handdator

Visa fullständig version : Kamera



Hondamannen
2013-11-17, 15:54
Hej,


http://www.ebay.com/itm/Spy-Cam-Key-Ring-Fob-Hidden-Camera-Video-Mini-DVR-Fob-Surveillance-No-SD-Card-/200904388509?pt=UK_Gadgets&hash=item2ec6d5af9d

Ngn som har erfarenhet av såna här kameror?

Mvh

Hondamannen

Hondamannen
2013-11-18, 23:33
Om jag har förstått allt rätt så kan man bara filma 40 minuter innan batteriet tar slut. Min fråga är om jag kan koppla in en laddare direkt på min cbf 500? Kan man montera ditt en laddare för mobilkameran också eller blir det för mkt?

biker
2013-11-19, 21:40
Hej,


http://www.ebay.com/itm/Spy-Cam-Key-Ring-Fob-Hidden-Camera-Video-Mini-DVR-Fob-Surveillance-No-SD-Card-/200904388509?pt=UK_Gadgets&hash=item2ec6d5af9d

Ngn som har erfarenhet av såna här kameror?


Modellen kallas för 808 Key Ring Camera och finns i varianter med videoupplösning från VGA till HD. De skiljs åt genom versionsnumret och den jag tycker du helst ska välja har nummer 16, med 720 x 1080 i upplösning. Det finns också flera olika typer av objektiv att välja mellan och man kan också köpa till ett vattentätt fodral (då faller den externa strömmatningen bort).

Du kan se en testfilm där en #16 kamera är fasttejpad på en hjälm här (den första av tre kameror i den testen) http://youtu.be/uqvXHqsJdm0

Alla kan strömförsörjas externt och de senaste varianterna kan filma i loop (kortare sekvenser på någon eller några minuter som du sen kan lägga samman till en film) till dess minneskortet (max 32GB MicroSDHC) är fullt. På en del kameramodeller kan man ställa in så att de börjar om när kortet är fullt och spelar över de först tagna sekvenserna.



Mycken och bra information får du i ett forum för modellflygare http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1556994 där kan man också hämta hem ett program för inställning av kameran samt nya interna programvaror när de släpps. Och i de första inläggen i forumet får du en lista på seriösa säljare.

Hondamannen
2013-11-19, 23:34
Tack biker, skall kolla upp allt i helgen!

Hondamannen
2013-11-20, 20:44
Biker, det var en hel del vindbrus i nyckelringskameran men jag hade kanske inte förväntat mig så mycket mer. Det som överraskade mig var att även de dyrare kamerorna hade en hel del vindbrus. Jag har sett många youtube filmer från motorcyklister som inte hade ngt vindbrus eller annat störande ljud. Hur har de gjort? Har de editerat bort oljudet?

biker
2013-11-20, 21:15
Det som överraskade mig var att även de dyrare kamerorna hade en hel del vindbrus. Jag har sett många youtube filmer från motorcyklister som inte hade ngt vindbrus eller annat störande ljud. Hur har de gjort? Har de editerat bort oljudet?

Alla kameror plockar upp vindbrus, mer eller mindre. Sen beror det på hur och var kameran sitter på cykeln eller åkaren. Du kan ta bort en del av vindbruset genom att till exempel sätta fast en bit fuskpäls över mikrofonhålet eller hålen.Det brukar också bli betydligt mindre brus om man har kameran i det vattentäta fodralet (om sådant finns).

Men i de flesta filmer som man ser på nätet så är det tydligt att man har dragit ner ljudet, antingen om det går att göra i kameran direkt eller så i redigeringprogrammet.

engström67
2013-11-20, 23:01
Jag testade en Gopro kamera och med det vattentäta skalet så hördes bara motorljudet.Nackdelen med den annars var att med orginalfästena och montering på hojen så vart det massa oljud.Den glappade lite i foten.Byggde om och monterade med RAM fäste då vart det tyst.Nu har ju Garmin kommit med en som det verkar bra kamera,men kostar ju förstås en del.Inbyggd liten skärm,batteritid 3tim med 1080p och wi-fi
http://www.bikeinn.com/cykling/garmin-virb-elite/118529/p

stefan.
2013-11-21, 08:37
Utgå inte för att GoPro med vattentätt skal ska ta bort allt vindbrus, det gör den inte. Det beror mycket på placering.
Bäst ljud ger extern, välplacerad, mick.

