handdator

Visa fullständig version : Min Domintar 650 -92:a Startar EJ!!



Henrik scott
2013-11-13, 14:35
Hej vänner! Min Dominator 650 vill inte starta. Senast jag körde den var för några veckor sedan och då körde jag den på en crossbana och lekte lite, hojen hamnade på backen någon gång men ingen skada alls. Igår när jag skulle starta igång den så ville den inte, Jag bytte tändstift, ladda upp batteriet fullt, sprutade även in startgas och försökte sätta igång den med elstart eftersom kickstarten är sönder sen tidigare.

Min fråga är om någon vet vad felet kan vara? om någon råkat ut för samma problem och vad lösning var då? All hjälp ni kan bidra med blir jag tacksam över :)

Hondamannen
2013-11-13, 14:41
Dum fråga, har du slagit tbx dödaren? :-)

erikn
2013-11-13, 14:55
Haha, ja det råkade jag ut för igår. Jag har ju en gammal hoj, så man är ju skeptisk till det elektriksa där. Igår åkte jag till jobbet, väderprognosen kvällen innan sa lite regn på fm och inget på em. De hade fel...

I alla fall så hade jag styrmuffarna på, och när jag kom till jobbet så tog jag av dem då de dröp av vatten. Allt hängde i torkskåpet under dagen och när jag skulle åka hem så stoppade jag styrmuffarna i sidoväskan och sedan skulle jag åka. Vrider på nyckeln frilägeslampan tänds och lyset går på. Trycker på startknappen och ingenting händer. Provar att vrida nyckeln några gånger då jag misstänker glapp då det regnat hela dagen. Försöker rulla igång den. Nada.

Av en händelse får jag se att dödarknappen är vriden till off, jag använder den normalt aldrig då jag alltid stänger av på nyckeln. Förmodligen fastnade styrmuffen i den när jag tog av den så att den vreds. Sedan var det bara att starta.

Henrik scott
2013-11-13, 15:04
Haha, ja det råkade jag ut för igår. Jag har ju en gammal hoj, så man är ju skeptisk till det elektriksa där. Igår åkte jag till jobbet, väderprognosen kvällen innan sa lite regn på fm och inget på em. De hade fel...

I alla fall så hade jag styrmuffarna på, och när jag kom till jobbet så tog jag av dem då de dröp av vatten. Allt hängde i torkskåpet under dagen och när jag skulle åka hem så stoppade jag styrmuffarna i sidoväskan och sedan skulle jag åka. Vrider på nyckeln frilägeslampan tänds och lyset går på. Trycker på startknappen och ingenting händer. Provar att vrida nyckeln några gånger då jag misstänker glapp då det regnat hela dagen. Försöker rulla igång den. Nada.

Av en händelse får jag se att dödarknappen är vriden till off, jag använder den normalt aldrig då jag alltid stänger av på nyckeln. Förmodligen fastnade styrmuffen i den när jag tog av den så att den vreds. Sedan var det bara att starta.

Japp den är kollad, men den kan spöka för det har den gjort tidigare men har dock inte kunskapen till att sätta dit en ny om det skulle vara så att den spökar men är det stor chans att problemet sitter i dödarknappen? kan det inte vara något annat original fel när dominatorn inte vill gå igång på elstart?

V Saarela
2013-11-13, 17:36
Börja först ta lös tändstiftet och kolla om den får gnista......

Intruder
2013-11-23, 13:33
Om det finns på din hoj så kolla även dödarna vid stödet o kopplingen

Ove
2013-11-23, 13:57
:hmmmm2: Jag har haft mystisk startvägran på min DR650 vid 2 tillfällen. Båda berodde på att ventillyftaren som aktiveras helt kort vid start kärvade och inte gick tillbaka som den skulle. Klurigt fel - värt att kolla...

Olle Å
2013-11-23, 18:39
Lyckades vurpa med min Domintor och skadade då kontakten vid sidostödet. Var nog tio år sedan, men tror att jag bara behövde koppla ihop de två kablarna, så startade den.
Finns en annan kabel som kan krångla och det är den som går från högersidan på motorn och upp på baksidan av främre ramröret. Hade ett motorskydd sittandes där som klämde ihop kablarna.:confused::confused: