handdator

Visa fullständig version : Regnkläder



Hondamannen
2013-09-22, 20:11
Hej,

Någon på en mcresa tipsade mig om Lindstands regnkläder. Jag undrar om det är ngn som provat att köpa vanliga regnkläder och hade det ovanpå mckläder?

Vanliga regnkläder är ju inte så dyrt.

http://www.clasohlson.com/se/Regnst%C3%A4ll-Asaklitt/Pr312159005

Tror att Lindstrands kostar runt 1500 kr. Det är ifos inte så dyrt det heller.

Mvh

Hondamannen

Månne
2013-09-22, 21:07
Vill du vara garanterat torr så ska du iaf satsa på en hel overall, är det delat läcker det in mellan byxor och jacka.

Kakel_anders
2013-09-22, 21:08
Har även i detta fallet bara hört gott om biltemas, kostar runt en 500 vad jag vet... för hardcore för att köra med regnställ än personligen ;))

Hondamannen
2013-09-22, 21:10
Jag har en overall som jag köpte från Handelsboden men den är så jävla bökig att ta på sig. Tänkte att en 2 delad skulle vara lättre att ta på sig.


Vill du vara garanterat torr så ska du iaf satsa på en hel overall, är det delat läcker det in mellan byxor och jacka.

RobbeS
2013-09-22, 21:54
Jag har en overall som jag köpte från Handelsboden men den är så jävla bökig att ta på sig. Tänkte att en 2 delad skulle vara lättre att ta på sig.

Tvådelat funkar om det är höga byxor och en lång jacka som man kan snöra åt längst ner. Har själv ett regnställ från jobbet i Goretex (inte mc ställ) som är tvådelat och som byttes ut mot nya. Funkar hyfsat men det är ju bara det att Goretex inte är det ultimata materialet i regnkläder. Eller om jag säger som en officer och expert i överlevnad sa om Goretex, "kall och blöt för 4000 spänn".:D

Ankan1
2013-09-22, 22:05
Körde 25 mil idag i ösregn samt jeans.Dyngsur men jädra glad ändå. :D

Kraftfull
2013-09-22, 23:12
Jag har ett sånt här: http://www.garda.se/produkt/mc-landsvagsstall/ som jag köpte hos Lugnets MC för en 700:- om jag inte minns fel. Det är riktigt bra.

Olle Å
2013-09-23, 08:13
Tvådelat funkar om det är höga byxor och en lång jacka som man kan snöra åt längst ner. Har själv ett regnställ från jobbet i Goretex (inte mc ställ) som är tvådelat och som byttes ut mot nya. Funkar hyfsat men det är ju bara det att Goretex inte är det ultimata materialet i regnkläder. Eller om jag säger som en officer och expert i överlevnad sa om Goretex, "kall och blöt för 4000 spänn".:D

Fattar inte det . Jag har ju kört hela dagar i regn med Goretex utan att bli minsta blöt. Kläderna inunder Goretex eller regnställ ställer ju samma krav på att kunna hålla kroppen fri från fukt. Dvs. bomull skall det inte vara i underställ.
Fått för mig att en viss ångavledning kan ske från Goretex utåt, men kan inte ske genom ett regnställ.:confused::confused:

stefan.
2013-09-23, 08:13
Orkar inte krångla av och på med regnkläder, verkar jobbigt både och släpa på samt dra av och på. Kanske är vettigt om man kör i skinnställ dock, men själv kör jag goretex och tycker det fungerar rätt bra.

Just Lindstrands är jag lite skeptisk på kvaliten på generellt, inte bara när det gäller regnställ alltså, men det kanske är ok?

engström67
2013-09-23, 09:30
Tvådelat funkar om det är höga byxor och en lång jacka som man kan snöra åt längst ner. Har själv ett regnställ från jobbet i Goretex (inte mc ställ) som är tvådelat och som byttes ut mot nya. Funkar hyfsat men det är ju bara det att Goretex inte är det ultimata materialet i regnkläder. Eller om jag säger som en officer och expert i överlevnad sa om Goretex, "kall och blöt för 4000 spänn".:D

Finns väl tydligen olika Goretex??nöjd med mitt ställ "varm och torr för 17papp".:) även efter en vecka regn i Norge.

RobbeS
2013-09-23, 11:36
Finns väl tydligen olika Goretex??nöjd med mitt ställ "varm och torr för 17papp".:) även efter en vecka regn i Norge.

Nä, det finns bara ett Goretex och en massa kopior som alla heter något med Tex. Skillnaden mellan riktig Goretex och kopiorna är dock marginell och helt försumbar. Inget fel på Goretex men det är endast ett membran som måste kombineras med annat tyg och det är det som gör ditt ställ bra. Du har bra tyg i kombination med Goretexmembran sytt på rätt sätt som ger ett ordentligt skydd. Det är som att bygga ett hus. Det spelar ingen roll om man har världens bästa isolering om brädfodring tak och grund är felmonterat och av dålig kvalité:D:D:D

engström67
2013-09-23, 16:33
Nä, det finns bara ett Goretex och en massa kopior som alla heter något med Tex. Skillnaden mellan riktig Goretex och kopiorna är dock marginell och helt försumbar. Inget fel på Goretex men det är endast ett membran som måste kombineras med annat tyg och det är det som gör ditt ställ bra. Du har bra tyg i kombination med Goretexmembran sytt på rätt sätt som ger ett ordentligt skydd. Det är som att bygga ett hus. Det spelar ingen roll om man har världens bästa isolering om brädfodring tak och grund är felmonterat och av dålig kvalité:D:D:D

Helt rätt och byggt hus har jag gjort i många år men det hör inte hit:)