handdator

Visa fullständig version : Slogan



pewa
2007-11-13, 20:28
Hallå!

Medans jag och ni velar om vilken logga som är bäst funderar jag lite på det här med slogan.
En slogan är ju bra dels om man vill förtydliga vad sidan handlar om eller om man vill ha ett namn som inte bara är ett domännamn.

Tycker ni det räcker med "hojen.nu" eller vore det bra med något mer som förklarar vad sidan handlar om? Framgår det av bara "hojen.nu"+en logotyp?

Vad tycker ni om den nuvarande slogan? "Bikes don't leak oil.."

Vore en svensk slogan bättre? Typ "För oss som gillar motorcyklar", "Livet på två hjul" eller kanske bara "Motorcykelcommunity"?

Lämna gärna förslag! Jag tänkte mig en slogan att använda dels på hemsidan men även trycka på t-shirts osv.

Hasse i Kristianstad
2007-11-13, 21:22
KNUTTARNA Lite retro kanske??

pewa
2007-11-14, 00:01
Knuttarna är retro men känns lite för inriktat mot custom-folk, kanske bara jag som har fördomar 8)

Boogieman
2007-11-14, 09:20
"Hojar läcker inte olja, dom markerar bara sitt revir"
Kanske inte det bästa, men jag tycker att det även funkar på svenska ::)

LillArne
2007-11-14, 13:48
Håller med dig Boogieman ;D

Hasse i Kristianstad
2007-11-14, 18:34
Knuttarna är retro men känns lite för inriktat mot custom-folk, kanske bara jag som har fördomar 8)


På 50 talet kördes det mest med BSA, Silverpilen, Guldpilen, Triumph, Monark Blue Stinget, Harley var mycket sällsynt, så custom var det inte på "knuttarnas tid"
Men visst är det att gå tillbaks i tiden, knuttar och spättor fungerade då och skulle kanske fungera i dag??

turbo
2007-11-15, 00:59
behövs det någon slogan överhuvudtaget? jag tycker ofta det är överskattat, men ska jag välja så tycker jag bara ett enkelt "motorcykelcommunity" eller "kör hoj!" eller något sådant.

knuttar är ett fint ord men jag tänker också på personer i skinnkläder som kör någon form av glidare. absolut inget fel på det men jag tycker inte det representerar den här sidan..