handdator

Visa fullständig version : Åka färjor i Norge



Hornet
2013-12-18, 11:04
Kommer i sommar att få åka en del färjor i Norge, vi kommer norrifrån att köra på väg 17 söderöver och vad jag sett så är det en hel del färjeöverfarter, och jag undrar vad kostar det att åka med dessa & kan man betala med kort.

Hondamannen
2013-12-18, 11:08
40-60 Nkr vad jag kommer ihåg, jag är dock inte 100 % säker. Jag betalade kontant men det borde att betala med kort.

Olle Å
2013-12-18, 11:24
Kommer i sommar att få åka en del färjor i Norge, vi kommer norrifrån att köra på väg 17 söderöver och vad jag sett så är det en hel del färjeöverfarter, och jag undrar vad kostar det att åka med dessa & kan man betala med kort.

Åkte den vägen 2012 efter överfart från Lofoten. Den färjan är dyrare. Kort funkar bra. Glöm bara inte att besöka Saltströmmen. Har för mig att det var 5 färjor på den vägen.:):)
:santaclaus::santaclaus:

räven
2013-12-18, 14:23
Åkte den vägen 2012 efter överfart från Lofoten. Den färjan är dyrare. Kort funkar bra. Glöm bara inte att besöka Saltströmmen. Har för mig att det var 5 färjor på den vägen.:):)
:santaclaus::santaclaus:

Om jag inte blandar ihop det är det 7 färjor på väg 17, en längre ca 1 tim som korsar polcirkeln. Saltströmen å svartisen. Svartisen smälter fort nu så skynda er.