handdator

Visa fullständig version : Läskigt gruppbeteende



Susie
2013-10-01, 20:50
http://www.liveleak.com/view?i=319_1380522846&use_old_player=1

jrutgers
2013-10-01, 21:14
Alltså… vad håller dom på med egentligen? Så som jag uppfattar det så provocerar dom fram första situationen som sedan ger dom bränsle till situation 2?

Om det är så, så är det ju inte klokt! Bara å bönta ihop å slöihjäl bara!!!

Hondamannen
2013-10-01, 22:12
Det fanns en länk om detta på aftonbladet men jag hittar den inte just nu. Om jag kommer ihåg rätt så var det första en olycka och sedan eskalerade situation eftersom bilisten inte stanna men jag kanske kommer ihåg fel.

LowTech
2013-10-01, 22:56
Det fanns en länk om detta på aftonbladet men jag hittar den inte just nu. Om jag kommer ihåg rätt så var det första en olycka och sedan eskalerade situation eftersom bilisten inte stanna men jag kanske kommer ihåg fel.
Never underestimate the power of morons in large quantities..

..eller vad det heter...

Kakel_anders
2013-10-02, 06:34
Jag kan förstå att Hen (är jag politiskt korrekt nu?) blir frustrerad och möjligen rädd när de plötsligt mer eller omringar bilen med hojar, det är ju inte dåligt nära det ligger heller...

Jag kan efter att ha fått x antal hojar/åkare även förstå hur hojåkarna tar det, men jag kan inte på någotvis hålla med om deras reaktion.

Ett typiskt fall av "ring polisen direkt" innan man gör något man kommer att ångra :)

erikn
2013-10-02, 09:42
Lång tråd, över 100 inlägg om just den händelsen.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?266730-SUV-br%E4nner-%F6ver-en-hel-dr%F6s-med-motorcyklister

Hondamannen
2013-10-02, 09:44
Det finns även en sån på advrider men jag hittar den inte just nu.



Lång tråd, över 100 inlägg om just den händelsen.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?266730-SUV-br%E4nner-%F6ver-en-hel-dr%F6s-med-motorcyklister

Olle Å
2013-10-02, 10:02
Jag kan förstå att Hen (är jag politiskt korrekt nu?) blir frustrerad och möjligen rädd när de plötsligt mer eller omringar bilen med hojar, det är ju inte dåligt nära det ligger heller...

Jag kan efter att ha fått x antal hojar/åkare även förstå hur hojåkarna tar det, men jag kan inte på någotvis hålla med om deras reaktion.

Ett typiskt fall av "ring polisen direkt" innan man gör något man kommer att ångra :)

Fattar inte vad som utlöste det hela????? Körde bilföraren på någon eller?? Var det då han fick panik och körde över mcn och föraren.:confused:
Som sagt ett gruppbeteende som ju alltid är farligt. En mobb som reagerar utan vett och sans och sedan finns det ofta individer som passar på att elda upp stämningen ytterligare.:mad::mad:
Bilföraren har nog fått panik och känt sig hotad till livet, så en bra betald försvarsadvokat får nog förare frikänd.:mad::mad::mad:

Kakel_anders
2013-10-02, 10:12
Hade jag som jag förstår även var fallet här haft barn och fru med och blivit trängd och sedan omringad/stannad så hade jag nog instinktivt försökt plöja över ett par hojar jag med..

Är det bara jag som tycker det ser ut som att hojåkarna mer eller mindre kör i någon form av anarki ? =P

Kakel_anders
2013-10-02, 10:36
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2438620/Shocking-video-Range-Rover-crashing-bikers-surround-vehicle-annual-street-ride.html

Läsvärt

Hondamannen
2013-10-02, 13:40
Det börjar som jag beskrev i ett tidigare inlägg. Det börjar med en olycka. Istället för stanna åkte han vidare och resten är historia. Bägge sidor anser jag har felat.

Nina
2013-10-02, 15:40
Man vet inte vad som är upprinnelsen till det hela men när filmen (http://www.expressen.se/tv/nyheter/utrikes/mcgang-till-valdsam-attack-mot-barnfamilj/) börjar ser man att de omringat bilisten. Men varför har de gjort det? kan man undra, nåt måste ju ha föregått omringningen man ser i början av filmen. Min man läste på ett amerikanskt forum varför de omringat bilisten. Bilisten ska ha ringt polisen och sagt att mc-förarna kört som svin i trafiken.

