handdator

Visa fullständig version : Obehaglig upplevelse



Mymlan
2013-11-17, 13:59
Var på väg ut på en lång och härlig åktur idag. Startade hojen och satte kurs mot stora vägen. Väl ute på vägen blir jag helt utan förvarning snurrig i huvudet för att nästa sekund bara känna hur jag försvinner (svimmade antagligen). Skedde väldigt snabbt, ungefär som när man knäpper med fingrarna. Kvicknar lika fort till för att upptäcka att jag är ute i väggrenen och kör. Blir så skraj att jag tvärnitar, parkerar hojen på en liten skogsväg och sätter mig bredvid. Vågar först inte röra hojen, så jag tar en bensträckare. Känner ingen i närheten som kan köra hoj så jag var illa tvungen att köra hem den, kände mig pigg igen men var skitskraj hela vägen tillbaka. Har aldrig varit med om det tidigare så jag tror inte det händer igen. Men nu är frågan hur man tar mod till sig att köra igen, för jag älskar ju att köra hoj.

Hondamannen
2013-11-17, 14:01
Om du låter en sån här händelse skrämma dig så kommer du aldrig att kunna köra hoj. Det är bara dra lärdom och köra vidare.

Mymlan
2013-11-17, 14:18
Om du låter en sån här händelse skrämma dig så kommer du aldrig att kunna köra hoj. Det är bara dra lärdom och köra vidare.

Visst ska jag köra igen, kanske bra att jag är i en sån situation just nu att jag är tvungen att köra hoj senast imorgon (måste köra till jobbet). Så det är bara för mig att göra det :)

Hondamannen
2013-11-17, 15:44
Jag har också varit med en jävla massa situationer som skrämt mig men jag kör fortfarande :-)

Nina
2013-11-17, 19:33
Blodtrycket kan väl falla en kort sekund så man svimmar? Jag gissar på blodtrycket, är inte det rätt så förlorar man medvetandet. Har du lågt blodtryck? Inte blodbrist eller så?

steffe
2013-11-17, 20:09
Ooooo

pentti01
2013-11-17, 22:54
Visst, blodtryck eller kanske blodsockerhalt ? Om jag ätit dåligt en dag kan jag känna ungefär liknande
symtom,,

Hondamannen
2013-11-17, 22:57
Var kanske lite trött? Jag nickade till när jag pendlade 20 mil om dagen mellan två städer. Åkte i väg kl 6 på morgon och kom hem sent om dagarna.

Ankan1
2013-11-17, 22:58
Om problemet kvarstår så uppsök en läkare.Att svimma av är inget som är direkt normalt för en annars frisk människa.

jrutgers
2013-11-17, 23:11
Håller med Ankan!
Det kan vara så att du saknar något i kroppen just nu, och som genom blodprov kan visa sig, och då är det enkelt att åtgärda.
Jag har själv ett hjärtfel-och jag försöker alltid tänka positiva tankar när det är som värst, eftersom det faktiskt hjälper då det kroppsliga och psykologiska hänger ihop
Att gå och oroa sig för att det skall hända igen i morgon eller en annan dag hjälper till att framkalla eventuella symtom.

Så positiva tankar, det är det bästa och besök enläkare så snart du kan för ett blodprov.

Lycka till!!

Lottaje
2013-11-18, 00:38
Extra mycket runt halsen som klämde under kragen? Buffar? Halsdukar? Kan orsaka dina symptom.

Olle Å
2013-11-18, 09:18
Händer väl ibland att jag drabbats av blodsockerfall pga för hårt jobb och för lite tillförd energi.
Då brukar jag bli jäkligt illamående och kunna känna svimningstendenser, men inte så att jag direkt tuppar av.
Vet att om man har lågt blodtryck och reser sig snabbt, så kan man svimma.
Blodbrist är heller inte något som man kan utesluta.
Som sagt, så kanske en läkarundersökning hitta felet, för en ung frisk människa skall inte bara helt plötsligt svimma. Till skillnad mot oss äldre som kan drabbas av både det ena och det andra.:):)

Mymlan
2013-11-18, 13:22
Har alltid haft lite för lågt blodtryck utan att jag lidit av det. Men så är jag 182 cm lång också. Försöker även äta balancerat. Däremot har det varit en stressig höst med en näras bortgång, flytt, en hel del jobb och ett sjukt husdjur. Har inte direkt haft tid med någon fritid. Kanske man borde coola ner lite, även om det är svårt.

jrutgers
2013-11-18, 13:47
Har alltid haft lite för lågt blodtryck utan att jag lidit av det. Men så är jag 182 cm lång också. Försöker även äta balancerat. Däremot har det varit en stressig höst med en näras bortgång, flytt, en hel del jobb och ett sjukt husdjur. Har inte direkt haft tid med någon fritid. Kanske man borde coola ner lite, även om det är svårt.

Tror du nämner de själv här! Dags å coola ner lite, och ta hand om dig själv!

jrutgers
2013-11-18, 13:48
Men, ta svängen förbi vårdcentralen å kolla blodvärdena. Kostar inget (tror jag) så kan du släppa den biten sen iaf ?

Foosi
2013-11-18, 23:22
Har alltid haft lite för lågt blodtryck utan att jag lidit av det. Men så är jag 182 cm lång också. Försöker även äta balancerat. Däremot har det varit en stressig höst med en näras bortgång, flytt, en hel del jobb och ett sjukt husdjur. Har inte direkt haft tid med någon fritid. Kanske man borde coola ner lite, även om det är svårt.

Mymlan :knuddel:
men som flera sagt, ta lite prover bara för att om inte annat, få reda på att allt är fysiskt ok.
ta hand om dig