handdator

Visa fullständig version : Musik.



Gibson
2007-05-09, 20:33
Tänkte att vi kunde ha en musiktråd och tipsa varandra om bra musik, jag skrev på bloggen om en gitarrist som heter Joe Bonamassa som jag varm kan rekomendera om ni gillar lite rå blues. 8)

Fredd
2007-05-09, 22:40
Rå blues borde passa bra till hojåkning 8)

Själv lyssnar jag mycket på 60-tal, typ stones, beatles, the animals, otis redding, temptations and so on. Favoritlåten just nu, gammal klassiker: Rolling Stones - Paint it Black

Nästan så att man blir sugen på att köpa en glidare ;)

pewa
2007-05-10, 16:43
Det är faktiskt nånting med blues/rock som gör att det passar sig bra till custom-hojar :)

Jag är allätare när det kommer till musik, beror väldigt mycket på humör vad man lyssnar på.
Har allltid diggat 80tals-rock och framförallt Guns n' Roses och Europe!

Vill jag ta det lite lugnare är Simon & Garfunkel eller Cornelis riktigt bra.

Gibson
2007-05-10, 19:17
Det är faktiskt nånting med blues/rock som gör att det passar sig bra till custom-hojar :)

Jag är allätare när det kommer till musik, beror väldigt mycket på humör vad man lyssnar på.
Har allltid diggat 80tals-rock och framförallt Guns n' Roses och Europe!

Vill jag ta det lite lugnare är Simon & Garfunkel eller Cornelis riktigt bra.




Jag har guns n' roses som stora favoriter, dom hörde jag första gången -87 sen var det kört.

pewa
2007-05-10, 22:14
Det är faktiskt nånting med blues/rock som gör att det passar sig bra till custom-hojar :)

Jag är allätare när det kommer till musik, beror väldigt mycket på humör vad man lyssnar på.
Har allltid diggat 80tals-rock och framförallt Guns n' Roses och Europe!

Vill jag ta det lite lugnare är Simon & Garfunkel eller Cornelis riktigt bra.




Jag har guns n' roses som stora favoriter, dom hörde jag första gången -87 sen var det kört.


Om man ändå hade fått se dem live där i slutet på 80-talet, ojojoj!
Såg en dokumentär om dem på VH1. En reporter sa att se guns n' roses live kunde antingen sluta i kravaller och århundradets fiasko eller lika gärna i det bästa du någonsin upplevt.

Axl Rose, rå och oberäknelig 8)

turbo
2007-05-10, 23:29
härligt med rock n roll! jag lyssna mest på lite hårdare rock i stil med system of a down, metallica, korn och det stuket.. men blues som Gibson tipsade om är faktiskt inte så dumt!

Gibson
2007-05-11, 04:22
Det är faktiskt nånting med blues/rock som gör att det passar sig bra till custom-hojar :)

Jag är allätare när det kommer till musik, beror väldigt mycket på humör vad man lyssnar på.
Har allltid diggat 80tals-rock och framförallt Guns n' Roses och Europe!

Vill jag ta det lite lugnare är Simon & Garfunkel eller Cornelis riktigt bra.




Jag har guns n' roses som stora favoriter, dom hörde jag första gången -87 sen var det kört.


Om man ändå hade fått se dem live där i slutet på 80-talet, ojojoj!
Såg en dokumentär om dem på VH1. En reporter sa att se guns n' roses live kunde antingen sluta i kravaller och århundradets fiasko eller lika gärna i det bästa du någonsin upplevt.

Axl Rose, rå och oberäknelig 8)



Såg dom live i stockholm -93, det var en av dom sista spelningarna som dom gjorde på den turnen, och det visade sig att det blev en av dom sista spelningarna överhuvudtaget. Jag har varit på massa spelningar i mitt liv men den var det bästa jag har sett, vilket jävla tryck.

pewa
2007-05-11, 15:03
Nu blir jag lite avundsjuk ;)

Kom på en till skön musiker, Ray Lamontagne, lugnt men riktigt härligt att köra bil till iaf!

Gibson
2007-05-11, 18:59
Nu blir jag lite avundsjuk ;)

Kom på en till skön musiker, Ray Lamontagne, lugnt men riktigt härligt att köra bil till iaf!



Måste jag provlyssna, har aldrig hört.

Gibson
2007-05-11, 19:07
Måste utlysa landssorg.
Dusty Hill basist i ZZTOP ska genomgå strålbehandling så dom ställer in hela europa turnen.

Fredd
2007-05-12, 17:35
Måste utlysa landssorg.
Dusty Hill basist i ZZTOP ska genomgå strålbehandling så dom ställer in hela europa turnen.


Tråkigt! Var dom på väg till Sweden Rock?
ZZTOP är förresten ett riktigt bra band, glömde nämna dem tidigare!

Gibson
2007-05-12, 19:12
Ett av dom bästa, har gillat dom stenhårt sedan 70-talet.

Gibson
2007-05-13, 06:33
ZZ-Top var det första stora band som jag såg live, det var på hovet i Stockholm -83. sen har jag sett dom ytterligare 5 ggr tror jag.

pewa
2007-05-14, 19:25
ZZ-Top var det första stora band som jag såg live, det var på hovet i Stockholm -83. sen har jag sett dom ytterligare 5 ggr tror jag.


Man undrar ju hur less de är på sina skägg?
Kanske är känt men de känns som att de kör hoj också?

Ett till grymt bra band, Queen!

Fredd
2007-05-14, 23:18
Någon som lyssnar när dom kör?

har aldrig provat det själv, kanske skulle va skönt istället för vindbruset och vårelt från motorn ;)

Gibson
2007-05-15, 03:58
Någon som lyssnar när dom kör?

har aldrig provat det själv, kanske skulle va skönt istället för vindbruset och vårelt från motorn ;)


Jag rekomenderar att inte göra det för man hör absolut ingenting då, jag provade på 80-talet men man hör inte sin egen motor och jag tyckte att det blev otäckt att bara höra musik, jag tyckte att man inte fick någon koll på trafiken.

pewa
2007-05-15, 12:39
Jag har provat köra med mp3-spelare nån gång men jag gillar det inte heller.
Visst, skönt med musk men det känns väldigt osäkert att inte höra övriga trafiken..

Öronproppar är ett bra tips om du vill slippa vindbruset

TcAnders
2007-05-17, 09:35
Nästan 100% Techno/Trance/Psy Trance mina högtalare.. Så grymt bra enligt mig..
Just nu är låten Sven-R-G Vs. Bass-T - Kinetic Dimension.. Mkt mkt bra! Så ta nu tag i det hela och byt smak.. ;D

Nu ska jag tipsa er om två webradios..

http://s3.neradio.fm:8000

http://sc10.radioseven.se:80

Ctrl + L i Winamp, och sedan bara lägga in länken och njuta.. Men dom spelar inte så himla bra musik nuförtiden, men det kommer ju självklart bra låtar lite då och då..=)

// Anders

pewa
2007-05-17, 18:59
Techno/Trance kan va riktigt skönt om man är på partyhumör eller liknande..
Jag ska va helt ärlig och säga att jag inte riktigt förstår hur folk kan lyssna på det jämt ;)

Gibson
2007-05-17, 19:05
Jag är nog för gammal för den typen av musik, men smaken är ju som baken, delad.
Det är nog lite tur att det finns olika typer av musik som inspirerar alla musiker som finns runt om i världen så att alla får något nytt att njuta av.

Fredd
2007-05-18, 01:01
Techno är bra ett skruva till :) ska kolla in webradion iaf!

Gibson
2007-05-23, 01:58
OZZY släpper en ny CD idag tror jag och det ska bli intressant att höra den för jag läste att det var den första han har spelat in nykter.

pewa
2007-05-23, 11:07
OZZY släpper en ny CD idag tror jag och det ska bli intressant att höra den för jag läste att det var den första han har spelat in nykter.


Läste också om hans nya skiva, den måste kollas upp! Lite tragikomsikt att han inte visste hur man får inspiration utan att vara full/hög 8)

turbo
2007-05-27, 20:28
OZZY släpper en ny CD idag tror jag och det ska bli intressant att höra den för jag läste att det var den första han har spelat in nykter.


Läste också om hans nya skiva, den måste kollas upp! Lite tragikomsikt att han inte visste hur man får inspiration utan att vara full/hög 8)


jag kollade in en recension i aftonbladet om den där skivan, den hade fått 3/5.
har inte lyssnat på den själv än men ska nog göra det, sabbath är ju gamla idoler!

