handdator

Visa fullständig version : Omröstning: Vilken logotyp?



pewa
2007-11-11, 18:31
Hej!

Som jag skrivit tidigare håller jag på att fixa en ny logotyp till hemsidan.
En lite coolare och som funkar att trycka på t-shirts osv.

Har fått lite olika förslag och tänkte höra vilken/vilka ni gillar.
Man får rösta på max 3st/person.


1. http://www.hojen.nu/bilder/logo/4.jpg

2. http://www.hojen.nu/bilder/logo/5.jpg

3. http://www.hojen.nu/bilder/logo/7.jpg

4. http://www.hojen.nu/bilder/logo/8.jpg

5. http://www.hojen.nu/bilder/logo/9.jpg

6. http://www.hojen.nu/bilder/logo/13.jpg

7. http://www.hojen.nu/bilder/logo/14.jpg

8. http://www.hojen.nu/bilder/logo/14.png

9. http://www.hojen.nu/bilder/logo/17.jpg

10. http://www.hojen.nu/bilder/logo/18.jpg

pewa
2007-11-11, 21:07
Ni verkar gillar 3:an :) Problemet med den tycker jag är att man får känslan att det här är en sida för customhojar. Det är visserligen en sida för customhojar men även för alla andra typer av tvåhjulingar

Hasse i Kristianstad
2007-11-11, 21:21
Alla symboliserar någon form av mcåkande, cross, speedway, custom, m.m.
Trean är bra, men med tanke på att det körs olika hojar, skulle man kunna behålla texten och byta ut hojen efter behov och smak??

Guzzi-Leif
2007-11-12, 00:27
Ni verkar gillar 3:an :) Problemet med den tycker jag är att man får känslan att det här är en sida för customhojar. Det är visserligen en sida för customhojar men även för alla andra typer av tvåhjulingar


Delar din mening helt och fullt!
Har enbart smärre fördomar om customåkare (ett skämt, jag är en frisinnad jävel) men hur som haver är det viktigt att alla "känner igen sig".
Röstade på 4 och 10 med mest gillande av den sistnämnda. Lutar i kurvorna gör vi ju alla och loggan är stilren och någorlunda lättryckt. Sedan är jag väl kanske inte helt road av detta med läckagen men det kan bero på bristande feeling för humor.
Keep on the good work, kompis(ar)!

Nina
2007-11-12, 07:37
Ja 4:an är bra men kan man inte missuppfatta hjälmen tro? Jag tänkte på nåt annat än mc-åka när jag såg den. Fast jag har kanske fel på synen (?).
6 + 7 påminner mig om retro, veteranhojar. Det är svårt att rita upp nåt som ska inkludera så mycket i ett svep, alla loggorna är bra mer eller mindre. :D

Tonade bakgrunder kan vara svårt att trycka på tröjor, då får det bli termotryck men den toningen blir mer grovmönstrat som bakgrund. Och så får man bara tvätta i 40° sen. Jag föredrar alltid screentryck, det vet jag brukar sitta bra. Förutsatt att de blandat i rätt mängd härdare, annars bleknar det. :)

turbo
2007-11-12, 12:48
är det bara jag som gillar logotyp 2?

Nilsson
2007-11-12, 13:18
även om vissa kanske tycker att 4 an ser ut som ett hjärta så e det väl så att vi älskar våra hojar

Gibson
2007-11-12, 14:05
även om vissa kanske tycker att 4 an ser ut som ett hjärta så e det väl så att vi älskar våra hojar


Så sant som det var sagt. ;D

pewa
2007-11-13, 00:12
är det bara jag som gillar logotyp 2?

2:an var min favorit men nu börjar jag gilla 10:an allt mer, den känns mer unik och spännande!

Katarina, då kanske jag konsulterar dig innan det beställs några tryck :)
Den tonade bakgrunden är bara för uppvisning, jag ska be att få den slutgiltiga loggan med genomskinlig bakgrund.

Guzzi-Leif, den där slogan kom till lite av en slump, sprang på den på nätet och tyckte den var skoj. Du kanske måste skaffa dig lite humor ändå ;) Skämt och sido funderar jag på att ta till en svensk slogan istället, är ju trots allt en svensk sida sen skulle det framgå bättre att den handlar om motorcyklar. Har stött på några som inte rktigt fattat vad den betyder.

