handdator

Visa fullständig version : kombinerat broms/blinkers/bakljus



hocky62
2013-11-03, 10:45
Hej alla!
här kommer mitt första inlägg.
jag har en Triumph Rocket III och har lite planer på ombyggnad under vintern.
Är det någon som vet ifall Kellermann blinkers är godkända.
Vad jag vet måste det vara 18cm mellan blinkers, men är det ok att köra med kombinerade där både bromsljus och bakljus är integrerade i blinkers?

bifogar länk:
http://www.kellermann-online.com/en/produkte/detail/143.100

klaus
2013-11-03, 19:32
dom är E märkta,alltså godkända.
lycka till med ombygget

hocky62
2013-11-03, 21:23
Tack för snabbt svar :)

pentti01
2013-11-03, 21:39
Har hört någon påstå att bakljus/bromsljus måste vara centrerat,,

Kakel_anders
2013-11-03, 22:11
Har hört någon påstå att bakljus/bromsljus måste vara centrerat,,


Yepp, vad jag förstått så måste det vara centrerat, vet att jag läst om detta på flera ställen när jag kollade upp huruvida man fick ha baklyse monterat över sidmonterad skylt..

Twenty2
2013-11-03, 22:40
Lysena och reflexer ska vara symetriskt placerade.
Avstånd mellan blinkers bak är 18 cm och fram 24 cm, mellan blinkade ytor.
Så ska man se det krasst så måste du ha en borms och position per sida om dessa inte sitter centrerat.


Vet inte hur kinkiga dom är på e-ärkningen av blinkers, broms/position. När jag besiktiga suzukin så var det inget gnäll om belysningens märkning. Fick frågan av en besiktningsgubbe vart jag fått fatt på dom där "coola" blinkersarna svarade jag att jag byggt dom själv. Fick lite bastning för att dom var för tight placerade fram men i övrigt var det inte något att gnälla på alls, faktiskt ;)

Kakel_anders
2013-11-03, 23:14
Lysena och reflexer ska vara symetriskt placerade.
Avstånd mellan blinkers bak är 18 cm och fram 24 cm, mellan blinkade ytor.
Så ska man se det krasst så måste du ha en borms och position per sida om dessa inte sitter centrerat.


Vet inte hur kinkiga dom är på e-ärkningen av blinkers, broms/position. När jag besiktiga suzukin så var det inget gnäll om belysningens märkning. Fick frågan av en besiktningsgubbe vart jag fått fatt på dom där "coola" blinkersarna svarade jag att jag byggt dom själv. Fick lite bastning för att dom var för tight placerade fram men i övrigt var det inte något att gnälla på alls, faktiskt ;)

Precis, de ska vara symetriska.

Förmodligen blir mellanrummet mellan respektive lampa fullt tillräckligt så jag tror inte det kommer vara några dimmor.

klaus
2013-11-04, 06:11
inga problem att ha baklyse och bromslyse på sidomonterat regskylt ifall man konstruerar en hållare för dom på andra sidan också.
Jag har ju mina bakre lysen i rad ovanför varandra på dåda sidor och rödlyset ovanför regskylten är ok så länge den inte lyser, eftersom jag inte har en likadan på andra sidan (bockade en plåtbit på insidan av glaset så att den lyser bara neråt på regskylten). Samma med reflexen,kan man inte centrera så är det bara att ha en på vardera sidan - fick göra så på min eftersom den centrerade sitter 5cm för högt (maxhöjd 90cm) :p