Fredd
2007-05-28, 19:47
Ett litet dvd-tips: Beatles - Live at Budokan 66

Ganska så dålig kvalitet men destp bättre känsla ;D

pewa
2007-05-29, 12:59
Har lyssnat lite på Ozzyz skiva, den låter helt ok! Saknar någon riktigt bra låt men den är ok överlag som sagt. Han låter som han ska och riffen finns där också! Är kanske lite vemodig men jag föredrar äldre ozzy typ bark at the moon.

Gibson
2007-05-30, 00:16
Kommer ihåg när bark at the moon kom, det var en riktig höjdare tyckte man och det tycker jag fortfarande.

pewa
2007-05-31, 11:19
Såg precis att mina stora idoler EUROPE spelar i Dalarna i sommar, nästan så man skulle ta hojen dit! Har sett dem live en gång i Finland av alla ställen, var en helt magisk kväll ;D

Nina
2007-06-02, 19:56
Så det var därför ZZ Top ställde in? Synd, de är kanonbra. Första gången jag såg dom var på TV -79. Det var Marathon-Rock som gick under 24 timmar. In kommer två skäggiga typer och en utan skägg. ”Va är det DÄR??” undrade jag men så rev de loss låten och jag var såld direkt.

Jag lyssnar på allt i stort sett som Deep Purple, Thin Lizzy, Black Sabbath, Ozzy, Van Halen, Guns 'n' Roses, Whitesnake, Marilyn Manson, Hammerfall och annat mjukare som Hayley Westenra, Carola (jo faktiskt), Madonna, Sarah Brightman, Pink Floyd, The Darkness, Within Temptation, Faith Hill, MIKA, Justin Timberlake, Britney Spears (en del av låtarna), P!nk, Supertramp, The Cars, Nightwish, Clawfinger med flera... ;D

Fredd
2007-06-07, 22:37
Så det var därför ZZ Top ställde in? Synd, de är kanonbra. Första gången jag såg dom var på TV -79. Det var Marathon-Rock som gick under 24 timmar. In kommer två skäggiga typer och en utan skägg. ”Va är det DÄR??” undrade jag men så rev de loss låten och jag var såld direkt.

Jag lyssnar på allt i stort sett som Deep Purple, Thin Lizzy, Black Sabbath, Ozzy, Van Halen, Guns 'n' Roses, Whitesnake, Marilyn Manson, Hammerfall och annat mjukare som Hayley Westenra, Carola (jo faktiskt), Madonna, Sarah Brightman, Pink Floyd, The Darkness, Within Temptation, Faith Hill, MIKA, Justin Timberlake, Britney Spears (en del av låtarna), P!nk, Supertramp, The Cars, Nightwish, Clawfinger med flera... ;D


Riktig allätare! Många bra band har du där, Pink Floyd gillar jag!

pewa
2007-06-08, 16:46
Katarina, Clawfinger OCH Britney Spears.. du är inte schizofren? ;)

Sen ser jag att du gillar Guns n' Roses också, där har vi riktigt bra musik! Oj oj!

Nina
2007-06-08, 19:18
Katarina, Clawfinger OCH Britney Spears.. du är inte schizofren? ;)


*host* Jo hur visste du det? ;) Med tanke på spännvidden där emellan…
Ha ha, nä jag lyssnar på det mesta faktiskt (utom Imperiet förstås). ;D
G'n'R var suveräna och synd de splittrades, vet inte hur många gånger jag spelat senaste plattan ”Greatest Hits”, den plattan har de bästa låtarna samlade. :D

Gibson
2007-06-09, 08:15
Katarina, Clawfinger OCH Britney Spears.. du är inte schizofren? ;)


*host* Jo hur visste du det? ;) Med tanke på spännvidden där emellan…
Ha ha, nä jag lyssnar på det mesta faktiskt (utom Imperiet förstås). ;D
G'n'R var suveräna och synd de splittrades, vet inte hur många gånger jag spelat senaste plattan ”Greatest Hits”, den plattan har de bästa låtarna samlade. :D


Den snurrar mycket här hemma med.

pewa
2007-06-09, 10:26
Greatest Hits-skivan har gått några varv här också.. om vi snackar "vanliga" album och inte samlingar så finns det få skivor som spöar Guns n' Roses - Appetite for destruction!

Gibson
2007-06-09, 11:29
Greatest Hits-skivan har gått några varv här också.. om vi snackar "vanliga" album och inte samlingar så finns det få skivor som spöar Guns n' Roses - Appetite for destruction!


Håller med dig, så sålde den ju 13 miljoner ex första året och det var det mesta som ett debutalbum hade såld någonsin. Det kan ju vara slaget nu, jag vet inte.

Nina
2007-06-09, 15:22
Det var därför jag gifte mig med gubben för han har den… ;)
Jo, den är super-duper-bra!

Gibson
2007-06-10, 12:49
Guns n roses är det största som har hänt musikvärlden i min smak, dom var ju så jävla mycket rock n roll det kan bli.

pewa
2007-06-10, 14:08
Vi får snart starta en egen Guns n' Roses-tråd, oändligt samtalsämnde.. bara Axl är ju en historia i sig ;)

På tal om musik så brukar jag lyssna en del på Simon & Garfunkel.. var och såg dom i Globen 2005, dom må va 70 bast men det var helt magiskt bra! Det finns en dvd från den turnen om nån vill höra hur det läst, Simon & Garfunkel - Old Friends

Nina
2007-06-10, 20:41
Sattes inte gruppen (G'n'R) ihop igen förra året men med nya medlemmar, bara Axl kvar sen förut? Skulle de inte göra en ny platta? De for runt på turné vet jag, bland annat i Sverige. Ingen som vet och hört om låtarna är bra? Lite nyfiken på soundet faktiskt. :D

Gibson
2007-06-11, 04:42
Sattes inte gruppen (G'n'R) ihop igen förra året men med nya medlemmar, bara Axl kvar sen förut? Skulle de inte göra en ny platta? De for runt på turné vet jag, bland annat i Sverige. Ingen som vet och hört om låtarna är bra? Lite nyfiken på soundet faktiskt. :D


Om han satte ihop nya medlemmar vet jag inte för g'n'r har ju funnits i bakgrunden ända sedan Slash hoppade av -96, men jag vet att det har bytts medlemmar till och från typ hela tiden. Jag har hört sista cd en gång och blev otroligt besviken, ingenting påminnde om gamla g'n'r. Det är ju musikhistoriens dyraste cd någonsin det har tydligen kostat över 100 miljoner att spela i och tagit över 10 år. Visst man hör att det är en väl genomarbetad cd men Axl låter inte som förut, nu låter han bara ansträngd och kastrerad, det är inte alls samma kraft i rösten som förut tycker jag. Jag ska i ärlighetens namn lyssna lite mer innan jag lägger ett slutomdömme men det här är vad jag tyckte efter första lyssningen. :-[

pewa
2007-06-11, 20:27
Guns har egentligen aldrig varit nerlagt, som Gibson skrev så har medlemmarna kommit och gått efter det att Slash och de andra hoppade av..

Axl äger som jag förstår rättigheterna till själva namnet och även låtarna. Hursomhellst så spelar de vidare, både gamla och nya låtar. Har hört ett par nya låtar, finns en som heter IRS som är riktigt bra och faktiskt påminner lite om forna tider. Annars är det rätt trist.. bandet saknar karisma och axl varken låter eller ser bra ut längre. Näe, de skulle låtit Guns n Roses dött ut och blivit det coolaste rockbandet genom tiderna, inte ett patetiskt cover-band som det är nu.

turbo
2007-06-11, 21:29
Jag lyssnar på allt i stort sett som Deep Purple, Thin Lizzy, Black Sabbath, Ozzy, Van Halen, Guns 'n' Roses, Whitesnake, Marilyn Manson, Hammerfall och annat mjukare som Hayley Westenra, Carola (jo faktiskt), Madonna, Sarah Brightman, Pink Floyd, The Darkness, Within Temptation, Faith Hill, MIKA, Justin Timberlake, Britney Spears (en del av låtarna), P!nk, Supertramp, The Cars, Nightwish, Clawfinger med flera... ;D


clawfinger har ja faktiskt sett live en gång, mäktig spelning! många bra band här ser jag, van halen sitter aldrig fel!

