handdator

Visa fullständig version : Min Teneré



Grusbusen
2013-10-01, 20:32
Min hoj, inköpt i september 2012 och fick stå avställd till juli i år då jag fick ok från Trafikverket att övningsköra vidare på egen hand.

Det är en Yamaha XTZ 660 från 1992 med snart 4000 mil på mätaren. Bilden är tagen i hamnen i Visby efter en weekend på norra Gotland och Fårö.

Inget effektmonster men den vibrerar och dånar och är en fröjd att köra på grusväg med.
Efter att bilden togs har den fått ett par nya Heidanau K60.

Nästa sommar finns det planer på en längre tur norrut, kanske Nordkap eller Lofoten.

Kakel_anders
2013-10-02, 06:38
Jag tyckte redan när jag var pytteliten och en närstående inhandlade en tenere att den var redigt frän, har alltid varit lite förälskad i varianten med dubbla runda frontlyktor :))

Olle Å
2013-10-02, 09:45
Min hoj, inköpt i september 2012 och fick stå avställd till juli i år då jag fick ok från Trafikverket att övningsköra vidare på egen hand.

Det är en Yamaha XTZ 660 från 1992 med snart 4000 mil på mätaren. Bilden är tagen i hamnen i Visby efter en weekend på norra Gotland och Fårö.

Inget effektmonster men den vibrerar och dånar och är en fröjd att köra på grusväg med.
Efter att bilden togs har den fått ett par nya Heidanau K60.

Nästa sommar finns det planer på en längre tur norrut, kanske Nordkap eller Lofoten.

Påminner ju i mångt och mycket om Hondas Dominator. En mycket driftsäker hoj utan en massa onödigt tjafs som kan krångla ut i spenaten. Prova sedan en Transalp med riktiga däck. Då kommer du att bli förtjust, tror jag. Det skall vara senaste 600 eller 650- modellerna.:):):)

Ove
2013-10-02, 10:14
:) Gillar bilden! Den där beiga färgen på lägre belägna delar skvallrar om att hojen haft roligt. :D

Om det mot all förmodan skulle dyka upp en ny i 650-klassen i garaget så blir det med största sannorlikhet en Teneree. Provat runt lite sen jag köpte Sigrid och den enda som skulle kunna passa mig bättre är just den. Om utseendet kan man ju alltid tycka men det spelar inte så stor roll om man kör med den(snyggt styre kanske kan vara bra :rolleyes:) :cool:

rolfmm
2013-10-02, 12:01
Riktig snygg bushoj :)

Grusbusen
2013-10-02, 18:04
Vid det här laget så har hojen sett ett antal mil grusväg, senast i lördags när jag var uppe på norra Öland en sväng under skördefesten. Kustvägen Äleklinta-Byrum-Byxelkrok är en riktig pärla för oss med bushojar.

Om vädret blir bra i helgen så kan det bli en tur på skjutfältet utanför Kosta innan det är dags för vintervilan.