handdator

Visa fullständig version : Uppdrag granskning. Rapporten som försvann.



pentti01
2013-10-10, 12:58
Såg Tv programmet som Uppdrag granskning gjort; Rapporten som försvann.
Kan inte bli annat än frustrerad :mad:
Bestämde mig direkt; nu är det jag som går med i SMC för att på det viset stödja dom i allt arbeta de gör för oss motorcyklister !!

Kakel_anders
2013-10-10, 13:00
:dito:

Kimmo
2013-10-10, 13:57
Det är bra desto fler vi blir desto mer kan vi påverka.

Ove
2013-10-10, 14:26
:cool: Bra! SMC gör massor för oss. Försök dra med så många ni bara kan. ;)

erikn
2013-10-10, 14:43
Såg vare sig det första eller det andra, men jag har också som sagt tänkt att gå med i SMC just pga det. Kände inte till SMC direkt innan.

Läst om båda programmen i den här tråden.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?265986-Uppdrag-Granskning-28-8-20-00-Ansvar-f%F6r-v%E4gstandard

Nina
2013-10-10, 15:03
Jag är medlem i SMC, jag tycker de gör ett toppenjobb. Jag såg på TV i går, blev bara mest förbannad över att en myndighet som Trafikverket ”skickar uppgifter som de brukar”*, alltså verkar de ha mörkat förr.

Det är fruktansvärt att det går till så här av en myndighet som ska se till vår säkerhet på vägarna!

*) I inslaget Uppdrag Granskning får man reda på att polisen efterfrågat friktionsprov från Trafikverket. Trafikverket skickar inte alla rapporter utan sållar ut den med lägst siffra så ser det ut som att vägen inte alls har några problem med halka. Den riktiga rapporten behöll de.

» Länk till avsnittet här (http://www.svtplay.se/video/1494723/del-6-av-16)
Scrolla fram till 23 min in i inslaget!

Olle Å
2013-10-10, 15:28
Jag är medlem i SMC, jag tycker de gör ett toppenjobb. Jag såg på TV i går, blev bara mest förbannad över att en myndighet som Trafikverket ”skickar uppgifter som de brukar”*, alltså verkar de ha mörkat förr.

Det är fruktansvärt att det går till så här av en myndighet som ska se till vår säkerhet på vägarna!

*) I inslaget Uppdrag Granskning får man reda på att polisen efterfrågat friktionsprov från Trafikverket. Trafikverket skickar inte alla rapporter utan sållar ut den med lägst siffra så ser det ut som att vägen inte alls har några problem med halka. Den riktiga rapporten behöll de.

» Länk till avsnittet här (http://www.svtplay.se/video/1494723/del-6-av-16)
Scrolla fram till 23 min in i inslaget!

Misstänker att det är som vanligt att det är en person som försöker gömma sig bakom en myndighetsstämpel för att klara sig undan ett misstag. Tycket att de som stöter på patrull då de försöker få någon rätsida på ett myndighetsövergrepp borde hänga ut den personen som är ansvarig, i stället för att bara låta den som kanske av ren slentrian eller lathet fattat ett dumt beslut under skuggan av myndigheten.:mad::mad::mad:

Ankan1
2013-10-10, 23:37
Det är mycket i Sverige och övriga delar av världen som just nu inte är riktigt vad de borde vara och där bara en bråkdel blir känt för allmänheten.Det slösas och förbrukas samt satsas på vansinniga projekt som slukar miljarder och åter miljarder för att ett fåtal ska få stå och skina och intala de övriga att det här är det enda riktiga.Jo pyttsan ... om man läser mellan raderna.

Olle Å
2013-10-11, 08:32
Det är mycket i Sverige och övriga delar av världen som just nu inte är riktigt vad de borde vara och där bara en bråkdel blir känt för allmänheten.Det slösas och förbrukas samt satsas på vansinniga projekt som slukar miljarder och åter miljarder för att ett fåtal ska få stå och skina och intala de övriga att det här är det enda riktiga.Jo pyttsan ... om man läser mellan raderna.

Jo men visst är det så. Vad jag menar är att om någon fattar ett idiotiskt beslut, så kan vederbörande krypa i skydd av att ge sken av att en myndighet fattat det. :banghead:
Tycker att man borde hänga ut vederbörande i sådana fall.:mad::mad::mad:

erikn
2014-01-28, 16:10
Inte just det fallet, men ett fall där man fallit på grus och sedan stämt Trafikverket. De har vunnit i tingsrätten. Jag gissar på att de kommer att överklaga, men det visar sig väl.

https://www.facebook.com/sverigesmotorcyklister/posts/10201992539429776

klaus
2014-01-28, 16:51
Tänk även att flera försäkringsbolag ger rabatt på hojförsäkringen när ni är medlemmar i SMC, glöm inte att meddela eran bolag :)
Jag får mer i rabatt än vad medlemsavgiften är så rena vinsten att vara med

Hornet
2014-01-28, 18:13
Var på mc mässan i lördags, och det sista jag gjorde var att bli medlem i SMC. vilket kändes väldigt bra. Mycket av allt jobb dom gör finansieras till stor del av medlemspengar så bli medlem det tjänar vi som åker hoj på.

T T
2014-01-29, 01:29
Tänk även att flera försäkringsbolag ger rabatt på hojförsäkringen när ni är medlemmar i SMC, glöm inte att meddela eran bolag :)
Jag får mer i rabatt än vad medlemsavgiften är så rena vinsten att vara medSå var det för mig. Sparade cirka 600 kronor på försäkringspremien genom att vara medlem i SMC, vilket gott och väl täcker årsavgiften för medlemskapet.