Gibson
2007-06-16, 14:30
Det hade varit roligt att vara i Hultsfred i år, i torsdags så spelade Slash och grabbarna och igår var Ozzy i farten.

pewa
2007-06-17, 08:23
Det hade varit roligt att vara i Hultsfred i år, i torsdags så spelade Slash och grabbarna och igår var Ozzy i farten.


Läste precis att Velvet Revolver var där, Slash och grabbarna alltså..
Hade varit skoj att se faktiskt!

Gibson
2007-06-26, 16:10
Fick hem Yardbirds Live at B.B.king blues club här om dagen och den rekomenderar jag.

Gibson
2007-06-27, 20:42
Köpte en tidning på engelska som heter Classic Rock idag och det är med en artikel om g'n'r appetite for detstruction. Jag ska läsa den med största intresse, jag har lite svårt att förstå att det är 20 år sedan den kom, det är en sak med den skivan och det är att den kommer att hänga med så länge jag lever, jag det kommer dom andra med g'n'r att göra med men när den kom så slog den ju ner som en atombomb.

pewa
2007-06-27, 21:54
Intressant! Kanske skulle skaffa sig den tidningen.. var fick du tag på den?

Appetite-skivan ÄR Guns n' Roses för mig. Ren och skär rock n roll! 8)

Gibson
2007-06-27, 22:46
Jag köpte den i Överum, så du kan ju ta en sväng förbi och inhandla den.
Nej Pressbyrån brukar ha den, det var en artikel som är flera sidor lång och sen är det en artikel om Velvet revolver (slash nya band). Jag har inte läst något ännu men det blir nog lite när jag går och lägger mig. ;D

Knostret
2007-06-29, 12:48
Verkar inte som om många här har samma musiksmak som jag men..
Meshuggah, at the gates, the haunted, in flames, soilwork, Arch enemy.. är några av favoriterna.. men G'n'fn'R kommer alltid att gå varma, hela deras stil och image gjorde dom till så mycket mer än bara ett band..

Samtidigt kan något så smörigt som John mayer vara skönt ibland.. skivan room for squares gillar jag riktigt mycket. Gitarr-smör-pop.

Hörde även en skiva jag tyckte var lite kul, med finurliga texter, här om dagen..
Komikern Thomas Järvhedens skiva "10 låtar".. går att lyssna på två stycken på hans hemsida.

Men någon som är bättre i genren humoristisk musik är Stephen Lynch.. sök på honom på youtube och kika på "The divorce song" aka "lullaby".. det är en höjdare.
Enligt honom en låt till hans dotter för att förklara skiljsmässan och varför mamma stack.. kan låta lite burdus, men ge den en chans :)

"cause daddy likes p*rno and $10 wh*res
daddy gets wasted and robs liquor stores
daddy likes rubbing against little boys on the bus
i think thats why mommy left us, mommy left us"

pewa
2007-06-29, 16:13
Verkar inte som om många här har samma musiksmak som jag men..
Meshuggah, at the gates, the haunted, in flames, soilwork, Arch enemy.. är några av favoriterna.. men G'n'fn'R kommer alltid att gå varma, hela deras stil och image gjorde dom till så mycket mer än bara ett band..

Samtidigt kan något så smörigt som John mayer vara skönt ibland.. skivan room for squares gillar jag riktigt mycket. Gitarr-smör-pop.

Hörde även en skiva jag tyckte var lite kul, med finurliga texter, här om dagen..
Komikern Thomas Järvhedens skiva "10 låtar".. går att lyssna på två stycken på hans hemsida.

Men någon som är bättre i genren humoristisk musik är Stephen Lynch.. sök på honom på youtube och kika på "The divorce song" aka "lullaby".. det är en höjdare.
Enligt honom en låt till hans dotter för att förklara skiljsmässan och varför mamma stack.. kan låta lite burdus, men ge den en chans :)

"cause daddy likes p*rno and $10 wh*res
daddy gets wasted and robs liquor stores
daddy likes rubbing against little boys on the bus
i think thats why mommy left us, mommy left us"


"right after daddy gets home from the bar
visists his bookie and steals a new car
he'll drive to the strip club, and if daddy plays his cards right. . .
he'll bring home your new mommy tonight"

Steven Lynch är grym! Låtarna är vassa sen kan han ju faktiskt både lira och sjunga! 8)

Gibson
2007-06-29, 16:15
Verkar inte som om många här har samma musiksmak som jag men..
Meshuggah, at the gates, the haunted, in flames, soilwork, Arch enemy.. är några av favoriterna.. men G'n'fn'R kommer alltid att gå varma, hela deras stil och image gjorde dom till så mycket mer än bara ett band..

Samtidigt kan något så smörigt som John mayer vara skönt ibland.. skivan room for squares gillar jag riktigt mycket. Gitarr-smör-pop.

Hörde även en skiva jag tyckte var lite kul, med finurliga texter, här om dagen..
Komikern Thomas Järvhedens skiva "10 låtar".. går att lyssna på två stycken på hans hemsida.

Men någon som är bättre i genren humoristisk musik är Stephen Lynch.. sök på honom på youtube och kika på "The divorce song" aka "lullaby".. det är en höjdare.
Enligt honom en låt till hans dotter för att förklara skiljsmässan och varför mamma stack.. kan låta lite burdus, men ge den en chans :)

"cause daddy likes p*rno and $10 wh*res
daddy gets wasted and robs liquor stores
daddy likes rubbing against little boys on the bus
i think thats why mommy left us, mommy left us"


"right after daddy gets home from the bar
visists his bookie and steals a new car
he'll drive to the strip club, and if daddy plays his cards right. . .
he'll bring home your new mommy tonight"

Steven Lynch är grym! Låtarna är vassa sen kan han ju faktiskt både lira och sjunga! 8)


Måste kolla upp Steven Lynch, har jag aldrig hört.

Gibson
2007-07-02, 20:25
Bonamassa släpper en ny cd 22/8.

Gibson
2007-07-10, 22:30
Bonamassa släpper en ny cd 22/8.

Han ska tydligen spela i Norrtälje nu i juli, vet inte vilket datum men hörde att så var fallet. ;D

turbo
2007-07-13, 12:41
ska kolla up bonamassa, faktiskt aldrig hört talas om dem/han.. är det blues-stil?

Gibson
2007-07-13, 14:44
ska kolla up bonamassa, faktiskt aldrig hört talas om dem/han.. är det blues-stil?


Ja det är blues, rätt grym och tung. Helskönt.

Gibson
2007-07-19, 23:40
ska kolla up bonamassa, faktiskt aldrig hört talas om dem/han.. är det blues-stil?


Ja det är blues, rätt grym och tung. Helskönt.


Spelar i Stockholm den 29:e juli på Tantogården.

pewa
2007-07-23, 21:32
Här har vi ju faktiskt en fördel med att bo i Stockholm, en massa bra konserter och spelningar!

Nina
2007-07-24, 08:26
Här har vi ju faktiskt en fördel med att bo i Stockholm, en massa bra konserter och spelningar!


He he, fast många springer inte på några konserter heller trots utbud och chanser.
Jag fick fribiljett via jobbet (tidn. Metro) en gång och det var Deep Purple som skulle spela på en fotbollsplan. Vilket ljud!! Jag var såld direkt och gitarristen Steve Morse var bara för härlig med gitarren. Jag stod mest och undrade hur han kan få detta ljud ur en gitarr. Vilka solon han drog av!! Och håret reste sig i nacken! ;D
Nästa dag stod jag utanför skivbutiken och köpte skivan men blev lite besviken, de härliga och låååånga gitarrsolona fanns inte med på skivan… :(
Skivan är ändå mycket spelad här, Deep Purples lila skiva vad den nu heter. Första låten heter nåt med ”…the mechanic” i alla fall. Tappade just minnet och orkar inte springa upp på övervåningen och kika, lat som jag är i dag, hi hi. ;)
Annars tycker jag att just albumet Perfect Strangers är riktigt bra, kom ut -82 tror jag det var. :D

Gibson
2007-07-24, 10:02
Här har vi ju faktiskt en fördel med att bo i Stockholm, en massa bra konserter och spelningar!


