/intercom får man nog köpa ett löst kit, och dessa finns det gott om.

Ååååhhh, min "mentor" i Boden :)

(ett Bodenföretag)

räven
2014-01-05, 20:27
Jag är en besvärlig hjälmkund. Köper ingen ny hjälm utan provkört från 0-130 km/h

engström67
2014-01-05, 20:47
Jag är en besvärlig hjälmkund. Köper ingen ny hjälm utan provkört från 0-130 km/h

Jag mä.Provköra lär man ju.Jag går på design och comfort även om INGEN är tyst som många påstår.Tysta hjälmar finns ej,men finns dom som låter mer än andra.:)

ThompaB
2014-01-11, 12:45
Finns massor med headset att bygga in eller bygga på hjälmar. Beroende på hjälmmodell är de mer eller mindre förberedda för det...

engström67
2014-01-11, 15:52
Jag är en besvärlig hjälmkund. Köper ingen ny hjälm utan provkört från 0-130 km/h

Tycker inte man är besvärlig för att man vill provköra hjälmen.Har då aldrig blivit nekad.Men å andra sidan så brukar jag köpa hjälmen på stället med.Och det är ju handlarn medveten om.

räven
2014-01-11, 19:04
Tycker inte man är besvärlig för att man vill provköra hjälmen.Har då blivit nekad.Men å andra sidan så brukar jag köpa hjälmen på stället med.Och det är ju handlarn medveten om.

Svar NEJ, men minen blir surare för varje hjälm jag lämnar tillbaka full med mygglik. Hittar jag rätt hjälm köper jag på plats utan att pruta.

engström67
2014-01-12, 10:42
Svar NEJ, men minen blir surare för varje hjälm jag lämnar tillbaka full med mygglik. Hittar jag rätt hjälm köper jag på plats utan att pruta.

:):):)

Shumarte
2014-01-16, 10:27
Du behöver ju absolut inte köpa en ny hjälm. Köp ett intercom-system så kan du flytta med dig packet om du får för dig att byta hjälm.

Jag har en Shoei Qwest och en Cardo Scala Rider G9. Fungerar felfritt upp till åtminstånde 120 km/h att höra vad jag säger utan brus.

Går att parkoppla med andra enheter, så jag och farsan brukar alltid snacka med varandra via dessa. Självklart fungerar det ju att prata i telefon och lyssna på musik m.m också..