handdator

Visa fullständig version : behöver någon som kan ställa upp med bilder.



naak2803
2013-07-25, 14:23
Hej,

Jag håller på att utveckla en app för att man ska kunna träna på teorin inför MC-kortet.
Nu undrar jag ifall det finns någon är med egen motorcykel som skulle kunna tänka ställa upp med några bilder i veckan?
Det utgår ingen ersättning, men du kan få en länk på [SIDA] (goo.gl/kBg6U) (om du har en blogg eller en anna sida), och så kommer ditt namn även synas i appen.

Ex på hur bilder kan se ut:
- behöver en bild på en hand som trycker in kopplingen med alla fingrar
- behöver en bild på katalysatorn
- behöver en bild på framhjulet
...
...
osv

Den handlar om ca 10-20 bilder totalt, och skulle hjälpa mig oerhört mycket, då jag själv inte äger en motorcykel.

Kan även lägga till att när appen är klar, kommer du få 10 st promo koder som du kan få dela ut till kompisar för att ladda ner appen helt gratis.

PM:a mig ifall du är intresserad.

ThompaB
2013-07-27, 14:01
Hej,

Jag håller på att utveckla en app för att man ska kunna träna på teorin inför MC-kortet.
Nu undrar jag ifall det finns någon är med egen motorcykel som skulle kunna tänka ställa upp med några bilder i veckan?
Det utgår ingen ersättning, men du kan få en länk på [SIDA] (goo.gl/kBg6U) (om du har en blogg eller en anna sida), och så kommer ditt namn även synas i appen.

Ex på hur bilder kan se ut:
- behöver en bild på en hand som trycker in kopplingen med alla fingrar
- behöver en bild på katalysatorn
- behöver en bild på framhjulet
...
...
osv

Den handlar om ca 10-20 bilder totalt, och skulle hjälpa mig oerhört mycket, då jag själv inte äger en motorcykel.

Kan även lägga till att när appen är klar, kommer du få 10 st promo koder som du kan få dela ut till kompisar för att ladda ner appen helt gratis.

PM:a mig ifall du är intresserad.

Du har lite att bita i om du tänkt konkurrera med iKörkort MC appen... ;)

TheCrow
2013-07-28, 03:27
Fast om man fixar gratis arbetskraft så kostar det ju inget. Ett par schyssta kodare som kodar ihop det hela så kan de ju få tio appar att dela ut till sina kompisar...

V Saarela
2013-07-28, 08:23
Jag hänger på allt som underlättar och puffar på körkortstagandet för motorcykel......:hello:

Twenty2
2013-07-28, 09:24
Jag håller med Saarela, Så jag kan också ställa upp om det behövs.

naak2803
2013-08-07, 23:57
tackar... vill också meddelade att appen är klar... dvs själva kodning.
Databasen med frågorna är Nääääästan klar (80%) så till dessa frågor kommer jag behöva lite bilder. alla som bidrar får 10 appar gratis att dela med sig till sina vänner (ett värde av 500 kr).

För er som bor i närheten av uppsala/stockholm, kan jag bjuda på en upplevelse ni förmodligen inte har haft och som ni garanterat kommer gilla... om ni gillar snabba hastigheter... PM:a så berättar jag mer.

naak2803
2013-08-08, 09:37
Du har lite att bita i om du tänkt konkurrera med iKörkort MC appen... ;)

det är just den jag tänkte konkurrera faktiskt... Vad är det du gillar med den? upplägget? frågorna? antal frågor?

dela gärna med dig... =)

ThompaB
2013-08-08, 11:16
det är just den jag tänkte konkurrera faktiskt... Vad är det du gillar med den? upplägget? frågorna? antal frågor?

dela gärna med dig... =)

Well, det jag gillade med den var att den hjälpte mig fixa teoriprovet. :P

Skämt åsido, det som är bra är att svarsalternativen flyttar på sig även om frågorna kanske är återkommande efter ett antal genomförda tester. Detta tvingar en att faktiskt läsa igenom alternativen.

En del som jag faktiskt önskar hade varit bättre vore mc-kännedom. Tyckte den teorin var sådär så jag lyckades låna körskolornas MC-bok från en kompis som tog kortet i fjol för att komplettera.

naak2803
2013-08-08, 14:58
Well, det jag gillade med den var att den hjälpte mig fixa teoriprovet. :P

Skämt åsido, det som är bra är att svarsalternativen flyttar på sig även om frågorna kanske är återkommande efter ett antal genomförda tester. Detta tvingar en att faktiskt läsa igenom alternativen.

En del som jag faktiskt önskar hade varit bättre vore mc-kännedom. Tyckte den teorin var sådär så jag lyckades låna körskolornas MC-bok från en kompis som tog kortet i fjol för att komplettera.

då kan jag tala om att i vår kommande app har vi följande:
– Svarsalternativen flyttar på sig i slumpmässig ordning
– Vi har kategori som heter MC-kännedom (fordonskännedom)
– Vi har förklaringar till ALLA våra frågor
– Vi har sidhänvisning till ALLA våra frågor (STR MC-boken)

Kom gärna med fler förslag som ni vill att vi lägger in.

ThompaB
2013-08-08, 15:18
då kan jag tala om att i vår kommande app har vi följande:
– Svarsalternativen flyttar på sig i slumpmässig ordning
– Vi har kategori som heter MC-kännedom (fordonskännedom)
– Vi har förklaringar till ALLA våra frågor
– Vi har sidhänvisning till ALLA våra frågor (STR MC-boken)

Kom gärna med fler förslag som ni vill att vi lägger in.