He he, fast många springer inte på några konserter heller trots utbud och chanser.
Jag fick fribiljett via jobbet (tidn. Metro) en gång och det var Deep Purple som skulle spela på en fotbollsplan. Vilket ljud!! Jag var såld direkt och gitarristen Steve Morse var bara för härlig med gitarren. Jag stod mest och undrade hur han kan få detta ljud ur en gitarr. Vilka solon han drog av!! Och håret reste sig i nacken! ;D
Nästa dag stod jag utanför skivbutiken och köpte skivan men blev lite besviken, de härliga och låååånga gitarrsolona fanns inte med på skivan… :(
Skivan är ändå mycket spelad här, Deep Purples lila skiva vad den nu heter. Första låten heter nåt med ”…the mechanic” i alla fall. Tappade just minnet och orkar inte springa upp på övervåningen och kika, lat som jag är i dag, hi hi. ;)
Annars tycker jag att just albumet Perfect Strangers är riktigt bra, kom ut -82 tror jag det var. :D


Det är deras bästa skiva någonsin.

Nina
2007-07-24, 13:39
Så där, nu har jag yrat färdigt i mattnössan, den lila skivan heter givetvis Purpendicular som släpptes -96, första låten heter ”Vavoom: Ted the Mechanic”. ;D
Var tvungen att kolla… ;)

Edit: Perfect Strangers släpptes -83, inte -82... (nära funderat!)

Gibson
2007-09-06, 11:50
Joe Bonamassa Sloe gin är en ny cd med gitarrfantomen, den här är mer akustisk men som alla andra Bonamassa-skivor suverän.

asterix
2007-10-08, 06:02
Vet inte om det är fler på forumet som kommer ihåg Radio Luxembourg? Kommer ihåg om jag tipsade om det innan siten packade ihop. Dom är tillbaks i etern igen. Här är länken: http://www.radioluxembourg.co.uk/cms/index.php Kanske bara jag som är gammal att minnas den

Nina
2007-10-08, 06:12
Vet inte om det är fler på forumet som kommer ihåg Radio Luxembourg?


Njaa, det verkar sitta nåt i bakhuvudet på mig, det låter bekant. Just nu spelas Jimi Hendrix!! :D

turbo
2007-10-08, 12:01
på tal om jimi hendrix lyssnar jag just nu på all along the watchtower live, på youtube, grymt bra!

här är länken för den som vill ha:
http://www.youtube.com/watch?v=1n7EEcv5bIw

Nina
2007-10-08, 12:48
Förbaskat synd att han gick och dog, tänk så mycket mer musik han skulle ha gjort!
Apropå Hendrix och gitarrer, en del andra av mina favoriter är Jeff Beck, Steve Morse, Gary Moore, Slash… :D

Här har vi Jeff Beck (http://www.youtube.com/watch?v=wHaRAfxLd7g) :D

Äsch, vi tar en till… (http://www.youtube.com/watch?v=3uwvBizKAwc)

Nina
2007-10-08, 13:02
…var tvungen att leta upp Steve Morse (http://www.youtube.com/watch?v=d8tC1s-7U00) också. ;)

Jag har haft äran att höra honom live 1996, då nyinhoppad i Deep Purple. ;D

LillArne
2007-10-08, 13:29
Vet inte om det är fler på forumet som kommer ihåg Radio Luxembourg? Kommer ihåg om jag tipsade om det innan siten packade ihop. Dom är tillbaks i etern igen. Här är länken: http://www.radioluxembourg.co.uk/cms/index.php Kanske bara jag som är gammal att minnas den

;D Tack för tipset ;D Det var ju den kanalen som gällde i ungdomen.
Du är inte ensam om att minnas det gamla goda tiden ;)

Boogieman
2007-10-21, 19:25
på tal om jimi hendrix lyssnar jag just nu på all along the watchtower live, på youtube, grymt bra!

här är länken för den som vill ha:
http://www.youtube.com/watch?v=1n7EEcv5bIw
Så bra det någonsin kan bli. Bluesfeeling långt in i märgen 8)

Gibson
2007-10-23, 20:48
Förbaskat synd att han gick och dog, tänk så mycket mer musik han skulle ha gjort!
Apropå Hendrix och gitarrer, en del andra av mina favoriter är Jeff Beck, Steve Morse, Gary Moore, Slash… :D

Här har vi Jeff Beck (http://www.youtube.com/watch?v=wHaRAfxLd7g) :D

Äsch, vi tar en till… (http://www.youtube.com/watch?v=3uwvBizKAwc)


SUVERÄNT. :o :o :o

Boogieman
2007-10-25, 10:33
…var tvungen att leta upp Steve Morse (http://www.youtube.com/watch?v=d8tC1s-7U00) också. ;)

Jag har haft äran att höra honom live 1996, då nyinhoppad i Deep Purple. ;D
Vet inte om du känner till Dixie Dregs ??? Haft alla deras plattor, men som så många gånger har man lånat ut o inte fått tillbaka. >:( Hur som helst så är det värt besväret att lyssna in detta höjdargäng 8)

Gibson
2007-11-12, 13:30
Sitter och lyssnar på Van Halen, den där Eddie Van Halen är otrolig, tänk om man kunde hantera en gitarr som han kan. :)

Boogieman
2007-11-12, 22:21
Sitter och lyssnar på Van Halen, den där Eddie Van Halen är otrolig, tänk om man kunde hantera en gitarr som han kan. :)
Visst kan han hantera en gitarr, men enligt mig är det bara en massa arpegion, skalor och teknik. Inget som håller i längden. ::)

Gibson
2007-11-13, 00:03
Sitter och lyssnar på Van Halen, den där Eddie Van Halen är otrolig, tänk om man kunde hantera en gitarr som han kan. :)
Visst kan han hantera en gitarr, men enligt mig är det bara en massa arpegion, skalor och teknik. Inget som håller i längden. ::)


Kan jag hålla med om men hör man på honom ibland så kan jag inte låta bli att bli imponerad. ;)

Boogieman
2007-11-13, 10:24
Sitter och lyssnar på Van Halen, den där Eddie Van Halen är otrolig, tänk om man kunde hantera en gitarr som han kan. :)
Visst kan han hantera en gitarr, men enligt mig är det bara en massa arpegion, skalor och teknik. Inget som håller i längden. ::)


ibland så kan jag inte låta bli att bli imponerad. ;)

Så sant, så sant :)

Boogieman
2007-11-13, 13:11
Ett måste om man gillar ruggiga lirare är att lyssna in, 24 Hours a day med Yesterday & Today. Tror plattan är från sent 70-tal. Här kan man snacka om tung-gung 8)

Gibson
2007-11-28, 02:24
Ett måste om man gillar ruggiga lirare är att lyssna in, 24 Hours a day med Yesterday & Today. Tror plattan är från sent 70-tal. Här kan man snacka om tung-gung 8)


Den ska jag försöka få tag i och lyssna på, lät intressant. :D

Boogieman
2007-11-30, 19:23
Har du lyckats med konstsycket att få tag på den? Annars kanske jag kunde skicka ett smakprov :)

Gibson
2007-11-30, 20:15
Har du lyckats med konstsycket att få tag på den? Annars kanske jag kunde skicka ett smakprov :)


Nej jag har inte fått tag på den, skicka gärna ett smakprov.

Boogieman
2007-11-30, 20:19
Försöker, men får inte till det. Fattar inte vad jag gör för fel :-\

Boogieman
2007-12-01, 12:54
Hur jag än gör så får jag inte till det >:(

Gert
2008-01-06, 20:19
I går fick jag låna DVD med Creedence Clearwater Revival , det stod inget exakt datum men spelningen skulle jag tippa runt -70 -71. DVD´n hette Down on the corner som även är en av de bästa låtarna enl. mig
En liten tanke på alla dagens band så var det enklare förr , bara upp med en förstärkare på scen och sen köra låtar som Bad moon rising, Proud Mary och Down on the Corner bla. Kan varmt rekomenderas

Hasse i Kristianstad
2008-01-06, 21:04
Vet inte om det är fler på forumet som kommer ihåg Radio Luxembourg?

Jodå, låg på gräsmattan, kvällstid, med en transistor bredvid och lysnade.
När jag nu 50 år senare körde förbi Luxembourg såg jag sändarmasten som stod på en kulle, det var en nostagisk upplevelse att se "din station bland stjärnona"

Gibson
2008-03-03, 13:29
Bonamassa spelar i Stockholm imorgon hur fan kunde jag missa det. >:( :(

LillArne
2008-03-03, 16:13
Vet inte om det är fler på forumet som kommer ihåg Radio Luxembourg?

