handdator

Visa fullständig version : Läckage vid bränslekran



Trogfattad
2013-12-03, 14:50
Hej

Jag har haft av bränslekranen från tanken när denne lackades, när kranen kruvas på igen på tanken så läcker det soppa från skruvarna som håller ihop kranen med tanken.

Jag förstår att det blivit otätt där nånstans, men hur f*n tätar man skruvar när bensin är inblandat??

o-ring på skruvarna kanske?

Förslag mottages tacksamt!

Kakel_anders
2013-12-03, 15:48
Hej

Jag har haft av bränslekranen från tanken när denne lackades, när kranen kruvas på igen på tanken så läcker det soppa från skruvarna som håller ihop kranen med tanken.

Jag förstår att det blivit otätt där nånstans, men hur f*n tätar man skruvar när bensin är inblandat??

o-ring på skruvarna kanske?

Förslag mottages tacksamt!

Det är väl inte läckage vid skruvarna i sig, utan förmodligen sitter det en packning mellan kran och tank som pajjat ?

Har du haft av kranen kanske du har skadat packningen. (Om där finns någon packning, men samma gäller ju om där sitter någon sorts o-ring eller dylikt)

Har ingen riktig koll på hur det ser ut på den suzukin... =(

Trogfattad
2013-12-03, 18:16
Det är väl inte läckage vid skruvarna i sig, utan förmodligen sitter det en packning mellan kran och tank som pajjat ?

Har du haft av kranen kanske du har skadat packningen. (Om där finns någon packning, men samma gäller ju om där sitter någon sorts o-ring eller dylikt)

Har ingen riktig koll på hur det ser ut på den suzukin... =(

Jo det är sant, där sitter en packning mellan kran och tank... Denna ser dock hel och fin ut, därför man blir lite konfunderad :/

Kakel_anders
2013-12-03, 19:09
Dra nån gängtätning i skruvarna med, finns säkerligen nått från typ loctite.