Visa fullständig version : Hel/halvljus-omkoplare kärvade
I går kväll fastnade hel/halvljus-omkoplaren på min Transalp -97:a helljus. Dumt att måtta gå mer på parkljus när man mötar andra. Knappen syns fasnad i botten (men är fortfarande lös). Vad #¤%& kan det vara?? :banghead:
5-56 hjälpte faktisk, dock funkar den fortfarande inte normalt. Den hänger på helljus och är svår att få ner på halvljus. Jag får väl spreja med 5-56 framöver och jobba med problemet..... :banghead:
Väse Conny
2013-08-26, 21:05
Min Dominator var likadan om du har en knapp att trycka in som skall fjädra tillbaka nästa gång ?
Det har kommit damm o grus inni bara att skruvaisär göra rent och på med ny kletolja tar 15 min
Min Dominator var likadan om du har en knapp att trycka in som skall fjädra tillbaka nästa gång ?
Det har kommit damm o grus inni bara att skruvaisär göra rent och på med ny kletolja tar 15 min
Tror inte jag kan skruva isär knappen på Transan........
V Saarela
2013-08-28, 18:53
Mycket av knappreglagen fastnar/funkar inte pga att det kommit in smuts och dylikt . (det som också Väse Conny också nämner)
Det är då rengöring som måste göras, inte bara smörjning. Lämpligt är väl då typ 5-56.
På något sätt har ju knappen också kommit dit. Ta isär den så gott det går. Brukar finnas 2-3 stjärnskruvar och då är hela lyssidan delad.