handdator

Visa fullständig version : Jävla skitvecka!



Mymlan
2013-08-18, 20:46
Måste bara få skriva av mig lite. Just nu känns det som jag bara vill skrika rakt ut men allt stockar sig i halsgropen. Den här veckan har varit full av dåliga nyheter den ena värre än den andra. I början av veckan fick jag veta att min älskade kisse har gråstarr och kräver ett av de mest invecklade ingrepp det går att göra på en katt, såklart vill jag göra ett försök eftersom han är så ung och dessutom en stor del av mitt liv. Men för att göra situationen värre får jag reda på att det inte ens är säkert att det går att få något bidrag från kissens försäkring. Samtidigt blir min goda vän svårt skadad då han rastar hunden och blir påkörd av en bil, just nu ligger han i koma. Känner mig så jävla maktlös och det ända jag kan göra är att hoppas på att han snart ska vakna upp. Samt finnas där för hans anhöriga under tiden. Vet att det här är helt fel forum, men jag bara måste få allt ur mig innan jag exploderar. Men jag får väl bara låta dagarna gå och se tiden an, det är väl det ända jag kan göra just nu. :(

V Saarela
2013-08-18, 21:05
Trist!

Ove
2013-08-18, 21:12
Nej Mymlan, inget forum är fel om man behöver skriva av sig. Känns bättre att berätta än att bara hålla inne. Detta forumet är ju sådant att det kan handla om mycket annat än bara mc, det finns ju ett liv omkring också. Vi hoppas på det bästa både för din vän och katten.

jrutgers
2013-08-18, 21:59
Usch! Verkligen trist!
Vi hoppas verkligen på det bästa för din vän, kissen likaså..
Precis,som Ove säger så kan det vara bra att ventilera för att orka stötta och finnas till..
Och då stöttar vi dig!

Hondamannen
2013-08-18, 22:27
Det var trakigt att höra om vad som har hänt din vän men även din katt. Hoppas att bägge aterhämtar sig.

Mvh

Hondamannen

Hondamannen
2013-08-18, 22:28
Min terapi i sadana situationer brukar vara min hoj :-) ta en tur och glöm allt för en stund.

Ankan1
2013-08-18, 22:59
Livet är en gåta ibland och lika oförutsägbart mellan varven som vädret på himlen.Vi mixar det med glädje och sorg mellan varven där vi ibland söker efter svaren vi ibland så gärna vill ha reda på i en värld som för evigt tycks snurra öförtrutet vidare i sin bana runt solen till synes helt obekymrad om vår tillvaro.Allt medan vi undrar om vad och varför saker händer och sker oavsett om vi gillar det eller ej.

Tillägnar dig Anna Ternheims The Opening medan du funderar vidare i livet ... Mvh Ankan1.

QUEC9d1TLBo

Som tidigare sagts så är hojkörning ett bra botemedel för stunden om du kan fokusera på själva körningen i allt funderande.

Jourtjänst
2013-08-19, 00:29
Oj vad trist att höra. Det är tufft just nu kan jag förstå. Forumet är öppet som andra har sagt och livet är mer än hojåkande. Kan bara instämma i alla bra kommentarer här på sidan. Skickar varma hälsningar

Foosi
2013-08-19, 06:46
kramar :/

Shaun
2013-08-19, 22:11
Skriv av dig hur mycket du vil. Hoppas allt går bra.

Mavve65
2013-08-20, 07:46
Livet kan vara grymt och man vet nästan aldrig när elände inträffar och vänder hela tillvaron uppoch ned. Jag hoppas att allt blir bra med din katt och din kompis. Vi finns här för dig, på detta forum.

Borken
2013-08-21, 07:46
Hoppas det går bra för kompis å katt!

Ove
2013-09-12, 18:04
Hur är läget idag?

Mymlan
2013-09-12, 18:20
Inget nytt om min vän tyvär, läget är som förut :( Kissen är dock nyopererad och operationen verkar ha lyckats, han får nu 5 olika mediciner fördelat på 4 gånger per dag. Dessutom måste han ha krage på samt vara instängd i vår hundbur i nästan en månad då han inte får träffa några andra djur. Enligt vet får han bara komma ut när våra andra djur är instängda och om någon håller koll på honom. Nu följer det en hel del återbesök för att kolla att allt går som planerat. Men vad gör man inte för en älskad katt.

Ove
2013-09-12, 21:21
:( Ajdå! En månad i koma låter inte alls bra men det har hänt förr att folk vaknat upp efter lång tid till ett bra liv - vi får hoppas!

Katten verkar arta sig bra även om det blev dyrt och att det är en del besvär med eftervården, men det ordnar sig. :)

Mymlan
2013-09-12, 23:20
:( Ajdå! En månad i koma låter inte alls bra men det har hänt förr att folk vaknat upp efter lång tid till ett bra liv - vi får hoppas!

Katten verkar arta sig bra även om det blev dyrt och att det är en del besvär med eftervården, men det ordnar sig. :)

Tur så täcker försäkringen största delen av kostnaden, det är ändå en liten lättnad mitt i allt elände.

Mymlan
2013-10-24, 23:04
Mitt huvud är som en torktumlare just nu. Idag brast allting totalt, brukar vara lugn som en filbunke. Fast du redan varit borta sedan länge min vän har jag inte haft tid att bearbeta alltihop. Håller på flytta just nu och kom som vanligt hem från jobb och fortsatte packa, allting löpte på ända tills jag hittade den där bilden. Den sista bilden på dig och ditt fina leende, du ser så lycklig ut på den bilden. Just då exploderade allting, hur kunde det här hända? Du älskade livet, du var frisk och du log nästan alltid. Du fattas oss nåt oerhört. :(

Mymlan
2013-10-24, 23:35
Skulle ge allt för att få ge dig en kram just nu och berätta för dig hur viktig just du är.

steffe
2013-10-25, 07:20
Ooooo

Kakel_anders
2013-10-25, 07:25
Skulle ge allt för att få ge dig en kram just nu och berätta för dig hur viktig just du är.

Livet och dess scenarion kan stundtals kännas helt hopplösa, jag har själv förlorat närstående allt för tidigt och vet hur svårt det kan vara att hantera..

Jag är övertygad att kramen är närmare än du tror, det viktiga är att man inte ger upp varseig sigsjälv eller hoppet.

Mymlan
2013-10-25, 07:54
Även om jag är atheist så kan och vill jag bara inte tro att något/någon/någonting har ett slut, bara sådär. Hoppas du har det bra där du är nu låtsasbrorsan.

Kakel_anders
2013-10-25, 09:35
Det är inte slut innan det är över, håll i bara.

steffe
2013-10-25, 10:35
Ooooo

Ove
2013-10-25, 13:59
Även om jag är atheist så kan och vill jag bara inte tro att något/någon/någonting har ett slut, bara sådär. Hoppas du har det bra där du är nu låtsasbrorsan.

Som jag förstår det har han somnat in. Tungt att bära och det dröjer innan man orkar komma ihåg de ljusa stunderna -men det kommer.....