handdator

Visa fullständig version : Tunn jacka?



GS.
2013-10-07, 15:04
Hej,
I somras köpte jag en Leatt 3D skydsjacka.
Om den är bra, eller dålig vet jag inte eftersom jag inte gått i backen med den. (än)
Men den är skön att ha på sig och skydden sitter på plats betydligt bättre en de som sitter i min vanliga jacka.
En bonus är att man kan ha den på krogen också. Ni anar inte hur mycket stretchtyget kan "omfördela" gubbfettet!
Man ser riktigt biffig ut! :)
En baktanke med skyddsjacken är att jag skall kunna ha med en lätt ofodrad jacka i bagaget som kan användas när det är riktigt varmt.
Hittade en jacka från Lindstrand som var rejält luftig. (Såg nästan ut som en brynja)
Tyvärr var såväl axel-, som armbågsskydd ordentligt insydda och gick inte att ta ur!?!?

Någon som har tips på tunn jacka i ett slitstarkt material, men utan skydd?

Hälsn
/Pelle

Olle Å
2013-10-08, 18:42
Hej,
I somras köpte jag en Leatt 3D skydsjacka.
Om den är bra, eller dålig vet jag inte eftersom jag inte gått i backen med den. (än)
Men den är skön att ha på sig och skydden sitter på plats betydligt bättre en de som sitter i min vanliga jacka.
En bonus är att man kan ha den på krogen också. Ni anar inte hur mycket stretchtyget kan "omfördela" gubbfettet!
Man ser riktigt biffig ut! :)
En baktanke med skyddsjacken är att jag skall kunna ha med en lätt ofodrad jacka i bagaget som kan användas när det är riktigt varmt.
Hittade en jacka från Lindstrand som var rejält luftig. (Såg nästan ut som en brynja)
Tyvärr var såväl axel-, som armbågsskydd ordentligt insydda och gick inte att ta ur!?!?

Någon som har tips på tunn jacka i ett slitstarkt material, men utan skydd?

Hälsn
/Pelle

Om du skall ha en jacka som är slitstark men inte är en ren mcjacka så kolla på "blåkläder"

TMax500
2013-10-09, 08:38
Slitstark? Tunn? Har du googlat på "kevlar jacket motorcycle"? Finns kanske inspiration att hämta? De hårda skydden är ju en sak. Men det är också väsentligt att tyget är rivstarkt. Därav min tanke på kevlarjackor.

(Har själv med kevlarparka från John Doe http://shop.ridejohndoe.com/kevlar-apperal/jackets/field-jacket-olive-j-2003.html Visserligen med skydd i, men de går att ta ut om man vill. Just den modellen är kanske väl varm de riktigt heta sommardagarna? Beroende på vad du menar med "riktigt varmt":))

Finns även ett antal hoodtröjor på marknaden med kevlar i fodret. Om det är rätt stuk för dig?

Intruder
2013-10-09, 23:09
handelsboden.com

GS.
2013-10-10, 10:12
handelsboden.com


Tusen tack för tipset!
Var in på deras sida. (Där jag ofta varit.) Men kan man tänka sig, den här gången fanns bland "Nyheter" precis det jag söker!!
http://www.handelsboden.com/air-summer-svartvit-p-2471.aspx

Hoppas att det går att ta ur skydden också. Då är det köpläge! :)

/Pelle