Jodå, låg på gräsmattan, kvällstid, med en transistor bredvid och lysnade.
När jag nu 50 år senare körde förbi Luxembourg såg jag sändarmasten som stod på en kulle, det var en nostagisk upplevelse att se "din station bland stjärnona"

http://www.radioluxembourg.co.uk/cms/index.php
Där har du adressen så du kan lyssna och njuta ;D

tomahs900
2008-03-03, 21:59
Disturbed....m.manson

asterix
2008-03-04, 08:14
Vet inte om det är fler på forumet som kommer ihåg Radio Luxembourg?

Jodå, låg på gräsmattan, kvällstid, med en transistor bredvid och lysnade.
När jag nu 50 år senare körde förbi Luxembourg såg jag sändarmasten som stod på en kulle, det var en nostagisk upplevelse att se "din station bland stjärnona"


Kolla inlägg 61 , där jag la länken.Visst minns jag stationen, lyssnade med gammal rörradio med en 3-5mtrs. spjutantenn på gavelspetsen. När låtarna började spelas av SR, var dom minst 3-5mån. "gamla", så pass lång tid tog det på 50talet innan dom nådde Sverige.Minns när jag första gången hörde "Little Richards" inledning på "Tutti Frutti", var så att "nackahåren reste sig". Har en massa gamla vinyl med "äkta rock´n roll"

PS. Titta gärna in på http://drivkraftenschopper.wordpress.com/ Tony bloggar nästa dagligen lite om byggets fortskridande. DS

Gibson
2008-03-22, 11:17
Ge mig lite tips på ny musik, jag känner att jag måste ha något nytt att lyssna på. ;)

tomahs900
2008-03-22, 21:55
- push it ,
Agent orange
Mettalica - die die my darling , Rob zombie - Dragula ,
Rob zombie
Dry Kill Logic
Agent orange
Romper stomper med Ashdish
Dope

Avantasia

The black halos
Swollen members
Gene simmons
Hatebreed
Superheist
Nitro Circus 2
Powerman 5000

Poison idea
RKL
Minor threat

Hatebreed
Soil

static-x
Backyard babies
prototype
superbus
the fall of troy
slipknot

Gibson
2008-06-19, 01:18
Jag har hört att Joe Bonamassa släpper en dubbel-live CD i augusti, det ser jag verkligen fram emot.

Nina
2008-06-19, 02:35
Om man gillar musik á la 60-tal — lyssna på Duffy. En ung tjej som just släppt sin första skiva. En låt har man hört ofta på radion och det är Mercy men skivan har fler bra låtar. Mina favoriter är Distant Dreamer, Mercy och Rockferry. Om du hört Amy Winehouse så är den här tjejen bättre.

http://www.iamduffy.com/index2.html

Fredd
2008-06-19, 13:12
Jag gillar också mercy, den är skön liksom! Låter resten av skivan på samma vis?

Nina
2008-06-19, 14:25
Inte på samma vis men det är samma 60-talssound på dom låtarna också. Hon har några exempel man kan lyssna på hemsidan. Lyssna speciellt även på Distant Dreamer, den börjar lugnt och stegras, en härligt låt.

Nina
2008-06-19, 14:26
Eller, gå in på iTunes och leta upp henne där alternativt på CDON.com och lyssna igenom hela skivan. :)

Gibson
2008-06-24, 13:24
ZZ-TOP har släppt en live-dvd inspelad förra året i Texas och den rekommenderar jag starkt

Gibson
2008-06-24, 13:25
Har hört Duffy på radion och tycker att hon har skön röst.

Nina
2008-06-24, 13:28
Det tråkiga med radion är att de spelar ju bara samma låt varje gång.

Gibson
2008-06-24, 13:32
Det tråkiga med radion är att de spelar ju bara samma låt varje gång.
Ja lite tråkigt med radion så, har dom en låt så spelar dom sönder den.

Nina
2008-06-24, 13:33
Du skulle höra hela skivan, den är ganska bra. Det finns flera spår som är bra, de borde spela dom också. :)

Gert
2008-06-24, 14:15
Har hört Duffy på radion och tycker att hon har skön röst.Ett mycket gott råd är KÖP skivan den är mer än ganska bra , kanon rätt igenom från början till slut och låten "Mercy" är bara en av dem.Skivan går varm i bilen och är mitt bästa köp i år (Inkl. Frugans Dragstar).

Gibson
2008-06-24, 15:42
Ett mycket gott råd är KÖP skivan den är mer än ganska bra , kanon rätt igenom från början till slut och låten "Mercy" är bara en av dem.Skivan går varm i bilen och är mitt bästa köp i år (Inkl. Frugans Dragstar).
Ja jag får nog göra det, nu har ni övertalat mig.

Gibson
2008-06-28, 11:05
Ja jag får nog göra det, nu har ni övertalat mig.
Den var riktigt bra.

Gibson
2008-06-28, 11:06
Jag kan rekommendera en gitarrist som heter John Mayer, riktigt skön blues.

Gert
2008-06-28, 21:50
Den var riktigt bra.Precis som vi sa ......

Mr.Peter
2008-06-28, 23:55
Precis som vi sa ......
Även jag tycker den e kanon!

Gibson
2008-06-29, 00:41
Satt och tittade på en live konsert från Chicago igår och fan vad roch'n'roll dom var när dom fanns, det är synd att dom inte finns längre.

Gert
2008-06-30, 20:26
Hittade en duktig kille på youtube , inte min smak men duktig är han

http://www.youtube.com/watch?v=YLy9qG-VnUk

Nina
2008-07-01, 07:04
Ha ha ha! Vilken kille! Duktigt, om man inte tittar på honom så tror man nog lätt det är riktiga grejer. :)

Gibson
2008-07-04, 08:38
Idag och imorgon spelar Bruce Springsteen på Ullevi i götet, det hade varit roligt att vara där, jag såg honom på den arenan -85, den beryktade konserten när han rockade sönder arenan och det var en upplevelse kan jag lova, jag var där på söndagen som enligt alla tidningar var den bästa av dom 2 spelningarna.
Jag undrar om han kan rocka lika bra idag som för 23 år sedan?:cool:

turbo
2008-07-05, 14:36
Idag och imorgon spelar Bruce Springsteen på Ullevi i götet, det hade varit roligt att vara där, jag såg honom på den arenan -85, den beryktade konserten när han rockade sönder arenan och det var en upplevelse kan jag lova, jag var där på söndagen som enligt alla tidningar var den bästa av dom 2 spelningarna.
Jag undrar om han kan rocka lika bra idag som för 23 år sedan?:cool:

the boss kan rocka fortfarande! jag ska tyvärr inte dit men har sett honom 1 gång förut, magiskt bra!

Gert
2008-11-07, 18:58
En ny låt av Beyoncé som får mig att bli "piggig" iaf.

http://se.youtube.com/watch?v=BVTyLqkez6A

Nina
2008-11-12, 20:19
Marit Bergman och Titiyo har gjort en video, den är rätt rolig.

http://www.youtube.com/watch?v=IBA3Jg_cWp8

Mats Liifv
2008-11-13, 09:52
Marit Bergman och Titiyo har gjort en video, den är rätt rolig.

http://www.youtube.com/watch?v=IBA3Jg_cWp8

Den var riktigt bra! Har lagt upp den på bloggen. Tack för tipset! :)

Molgan
2008-11-13, 16:43
Det här är en fin liten truddelutt:

http://www.youtube.com/watch?v=InZNBcJTmWs

leffa
2008-11-13, 20:43
det låter som mingamla 740

Molgan
2008-11-13, 20:52
det låter som mingamla 740
Vad var det för fel på den då? :D

leffa
2008-11-13, 22:56
rostig bränsle törstig och för liten för familjen + en killer springer hunting spaniel vid namn lotta

Molgan
2008-11-14, 12:12
rostig bränsle törstig och för liten för familjen + en killer springer hunting spaniel vid namn lotta
Jag tänkte mer; om den lät så där måste den haft nåt allvarligt fel i motorn. :p

Jan-Olov
2008-11-14, 12:44
Har det inte blivet ett fel rubriken är ju musik? :D

Gert
2008-11-14, 23:19
Här är både frugan´s och mitt favoritband från tiden när det begav sig.....

http://se.youtube.com/watch?v=RzpHmbwqHLM&feature=related
och enligt mig deras bästa låt i tre olika varianter
http://se.youtube.com/watch?v=dyXuXF6aY8o&feature=related
eller som live
http://se.youtube.com/watch?v=dcHADonld-E&feature=related
eller med sångtext
http://se.youtube.com/watch?v=-mPt3Zz_xLc&feature=related

Nina
2008-11-15, 07:07
Judas Priest är bra, de var här nyligen och spelade.