Visst har man blivit förbannad på nån idiot i trafiken men inte pucklar man på nån för det.

LowTech
2013-10-02, 15:57
Man vet inte vad som är upprinnelsen till det hela
Vet inte om hela visats i alla media men i en lång version är det en hojåkare som kör om SUVen och bryter in MYCKET nära, ser t o m ut som om han medvetet saktar farten framfrör SUVen för att bromsa den, minns att han t o m vänder sig om och kollar..
SUVen träffar hoj framför som går i backen, och sen blir det lite rörigt, liksom..

jrutgers
2013-10-04, 16:37
Vet inte om hela visats i alla media men i en lång version är det en hojåkare som kör om SUVen och bryter in MYCKET nära, ser t o m ut som om han medvetet saktar farten framfrör SUVen för att bromsa den, minns att han t o m vänder sig om och kollar..
SUVen träffar hoj framför som går i backen, och sen blir det lite rörigt, liksom..

Det var så jag uppfattade det också. Precis som att dom provocerar fram olyckan för att sen kunna få ge igen.

Kanske ett sätt att påvisa skador och föreslå att bilföraren skall betala på plats för att slippa dra in försäkringsbolag mm? I detta fallet så väljer dock föraren att fortsätta färden och kör således över hela hojen vilket kanske inte är det tänkta resultatet.

Svårt att säga, eftersom vi egentligen inte har en aning om det är något innan som framkallat ev ilska hos knuttarna?

Ankan1
2013-10-04, 17:36
Det hela började med en konfrontation vid ett trafikljus där Range Rovern i röran med motorcyklarna råkade komma lite för nära en av dessa och sedan bara eskalerade eländet utom kontroll ... :confused:

jrutgers
2013-10-04, 20:21
Det hela började med en konfrontation vid ett trafikljus där Range Rovern i röran med motorcyklarna råkade komma lite för nära en av dessa och sedan bara eskalerade eländet utom kontroll ... :confused:

Ok, men jag tycker inte lösningen dom kommer med verkar helt genomtänkt.

Å de e klart, ensam i bilen, begår ett misstag, 60 motorcyklister omringar bilen. Hade jag känt mig hotad!? Förmodligen.

Nä, jag tycker det är lite läskigt.

Ankan1
2013-10-05, 09:58
Våld i alla former är beviset på att tankekraften tagit slut för att hitta en lösning där det fysiska våldet istället tagit över som motsvar vilket kan hittas i all form av misshandel, våldtäkt, krig och övriga fysiska övergrepp osv osv ibland åstdkommet av andra ämnen som segregation, utanförskap, kapital, livssituation mm mm.Allt kommet direkt från en inte alltid så briljant mänsklighet.

Nina
2013-10-05, 11:33
Våld i alla former är beviset på att tankekraften tagit slut för att hitta en lösning där det fysiska våldet istället tagit över som motsvar vilket kan hittas i all form av misshandel, våldtäkt, krig och övriga fysiska övergrepp osv osv ibland åstdkommet av andra ämnen som segregation, utanförskap, kapital, livssituation mm mm.Allt kommet direkt från en inte alltid så briljant mänsklighet.

Helt rätt, där orden tar slut tar nävarna vid.

Olle Å
2013-10-05, 18:19
Helt rätt, där orden tar slut tar nävarna vid.
Inte riktigt riktigt tycker jag. måste komma ihåg att det finns personer som gillar att vara elaka och bara väntar på en chans att provocera, Se bara på fotbollshuliganserna.:mad::mad::mad:

kitsapgrl
2013-10-05, 23:18
Hittade mer här (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2445011/5-duty-NYPD-officers-bikers-involved-Edwin-Mieses-Jr-SUV-attack.html).

Jourtjänst
2013-10-06, 00:46
Ja, detta är ju nästan en osannolik historia. Ibland överträffar verkligheten dikten.


Knut Natt och Dag, Helsingborg - D15