handdator

Visa fullständig version : Demont av bakfälg Yamaha Drag Star med kardan?



MackanSwe
2007-11-14, 19:15
Hej.

Undrar om någon här har erfarenhet av att demonta bakhjul på en hoj med kardan drift?
Vart delar man på drivaxeln?

Tacksam för svar

Mvh Marcus

turbo
2007-11-15, 01:04
hej,

har du kollat i instruktionsboken? jag vet att det brukar stå där på vissa modeller med kardan.

MackanSwe
2007-11-15, 13:52
Har ingen :( Men fick servicehandboken på mail tackar så mycket ;D

Intruder
2007-11-15, 14:48
Tror inte du behöver dela kardan

sitter det inte en lång bult mellan kardan o svingen med en distans på höger sida mella hjul o sving?

MackanSwe
2007-11-15, 18:15
Har kollat lite i manualen och det ser ut som att man bara drar utt drivaxeln från växellådan.

Ska ner i garaget på lördag o kolla upp detta, frisk vågat - beställ nytt hehe

Återkommer

Printer
2007-11-16, 08:37
Tjena.
Jag har kardan på min Kawa och på den tar man bort axeln som sitter igenom navet på hjulet.
Kolla eventuella distanser och annat löst så att det kommer tillbaka på rätt ställe.
Kardan, drivaxel, "diffen" mm sitter kvar medan hjulet är borta. Förvisso måste du demontera bromsoket men det är ju bara 2 bultar.
Det hela är mycket enkelt, iallafall på min 1500 CT.

8) Printer

MackanSwe
2007-11-30, 18:12
Ja tyvärr så har det inte blivit något mek än, har blivit knivskuren av någon , ja vad ska man kalla dom som går med kniv, så det har stannat upp

Återkommer om hur det går till

Hade gött mc folket

Nina
2007-11-30, 19:07
Ja tyvärr så har det inte blivit något mek än, har blivit knivskuren av någon

??? Va'? Hur gick det till?

Boogieman
2007-11-30, 19:25
:o :o Hoppas det inte tog alltför illa

MackanSwe
2007-12-01, 18:34
Har ingen riktig koll på vad som hände, förren en kompis som stod bredvid mig såg att jag blöde från handen.

Snart kan man ju inte ens gå ut på vardagar :(

Har full rörlighet i fingarna men på långfingret så att det tagit runt toppen så man nästan kunde lyfta bort fingerspetsen, ska kolla om dom kanske kan ta bort stygnen nu på onsdag men det blir nog inget jobb mer detta året ( bil mek )

Är så sjukt tråkigt att gå hemma bara

MackanSwe
2008-01-14, 20:35
Ja då var man igång att skruva igen, känns skönt även om lång fingret ställer till med problem ibland.

Fick bort bakhjulet idag och det var inga som helst problem, kardan följde med ut från lådan så fint så.

ett före kort kan man ju bjuda på =)

MackanSwe
2008-04-11, 19:12
Uppdatering är nog på sin rätt, Kardan följer som sagt med ut från vlådan utan problem sen sitter det 4 st mutter som håller kardan mot slutväxel, den är bara att dra ut iofs = ny pbox till detta men den kosta inte många kronor.

Har gått upp från 170 till 180 däck men det hade nog funkat med 190 iaf.

Tank, nya bakskärmen och fram skärm får färg imorgon sen ska allt ihop inför sbp ( suck ) men men blir ju med org. avgas av någon konstig andledning hehe.

Kommer bli skit bra detta ;D

Återkommer med bilder om ca en vecka.

Och tyvärr funkar inte fingret men har lärt mig att skruva bra med vänster handen synd bara att det är så tajt i Land Rover :-\