Gibson
2008-11-15, 11:22
Här är både frugan´s och mitt favoritband från tiden när det begav sig.....

http://se.youtube.com/watch?v=RzpHmbwqHLM&feature=related
och enligt mig deras bästa låt i tre olika varianter
http://se.youtube.com/watch?v=dyXuXF6aY8o&feature=related
eller som live
http://se.youtube.com/watch?v=dcHADonld-E&feature=related
eller med sångtext
http://se.youtube.com/watch?v=-mPt3Zz_xLc&feature=related

AAAAh den skivan kommer man aldrig att glömma, 1981 man hade tagit körkort och åkte runt i Nyköping på deras så kallade raggarrunda och spelade den så högt det gick på bilstereon i en Volvo 142, det var en lycklig tid som man aldrig kommer att glömma.:D

leffa
2008-11-15, 13:05
man får ju ståpäls av den sortens musik,brukar spela den sortens musik i bilen o frugan blir lika glad varje gång jag har haft bilen och volym är ganska högt pådragen men det är ju så den ska höras .

Molgan
2008-11-15, 15:13
AAAAh den skivan kommer man aldrig att glömma, 1981 man hade tagit körkort och åkte runt i Nyköping på deras så kallade raggarrunda och spelade den så högt det gick på bilstereon i en Volvo 142, det var en lycklig tid som man aldrig kommer att glömma.:D
Nu hade jag väl knappt fått stödhjulen från cykeln 81, men JP's musik håller än. Dom höll på rätt länge så dom var med när jag fick körkort oxå. Kommer nog mest ihåg deras senare alster som den här från -90:

http://www.youtube.com/watch?v=JAagedeKdcQ

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bf/Judas_priest_painkiller_cover.jpg


Tuff hoj. =)

Gibson
2008-11-15, 19:20
Nu hade jag väl knappt fått stödhjulen från cykeln 81, men JP's musik håller än. Dom höll på rätt länge så dom var med när jag fick körkort oxå. Kommer nog mest ihåg deras senare alster som den här från -90:

http://www.youtube.com/watch?v=JAagedeKdcQ

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bf/Judas_priest_painkiller_cover.jpg


Tuff hoj. =)

Jag tror att dom håller på fortfarande och Katarina skrev att dom nyligen hade varit i Stockholm och spelat, jag köpte en cd med dom för ett par år sedan, den hade precis kommit ut då men kommer inte ihåg vad den heter men den var skaplig.

oban
2008-11-15, 19:43
Finns ju lite skoj kuriosa runt den gruppen med, de var ju de som startade med nit och läder som numera är standarddressen för hårdrockare.
Orsaken till det var att sångaren Rob Halford ville ha nåt lite annorlunda scenkläder och gick in i en butik som vände sig till män av hans sexuella läggning och fyndade där.... han hade ingen aning om att det skulle slå så stort... och troligen har få av de hårdrockare, som idag går omkring i den klädseln, heller nån aning om att det är symboler för något som många av dem vänder sig emot ;)

Nina
2008-11-20, 10:42
Nya Guns 'n' Roses låter lovande. Man kan fr o m i dag lyssna på deras nya album på MySpace, MEN tyvärr måste man bli medlem på MySpace...
Låten Sorry föll direkt i smaken liksom Street of dreams. :)
Axl Rose låter äldre men så är han ju äldre också… ;)

Klicka här (http://www.myspace.com/gunsnroses) för att komma till deras sida.

Gibson
2008-11-24, 14:33
Nya Guns 'n' Roses låter lovande. Man kan fr o m i dag lyssna på deras nya album på MySpace, MEN tyvärr måste man bli medlem på MySpace...
Låten Sorry föll direkt i smaken liksom Street of dreams. :)
Axl Rose låter äldre men så är han ju äldre också… ;)

Klicka här (http://www.myspace.com/gunsnroses) för att komma till deras sida.

Jag har lyssnat på skivan och det var en otäck upplevelse, jag hade inte väntat mig att det skulle låta som förr när Izzy och Slash och dom andra grabbarna var med men det här var ju katastrof, Axl låter som en ansträngd jag vet inte vad och musiken är bara en jäkla röra, så överarbetat så det inte går att få något grepp om den, helt enkelt för mycket. Man tycker att det borde finnas några små likheter men jag kunde inte hitta någon, han har skjutit sig själv i foten och kommer att halta resten av sitt musikaliska liv om det inte helt enkelt var självmord. Det kommer att dra till sig en del nya fans men vi gamla kommer att gråta när vi hör nya skivan.

Nina
2008-12-23, 20:55
Amy MacDonald är en annan favorit, från Storbritannien men låter skotsk.
Lyssna på de här låtarna, den ena känns igen från radion.

Mr Rock 'n' Roll (http://www.youtube.com/watch?v=_RoXclMXdhw)

This is the life (http://www.youtube.com/watch?v=ng8KQq0L0eY)

Mats Liifv
2008-12-23, 21:43
Amy MacDonald är en annan favorit, från Storbritannien men låter skotsk.
Lyssna på de här låtarna, den ena känns igen från radion.

Mr Rock 'n' Roll (http://www.youtube.com/watch?v=_RoXclMXdhw)

This is the life (http://www.youtube.com/watch?v=ng8KQq0L0eY)

Dom där gillade jag skarpt! "This is the life" har jag hört mycket på radion när jag är ute och kör. :)

Nina
2008-12-24, 08:27
Dom där gillade jag skarpt! "This is the life" har jag hört mycket på radion när jag är ute och kör. :)
Hela plattan är så där svängig! =)

Här är en till bra låt — Lets Start a Band (http://www.youtube.com/watch?v=WKHZ2EbWB_s)
(och så är hon från Skottland såg jag nu)

Mats Liifv
2008-12-24, 11:43
(och så är hon från Skottland såg jag nu)

Tycker inte minst namnet ger indikationer i de riktningen.....:)

Henne vill jag höra mer av!

Gert
2009-01-07, 21:53
Sitter och lyssnar på en nyligen inköpt skiva: Guns n´roses - Chinese democracy , den blir bättre för var gång jag startar om skivan så den kan man rekomendera.

Gibson
2009-01-30, 19:44
En grupp som jag lyssnade mycket på under 80-talet och ramlade på dom igen och det är riktigt bra rock, rekommenderas:).

Ni hittar musik av dom på Spotify.

Gibson
2009-01-30, 19:47
En blues gitarrist som jag nyss har hört för första gången och man får rysningar när man hör honom spela, lyssna och njut om ni kan, har ni spotify så finns lite musik med honom där.:D

Nina
2009-01-30, 20:23
Jag lyssnar på en gammal grupp från Kanada — Bachman Turner Overdrive. Nån som minns dom? ;)
Tror de var väldigt poppis på 70-talet.

leffa
2009-01-30, 20:49
jodå några låtar som ex you aint seen nothing yet glömmer man inte i första taget

Gibson
2009-01-30, 21:13
Jag lyssnar på en gammal grupp från Kanada — Bachman Turner Overdrive. Nån som minns dom? ;)
Tror de var väldigt poppis på 70-talet.
Jodå dom kommer man ihåg, man var uppe på biblioteket i Oxelösund på 70 talet och lyssnade på dom flera ggr i veckan.:cool:

Nina
2009-01-30, 21:17
Jodå dom kommer man ihåg, man var uppe på biblioteket i Oxelösund på 70 talet och lyssnade på dom flera ggr i veckan.:cool:
Jag med! Fast i ett annat bibliotek förstås. :)
Och så läste man serietidningar samtidigt. Och när inte brorsan var hemma lyssnade man på skivorna i hans rum istället så slapp man gå hela vägen till bibblan he he. Vad nostalgisk jag känner mig nu! =)

leffa
2009-01-30, 21:45
köpte en samlings cd på statoil med bara gamla klassiker den går hela tiden när man kör man blir nostalgisk och det är en härlig känsla

Mats Liifv
2009-01-31, 00:11
Jag lyssnar på en gammal grupp från Kanada — Bachman Turner Overdrive. Nån som minns dom? ;)
Tror de var väldigt poppis på 70-talet.

