handdator

Visa fullständig version : Hel/halvljus-omkoplare kärvade



rolfmm
2013-08-23, 19:06
I går kväll fastnade hel/halvljus-omkoplaren på min Transalp -97:a helljus. Dumt att måtta gå mer på parkljus när man mötar andra. Knappen syns fasnad i botten (men är fortfarande lös). Vad #¤%& kan det vara?? :banghead:

rolfmm
2013-08-25, 15:00
5-56 hjälpte faktisk, dock funkar den fortfarande inte normalt. Den hänger på helljus och är svår att få ner på halvljus. Jag får väl spreja med 5-56 framöver och jobba med problemet..... :banghead:

Väse Conny
2013-08-26, 21:05
Min Dominator var likadan om du har en knapp att trycka in som skall fjädra tillbaka nästa gång ?
Det har kommit damm o grus inni bara att skruvaisär göra rent och på med ny kletolja tar 15 min

rolfmm
2013-08-26, 22:10
Min Dominator var likadan om du har en knapp att trycka in som skall fjädra tillbaka nästa gång ?
Det har kommit damm o grus inni bara att skruvaisär göra rent och på med ny kletolja tar 15 min

Tror inte jag kan skruva isär knappen på Transan........

V Saarela
2013-08-28, 18:53
Mycket av knappreglagen fastnar/funkar inte pga att det kommit in smuts och dylikt . (det som också Väse Conny också nämner)
Det är då rengöring som måste göras, inte bara smörjning. Lämpligt är väl då typ 5-56.
På något sätt har ju knappen också kommit dit. Ta isär den så gott det går. Brukar finnas 2-3 stjärnskruvar och då är hela lyssidan delad.