Har du någon vass slogan liggandes är du välkommen :)

Kalle Kanon
2007-11-13, 00:18
Tycker mycket om logon på tian men fonten är lite mesig. Skulle vilja se tians logo med fyrans text.
Undertexten tycker jag kan slopas. Lite töntig? (F'låt) 8)

Guzzi-Leif
2007-11-13, 00:31
är det bara jag som gillar logotyp 2?

2:an var min favorit men nu börjar jag gilla 10:an allt mer, den känns mer unik och spännande!

Katarina, då kanske jag konsulterar dig innan det beställs några tryck :)
Den tonade bakgrunden är bara för uppvisning, jag ska be att få den slutgiltiga loggan med genomskinlig bakgrund.

Guzzi-Leif, den där slogan kom till lite av en slump, sprang på den på nätet och tyckte den var skoj. Du kanske måste skaffa dig lite humor ändå ;) Skämt och sido funderar jag på att ta till en svensk slogan istället, är ju trots allt en svensk sida sen skulle det framgå bättre att den handlar om motorcyklar. Har stött på några som inte rktigt fattat vad den betyder.

Har du någon vass slogan liggandes är du välkommen :)


Nädå; jag har absolut inget skojigare att komma med!
Hade jag varit ägare av en engelsk eller amerikansk mc, hade jag säkert gillat sloganen (heter det så?) till max.
För övrigt finns det ganska många som tycker att jag borde skaffa mer humor. Finns det att köpa somewhere?

pewa
2007-11-13, 00:44
Tycker mycket om logon på tian men fonten är lite mesig. Skulle vilja se tians logo med fyrans text.
Undertexten tycker jag kan slopas. Lite töntig? (F'låt) 8)


Ska kolla upp det där med fonten.. haha, alla synpunkter är välkomna, inget att be om ursäkt för! :)

Nina
2007-11-13, 06:48
Jag funderade på om det kanske skulle stå nåt i stil med ”Forumet för MC, offroad, quads, veteran-mc” eller nåt sånt. Så talar man om för alla besökare att forumet riktar sig till alla och inte nåt specifikt inom mc.

Pewa: tala bara om för ditt tryckeri att det ska tryckas på tröjorna, inte smältas på nån plastfilm. :)
Tryckeriet vet hur de vill ha formatet, de hjälper gärna till och berättar hur de vill ha loggan. Bäst är formatet *.eps, den är oförstörande och kan blåsas upp i oändliga storlekar. Inga fonter får vara rena, de ska alltid skapas banor av och stansas ur. :D
Med stansas ur menar jag att vissa bokstäver som A, O, B med flera med hål i kan behöva stansas ur för hamnar de på färgad bakgrund kan hålet i bokstaven vara vit. Stansas de ur så är hålet ett hål och den färgade bakgrunden syns igenom bokstavens hål. :D

Hasse i Kristianstad
2007-11-13, 08:08
Börjar luta åt tian, inte så tokig, mc´n är neutral. ;)

Nina
2007-11-13, 08:09
Jag röstade på 10:an faktiskt. :D
Hjälmen börjar faktiskt sitta också, så den är inte sååå himla dum ändå.

turbo
2007-11-15, 01:00
Börjar luta åt tian, inte så tokig, mc´n är neutral. ;)


jag håller med!

Nina
2007-11-16, 14:54
Just nu ser det ut att bli 4:an med 10:an i täten. :D
När kommer resultatet ges?

Fredd
2007-11-16, 20:49
Min röst går också till 10:an!

Boogieman
2007-11-23, 22:05
Just nu ser det ut att bli 4:an med 10:an i täten. :D
När kommer resultatet ges?

Ja, vilken logga vann ???

Kanten
2007-11-24, 08:51
Verkar som 4:an har flest röster 8)

Maestro
2007-11-25, 14:13
4:an är helt klart clean. Stilrent, snyggt och mc-aktigt.

pewa
2007-11-26, 11:45
Just nu ser det ut att bli 4:an med 10:an i täten. :D
När kommer resultatet ges?

Ja, vilken logga vann ???


And the winner is.. nummer #10!

Valet stod mellan den och nummer fyra vilken jag också tyckte var riktigt snygg.
Däremot känns 10:an mer unik och kommer även passa bättre vid tryck. 10:an är också en separat logotyp som inte sitter ihop med texten vilket gör det enklare att använda den i flera olika sammanhang.