Visst minns jag, inte minst deras LP-omslag med en växellåda (overdrive) med kugghjul i relief. Hade dom inte en hit med "Not fragile"?. Har inte hört dom på minst trettio år.....Nu strömmar minnena över mig med Hall & Oates, 10cc, Electric Light Orchestra med flera.

Nina
2009-02-05, 10:28
Joe Satriani, lyssna på killens gitarrspel! En av favoriterna är just If I Could Fly som han gav ut 2004. Även Revelation från 2008 (senaste albumet) är kanon.

PatrikAdolfsson
2009-02-05, 10:39
Hittade The Presets på Spotify. Gillar. Lite 80-tals retrodunk :D Gillas.

Mr.Peter
2009-02-05, 13:36
Letar efter ett band som har varit förband till AC DC och heter nåt liknande.
Nån som vet?Letar efter en specifik låt som jag inte vet vad den heter men hittar jag bandet så.....???:)

trainer
2009-02-17, 00:51
För min del är det i stort sett all 60-tals musik som gäller i första hand. Annars är det humöret som styr musikvalet, men det är ändå "gammal" musik. Meatloaf, ELO, Elton John, Toto m.m. Jag har på gamla dar fått ett nytt favoritband tack vare mina söner, som lyssnar mycket på Sabaton, ett hårdrockband från Falun. Lyssna på dem, jag kan verkligen rekommendera dem.

trainer
2009-02-17, 01:00
Här är ett par låtar.
http://www.youtube.com/watch?v=eNlRqyUV4ss&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=IrJAwCBbnuc&feature=related

Gert
2009-02-17, 20:36
.... mina söner, som lyssnar mycket på Sabaton, ett hårdrockband från Falun. Lyssna på dem, jag kan verkligen rekommendera dem.Tänk......Om mina hade lyssnat på det istället för hip shit eller vad den stilen nu kan kallas. Detta var grymt bra.. :D

Nina
2009-02-17, 21:18
När nu svenska hårdrockgrupper är på tapeten, ingen som lyssnar på gruppen Hammerfall och Clawfinger?

Hammerfall — ”Crimson Thunder” (http://www.youtube.com/watch?v=fDmskak5q-k)
Hammerfall — ”Hearts on fire” (http://www.youtube.com/watch?v=k25X8RAjJ00)

Clawfinger — ”Pin me down” (http://www.youtube.com/watch?v=7eJw4azgWfk)
Clawfinger — ”Warfair” (http://www.youtube.com/watch?v=180y2n3NopU)

(Tyvärr lite dåligt ljud på Clawfinger)

Gert
2009-02-17, 21:28
När nu svenska hårdrockgrupper är på tapeten, ingen som lyssnar på gruppen Hammerfall och Clawfinger?

Hammerfall — ”Crimson Thunder” (http://www.youtube.com/watch?v=fDmskak5q-k)
Hammerfall — ”Hearts on fire” (http://www.youtube.com/watch?v=k25X8RAjJ00)

Clawfinger — ”Pin me down” (http://www.youtube.com/watch?v=7eJw4azgWfk)
Clawfinger — ”Warfair” (http://www.youtube.com/watch?v=180y2n3NopU)

(Tyvärr lite dåligt ljud på Clawfinger)

Visst är vi duktiga i vår lilla ankdamm....
Det finns grymt bra grupper i vårt lilla land gäller även andra sorters musikstilar.

Daimbag
2009-02-18, 14:13
Letar efter ett band som har varit förband till AC DC och heter nåt liknande.
Nån som vet?Letar efter en specifik låt som jag inte vet vad den heter men hittar jag bandet så.....???:)


Du kanske tänker på det svenska bandet AB/CD?

Mr.Peter
2009-02-18, 14:27
Exakt! Tack!(visste inte att bandet var svenskt):)

Gert
2009-02-21, 22:27
För min del är det i stort sett all 60-tals musik som gäller i första hand. Annars är det humöret som styr musikvalet, men det är ändå "gammal" musik. Meatloaf, ELO, Elton John, Toto m.m. Jag har på gamla dar fått ett nytt favoritband tack vare mina söner, som lyssnar mycket på Sabaton, ett hårdrockband från Falun. Lyssna på dem, jag kan verkligen rekommendera dem.
Många gamla bra band som du räknade upp, man har ju själv en del av skivorna (vinyl). Men gruppen Sabaton som du rekomenderade har nu satt sig på hjärnhalvan och går varm nu.
Tack för en kanon rekomendation.

Nina
2009-03-06, 14:45
Rensade i en gammal kartong i går och hittade ett kassettband som jag sparat men glömt bort fullständigt. Det stod ”The Shadows” på det och jag funderade på vad det kan vara för musik egentligen, hade totalt glömt grupp och allt så jag letade upp dom på iTunes. Schyssta låtar jag lyssnat på som ung & dum en gång i tiden, jag var tvungen att köpa ett album nu. Nån fler som lyssnar på The Shadows (http://www.youtube.com/watch?v=pY-rPDwzM9M)? =)

PatrikAdolfsson
2009-03-06, 14:50
Rensade i en gammal kartong i går och hittade ett kassettband som jag sparat men glömt bort fullständigt. Det stod ”The Shadows” på det och jag funderade på vad det kan vara för musik egentligen, hade totalt glömt grupp och allt så jag letade upp dom på iTunes. Schyssta låtar jag lyssnat på som ung & dum en gång i tiden, jag var tvungen att köpa ett album nu. Nån fler som lyssnar på The Shadows (http://www.youtube.com/watch?v=pY-rPDwzM9M)? =)

Har aldrig hört talas om :D Men så är jag ju lite yngre ;)

klaus
2009-03-06, 15:25
Rensade i en gammal kartong i går och hittade ett kassettband som jag sparat men glömt bort fullständigt. Det stod ”The Shadows” på det och jag funderade på vad det kan vara för musik egentligen, hade totalt glömt grupp och allt så jag letade upp dom på iTunes. Schyssta låtar jag lyssnat på som ung & dum en gång i tiden, jag var tvungen att köpa ett album nu. Nån fler som lyssnar på The Shadows (http://www.youtube.com/watch?v=pY-rPDwzM9M)? =)

Jag däremot verkar ha rätt ålder eftersom jag har alla deras låtar:D (på cd också)

Gibson
2009-04-08, 09:55
Jag måste bara ge er ett tips om ni gillar blues och det är Walter Trout, en riktig härlig gitarrist och sedan har vi Jeff Healey som tyvärr gick bort förra året men skivorna finns kvar, har ni spotify så gå in och lyssna annars så hittar ni dom på youtube också men det är ju bättre ljud på spotify.:cool::cool:

Nina
2009-04-21, 18:45
Jag har ibland en udda musiksmak men jag brukar lyssna på gruppen The Darkness (http://www.youtube.com/watch?v=QFtywrOTnHw) och köpte alla två album som de kom ut med. Sångaren hoppade av och nu har han en ny grupp, låter som The Darkness men heter Hot Leg (http://www.youtube.com/watch?v=FOLthJnrdEY). (Länkarna går till YouTube-klipp)

Gibson
2009-05-01, 09:14
Bara en vecka kvar sen ska vi upp till Berns i Stockholm och njuta av Joe Bonamassas gitarr spel, jag längtar.:D:D:D

Gibson
2009-05-01, 10:39
Nu har jag tittat så många ggr på mina gamla vinyl plattor och blivit så sugen på att spela dom men spelaren är trasig så jag får sätta frugan på att löda fast kabeln som har lossnat, det är så smått och jag kan inte fixa det med mina stora händer.:o

Det är härligt med gammal vinyl, jag gillar det varmare ljudet som blir jämfört med cd.

Sen sitter man och njuter till många av skivorna och en del undrar man hur fan det stod till i skallen när man köpte just den skivan, var jag förvirrad eller försökte jag impa på någon tjej?:confused::o;)

Musiksmaken ändras ju med åren men det är fortfarande gitarr musik som står mig varmt om hjärtat, det är som sagt beroende på vilket humör man är på som bestämmer vad man tycker om just för stunden.:cool:

Gibson
2009-05-08, 15:53
Imorgon så ska jag på konserten med honom, fan vad jag längtar.:D

Nina
2009-07-15, 12:17
Tycker den här låten är ganska bra:

Beyoncé – Halo (http://www.youtube.com/watch?v=qZ0FhVZce2o)

Satanja
2009-07-22, 18:05
Lyssnar själv mest på metal så bör nog inte länka upp min musiksmak här :D
Dock kan jag tipsa om en tjej jag jobbar ihop med, Frida Ekerlund (http://www.myspace.com/Fridaekerlund). Simpel och mysig musik.

