handdator

Visa fullständig version : Dominator kamkedja



Väse Conny
2013-08-02, 00:01
Dominator -93 3250 ml
På tomgång ibland så är det skrammel i motorn jag tror det kan vara kamkedjan, är det aut sträckning på den eller hur mäter/justerar man

engström67
2013-08-02, 06:26
Dominator -93 3250 ml
På tomgång ibland så är det skrammel i motorn jag tror det kan vara kamkedjan, är det aut sträckning på den eller hur mäter/justerar man

det är automatisk spänning.Finns inget att justera.

akems
2013-08-03, 08:19
Kolla om det är kopplingen,ändrar det ljud om kopplingshandtaget är inne eller ute (draget).

Väse Conny
2013-08-26, 21:01
Hej
Jag svarar på min egen tråd
Felet jo det var för lite olja i motorn !!!!!! jag har alltså slarvat med att kolla nivån, jag skäms

Ove
2013-08-26, 22:00
Hej
Jag svarar på min egen tråd
Felet jo det var för lite olja i motorn !!!!!! jag har alltså slarvat med att kolla nivån, jag skäms

:p (Fniss!) Jag lämnade in en bil till verksad pga ljud från motorn. När jag hämtade den fick jag höra: "Ja har hört att dâ sa vare ôlja i disse maskineran....". Känn dig inte ensam. :p

Kakel_anders
2013-08-26, 22:08
:p (Fniss!) Jag lämnade in en bil till verksad pga ljud från motorn. När jag hämtade den fick jag höra: "Ja har hört att dâ sa vare ôlja i disse maskineran....". Känn dig inte ensam. :p

I början av min karriär som bilmek råkade jag köra ut en Diesel Mondeo på gården efter att ha oljeservat den..

Hade glömt hälla på olja.

Klarade sig MIRAKULÖST... :dancing:

Mats Liifv
2013-08-27, 09:24
Eller som jag och farsan när vi bytte olja på en Amazon. Båda trodde vi att den andre hade skruvat tillbaka oljepluggen innan vi fyllde på med ny olja. Kan säga att det blev en aning kladdigt på golvet...

engström67
2013-08-27, 23:43
Hej
Jag svarar på min egen tråd
Felet jo det var för lite olja i motorn !!!!!! jag har alltså slarvat med att kolla nivån, jag skäms

Ja och tanke på ynka 2 liter i motorn så är det lätt gjort:)