Hondamannen
2013-11-21, 09:23
Biker, jag är inte så kunnig så jag tänkte om det går bra för dig så försöker jag hitta den kamera så du tipsade mig omså kanske du kan tala om för mig om jag ar hittat rätt så jag kan lägga in beställning?



Alla kameror plockar upp vindbrus, mer eller mindre. Sen beror det på hur och var kameran sitter på cykeln eller åkaren. Du kan ta bort en del av vindbruset genom att till exempel sätta fast en bit fuskpäls över mikrofonhålet eller hålen.Det brukar också bli betydligt mindre brus om man har kameran i det vattentäta fodralet (om sådant finns).

Men i de flesta filmer som man ser på nätet så är det tydligt att man har dragit ner ljudet, antingen om det går att göra i kameran direkt eller så i redigeringprogrammet.

biker
2013-11-21, 13:50
Har skickat PM till dig.

engström67
2014-02-21, 11:56
Köpte en Gopro Hero 3+ silveredition häromdan och funkar kanon.Ska bli spännande att prova i sommar.

Streetfighter
2014-02-24, 01:35
GoPro Hero3+ Black Edition med en extern mikrofon som man placerar strategiskt så blir ljudet mycket bra.

V Saarela
2014-02-24, 07:04
Jag slarvade bort min Hero2, dvs den ligger nånstans i huset. Har sökt och sökt och sökt och...... men hittar den inte,

Tillslut blev väl enda sättet att hitta den, genom att beställa en ny. Jag var nöjd med Hero 2 så för min del räckte då Hero 3 SilverEdition. Den motsvarar väl den gamla Hero2 men har några finesser till.

Duger gott och var senast igår på en runda(med öppen bakdel på den=ljud)

Xjwd_ny6_gk


.....och nej, Hero2:an har inte hittats ännu :)

Nysse
2014-02-24, 09:19
Läckert Saarela. Hur har du dubbat däcken?


Skickat från en obestämd plats i värden!

Streetfighter
2014-02-24, 14:46
Funderar på en sådan här!

http://www.aliexpress.com/item/2013-Newest-Mini-F9-Full-HD-1920-1080P-Sport-Action-Camera-Bike-Mount-Helmet-Bracket-3M/855373366.html

Har sagt det förr och jag säger det igen. Köp inte skit när det finns riktiga actionkameror för inte så mycket mer pengar. Bästa budgetkameran är Sony Action Cam HDR-AS15 (1,495 kr). Tycker dock att alla ska köpa GoPro Hero3+ Black Edition (3,495 kr), den är bäst av en anledning.

V Saarela
2014-02-25, 05:37
Läckert Saarela. Hur har du dubbat däcken?


Skickat från en obestämd plats i värden!

Bara kortkorta dubb. Man ser också i rullen att jag söker fäste hela tiden...oavsett hastighet :)

engström67
2014-02-25, 11:32
Har sagt det förr och jag säger det igen. Köp inte skit när det finns riktiga actionkameror för inte så mycket mer pengar. Bästa budgetkameran är Sony Action Cam HDR-AS15 (1,495 kr). Tycker dock att alla ska köpa GoPro Hero3+ Black Edition (3,495 kr), den är bäst av en anledning.

Ja funderade på en blacke,men vart en silver.Tänker inte betala 1000kr extra för en fjärrkontroll när det finns en i iphonen och sedan även få sämre batteritid.Som amatör märker jag ingen skillnad på filmkvalitee och läser man specifikationerna,silver vs black så är det ju försumbart.:)