Gibson
2009-07-22, 18:29
Lyssnar själv mest på metal så bör nog inte länka upp min musiksmak här :D
Dock kan jag tipsa om en tjej jag jobbar ihop med, Frida Ekerlund (http://www.myspace.com/Fridaekerlund). Simpel och mysig musik.

Det går utmärkt att länka upp oavsett vilken musiksmak man har, det kan vara roligt att höra något nytt oavsett stil. Jag ska lyssna på Frida lite senare.;)

Välkommen till hojen föresten.:)

Mc-Bosse
2009-08-08, 09:57
Jag har aldrig varit trogen någon speciell artist. Är låten bra så är den, resten av artistens låtar kan vara rent gräsliga! Därför kan det jag lyssnar på vara allt från hård rock till dansband via techno och ren disco. P3 Dans i P3 på lördagskvällar är trevligt. Club-musik där jag ibland känner blodet pumpa till ett skönt beat!

Nina
2009-08-08, 18:22
Här är en låt jag hört nån gång ibland på radion sista veckorna. Trodde det var en gammal låt med sin 60-talsinspirerade musikstil men den är ju tokny. =)

Mando Diao – ”Gloria” (http://www.youtube.com/watch?v=b3NOCEKTzAU)

Nina
2009-10-19, 16:39
Här är en till från Mando Diao, den är ganska bra tycker jag.
Mando Diao – Dance with somebody (http://www.youtube.com/watch?v=8nh931yRQIM)

Även High Heels (http://www.youtube.com/watch?v=fgG6FcHM384) är bra men tyvärr får man bara se en soppaburk från Campbells…
Men lyssna på låten. :)

Molgan
2009-10-19, 16:51
Det går utmärkt att länka upp oavsett vilken musiksmak man har, det kan vara roligt att höra något nytt oavsett stil.
Ok, då testar jag. =)

MESHUGGAH - New Millenium Cyanide Christ (http://www.youtube.com/watch?v=4A_tSyJBsRQ)

En klassisk visa med en genialisk video.

Jonas
2009-10-19, 17:31
Trodde det var en gammal låt med sin 60-talsinspirerade musikstil men den är ju tokny. =)

Mando Diao – ”Gloria” (http://www.youtube.com/watch?v=b3NOCEKTzAU)

Och med tokny menar du?? Den har ju spelats sönder i radion hela sommaren...:rolleyes:

Jonas
2009-10-19, 17:45
Ok, då testar jag. =)

MESHUGGAH - New Millenium Cyanide Christ (http://www.youtube.com/watch?v=4A_tSyJBsRQ)

En klassisk visa med en genialisk video.

Inte min typ av påse. Måste dock i sammanhanget berätta om en anekdot från Göteborg anno 1997 typ. Ulf Lundell spelade live i Trädgårdsföreningen och jag var där och diggade. Fick syn på två poliser som jag kände varför jag gick fram till dem och hejade. En av dem hade öronproppar varför jag frågade om han inte gillade Lundell. Han skakade på huvudet, drog ut "öronpropparna" som visade sig vara öronpluggs kopplade till en cd-spelare under jackan. I lurarna dundrade något band som hette B-Thong på högsta volym... :eek:

http://www.youtube.com/watch?v=1lOuiqEpCgE

Figurehead
2009-10-19, 18:23
Ok, då testar jag. =)

MESHUGGAH - New Millenium Cyanide Christ (http://www.youtube.com/watch?v=4A_tSyJBsRQ)

En klassisk visa med en genialisk video.

Mashuggah är ett riiktigt bra liveband också! Riktigt bra konsert på MetalTown i somras.

När vi ändå har brutit isen så måste jag även tipsa om två riktiga höjdare!

Vildhjärta - Ett ännu osignat band, hoppas nån förstår hur bra detta är och signar dom snarast!
http://www.youtube.com/watch?v=QGx8PCl_Bjw

Och sen våra svenska stoltheter Opeth:
http://www.youtube.com/watch?v=dB1NuL-8Dhc

Molgan
2009-10-19, 19:37
Vildhjärta - Ett ännu osignat band, hoppas nån förstår hur bra detta är och signar dom snarast!
http://www.youtube.com/watch?v=QGx8PCl_Bjw
Riktigt bra! Har inte hört dom förut. Lite kasst ljud på youtubeklippet men får dom ut en välproddad skiva så köper jag direkt. =)

Jonas76
2009-10-19, 23:09
Då slänger jag in den här...
http://www.youtube.com/watch?v=CCnkKcz5_B8

Nina
2009-10-20, 06:14
Och med tokny menar du?? Den har ju spelats sönder i radion hela sommaren...:rolleyes:
Nu är den gammal, Jonas.
Gloria la jag in 8 aug, jag skrev att jag hade hört den då och då på radion. :rolleyes:

Jonas
2009-10-20, 07:36
Ah, my mistake. Och Mando Diao är alltid bra! ;)

Gibson
2009-10-20, 09:55
Här är en bra låt med en otrolig gitarrist.

http://www.youtube.com/watch?v=qbdFgGmTcdE

Jonas76
2009-10-20, 10:48
Den här killen är helt otrolig på gitarr...synd att han inte lever idag.
http://www.youtube.com/watch?v=tWLw7nozO_U

Gibson
2009-10-20, 11:21
Den här killen är helt otrolig på gitarr...synd att han inte lever idag.
http://www.youtube.com/watch?v=tWLw7nozO_U

Ja han är en förebild till många andra gitarrister idag. Det var han som fick Joe Bonamassa att börja spela när han var 4 år gammal.:)

Figurehead
2009-10-21, 18:38
Riktigt bra! Har inte hört dom förut. Lite kasst ljud på youtubeklippet men får dom ut en välproddad skiva så köper jag direkt. =)

http://www.myspace.com/vildhjarta
Här finns fler låtar, i bättre kvalité. Men det gick inte att länka till en specifik låt därifrån, därav youtube...

Tydligen hade dom en skiva färdig, men dom var inte nöjda med resultatet, så dom släppte den aldrig. Sånt blir jag lite imponerad av. =)

Känns fånigt att skriva utan att posta en video;
http://www.youtube.com/watch?v=Yw74sDWPH7U
En gammal idol, The guy´s got skills.

Nina
2009-10-26, 15:07
Den här låten gillar jag, sorgsen text bara
(Now you're gone, you're with angels
I will soon come visit you
and talk about, the time we had together
and our town is filled with tears).

http://www.youtube.com/watch?v=Q1qt8OpMQ_Q

Molgan
2009-11-01, 22:56
Några mer stillsamma låtar än de jag postade innan som jag tycker är rätt sköna.

Band of Horses - The funeral (http://www.youtube.com/watch?v=ibE7IqEjni4)

Kasabian - Fire (http://www.youtube.com/watch?v=eGJYKZxANqY)

Cruel Black Dove - Love song (http://www.youtube.com/watch?v=MJPTRTumU6Q)

Men för att pigga upp, lite sing-a-long med Scar Symmetry:

http://www.youtube.com/watch?v=U4443kdEfoU =)

(kasst ljud dock)

Gibson
2009-11-06, 13:41
Panoka kom som en lycklig grabb inatt på jobbet och han hade en låt med ZZ TOP på mp3 spelaren och det heter THUNDERBIRD, han sa att det var hans låt.:D:D:D:D;)

grieg
2010-04-24, 21:46
Här är en skön snubbe :Seasick Steve. 8)
Mississippi blues på högsta nivå , har bara tre strängar på gitarren.8)8)

http://www.youtube.com/watch?v=pNoPNC3ebYQ

Gibson
2010-04-24, 21:50
Här är en skön snubbe :Seasick Steve. 8)
Mississippi blues på högsta nivå , har bara tre strängar på gitarren.8)8)

http://www.youtube.com/watch?v=pNoPNC3ebYQ

Han är störtskön, vilken personlighet han är, vill ha fler sådana.:D