Den ska modifieras lite innan den är "färdig". Logon ska göras lite mindre i förhållande till texten sen skippar vi slogan, iaf i grundversionen.

Återkommer men den färdiga produkten på startsidan sen!

Tack för rösterna och sorry för det sena svaret.

Nina
2007-11-26, 14:16
Kul!! ;D

Maestro
2007-11-28, 20:35
10:an är snygg men jag tycker en innehåller för mycket text för en logga. Liksom lite för plottrigt. Hade passat bättre som slogan.

Nilsson
2007-11-28, 20:51
jag vet inte om det e jag som är dum men vann inte nr 4

Nina
2007-11-28, 21:00
jag vet inte om det e jag som är dum men vann inte nr 4


Jo egentligen vann nr 4 men Pewa motiverade nr 10 så här:



Valet stod mellan den och nummer fyra vilken jag också tyckte var riktigt snygg.
Däremot känns 10:an mer unik och kommer även passa bättre vid tryck. 10:an är också en separat logotyp som inte sitter ihop med texten vilket gör det enklare att använda den i flera olika sammanhang.

Hamre
2007-11-28, 22:45
Varför vela med en omröstning när resultatet ignoreras????
En enkel fråga bara. :-\

pewa
2007-11-29, 02:17
Varför vela med en omröstning när resultatet ignoreras????
En enkel fråga bara. :-\


Jag förstår att det verkar konstigt men resultatet ignorerades verkligen inte.. är nog jag som var otydlig, kanske skulle skippat själva omröstningen.

Tanken med omröstningen var att få era synpunkter, sen vägde jag in det med andra saker som hur loggan passar i tryck, funkar att använda på webben osv.

Nina
2007-11-29, 08:05
Ja precis. För det är inte alltid nåt snyggt passar in i tekniken. Det kanske ställer till det för tryckaren som exempel. Jag jobbade som tryckare under många år och jag vet att de som gjorde tryckplåtarna ibland hade problem med filer de fått från privatpersoner främst och fick göra om jobbet till kundens förtret som tänkte spara pengar genom att göra jobbet själv. Reklambyråerna visste vad de höll på med men privatpersoner som lekte reklambyrå hemma var det problem med tekniskt sett. :-\

Och internet och tryck är två helt skilda världar. Man kan posta precis vad som helst på internet men man är begränsad i tryckpressen, den kan inte trolla hur som helst även om man önskar det ibland. I dag finns också nåt som heter digital tryckteknik, det är ungefär som en fyrfärgskrivare fast en stor modell. Man kladdar inte med färger som innehåller harts och fernissa utan pulver, precis som laserskrivarna. Men, nån måste ju kunna sköta om den också och där kommer det tekniska in. Man ska som tryckare kunna tryckavveckling och kunna beräkna, ställa om pressen för olika tjocka papper, bredder och längder och ställa in trycket. :D

Kalle Kanon
2007-12-08, 02:19
?

pewa
2007-12-08, 12:18
?


Har haft alldeles för mycket att göra.. men nya loggan är på g! Lägger ut den senast i början av veckan..

pewa
2007-12-12, 23:38
Ny finns den nya loggan att beskåda uppe till vänster!

Wilda
2007-12-13, 23:37
Ja men, se där var den..........

Snyggt!!

Kalle Kanon
2007-12-13, 23:42
Kan du fixa URL-ikonen oxå? 8)

turbo
2007-12-14, 08:56
Kan du fixa URL-ikonen oxå? 8)


och den lilla loggan på startsidan i miten 8)

Boogieman
2007-12-14, 11:57
Kan du fixa URL-ikonen oxå? 8)
Var sitter den? 8)

Kalle Kanon
2007-12-14, 12:04
Den lilla bilden i adressfältet. Jag ser att den är ändrad nu.

Nina
2007-12-14, 16:14
Den lilla loggan vid ”Välkommen till…” är den gamla, Pewa har nog bara glömt den lilla rackaren. ;)

pewa
2007-12-15, 12:18
Den lilla loggan vid ”Välkommen till…” är den gamla, Pewa har nog bara glömt den lilla rackaren. ;)


Helt rätt, ska fixas omedelbart! ;)