Det är väl bra, men vad är det som skiljer er från iKörkort då? Om ni har hänvisningar till STR-boken så antar jag att ni förutsätter att den som använder er app även köper boken? Nu kanske det låter kritiskt från min sida, men vad är det som gör att jag som köpare skulle välja er app istället för tidigare nämnd?

naak2803
2013-08-08, 16:00
1. Priset kommer vara lägre
2. Vi kommer ha större utbud.
3. Man kommer kunna ställa frågor direkt till en trafikskolelärare.
4. Man kommer kunna leta fram alla trafikskolor och i Sverige och även boka in en tid direkt via appen

Nej, vi förutsätter inte att du har mc-boken, men för DE som har det, kan det vara en komplement att kunna kolla upp och läsa mer om just det frågan handlade om.

ThompaB
2013-08-08, 16:16
1. Priset kommer vara lägre
2. Vi kommer ha större utbud.
3. Man kommer kunna ställa frågor direkt till en trafikskolelärare.
4. Man kommer kunna leta fram alla trafikskolor och i Sverige och även boka in en tid direkt via appen

Nej, vi förutsätter inte att du har mc-boken, men för DE som har det, kan det vara en komplement att kunna kolla upp och läsa mer om just det frågan handlade om.

Det låter onekligen intressant. Med boka tid menas då körlektioner, riskettan och risktvåan? Vore ju bra att kunna se vilka skolor som exempelvis erbjuder risktvåan och vad den kostar hos dem. Som det är idag kan det skilja uppemot en tusenlapp.

Lycka till!

Jåke
2013-08-10, 00:45
Bor i Uppsala, kan fixa i princip alla bilder som behövs över helgen (hur ser en katalysator ut förutom att det på en mc mest är en bit rör...?) och har inget behov av fartupplevese som gentjänst. Det brukar lösa sig ändå... ;)

Skicka mig en epost på 2hjul@r2d2.se om det fortfarande saknas nåt.

Skickat från min Novo 10 Hero QuadCore med Tapatalk 4

naak2803
2013-08-26, 14:45
Tjena här kommer en lista som jag har sammanställt.
Det kanske kommer några till som jag säkerligen har missat...

tack i förhand.

1. Bild på en person sittande på en MC, med inzoomning på hjälmen
(Frågan handlar om märkningen på hjälmar)

2. MC som kör i en körning och svänger till vänster, utan blinkers, men med uträckt arm mot vänster.
(Frågan handlar om det är tillåtet att ge signal med armen om blinkers har slutat fungera)

3. En Inzoomning på styrhuvud.
(frågan handlar om glapp i styrhuvuds lagring)

4. MC som kör på vägrenen (1 x från framsidan, 2 x från baksidan).
(frågan handlar om man tillfälligt för använda vägrenen för att underlätta omkörning)

5. På en välmarkerad bana i en korsning (dvs där linjerna syns bra), bild bakifrån där;
– MCn kör höger i banan.
– MCn kör mitten i banan.
– MCn kör vänster i banan.
(frågan handlar om vilken placering man ska inta vid svängar åt olika håll.)

6. En inzoomning på styrlagret.

7. En inzoomning på passagerarhantagen.

8. MC som står stilla medhjälp av stödet (kanske från flera olika vinklar här med focus på stödet).
(Frågan handlar om det är obligatoriskt med stöd på 2 hjuliga MC)

9. MC som håller på att starta från vägkanten, bild både framifrån och bakifrån.
Även en bild där huvdet är något vrided (dvs kollar döda vinkeln)
(Frågan handlar om hur man ska starta från vägkanten)

10. Inzoomning på tutan (kanppen)

11. Inzommning på gasen

12.
– inzoomning på handbromsen som bromsar med 2 fingrar med handskar.
– inzoomning på handbromsen som bromsar med 3 fingrar med handskar.
– inzoomning på handbromsen som bromsar med 4 fingrar med handskar.


OBS!
På alla bilder måste rätt klädsel bäras, hehe vi vill inte uppmana
någon som håller på att ta MC kort till något mot lagen.

bilderna kan ni skicka till info@pliro.com

naak2803
2013-08-28, 11:02
... ingen som kan hjälpa lite... :(

Jåke
2013-08-28, 11:46
Jo, men man ska hinna med också...

Skickat från min LT25i med Tapatalk 4

naak2803
2013-08-28, 15:52
hehe jojo, men alla behöver inte sitta med alla bilder.
så fort jag får inte några så bockar jag av dessa och skriver vilka som saknas.

Jåke
2013-08-28, 19:58
Kommer att komma ett gäng bilder till dig via Sprend. Vet inte om nåt är användbart, det började bli ganska mörkt och kameran är inte den bästa. Långt ifrån allt du frågat om, men du får se själv. Använd de du vill/kan och beskär dem som du vill. Enda kraven jag har är att de inte används till någonting annat och att mitt namn anges nånstans i anslutning till bilderna, Jan-Åke Petersson.

:)

naak2803
2013-08-28, 20:47
Kommer att komma ett gäng bilder till dig via Sprend. Vet inte om nåt är användbart, det började bli ganska mörkt och kameran är inte den bästa. Långt ifrån allt du frågat om, men du får se själv. Använd de du vill/kan och beskär dem som du vill. Enda kraven jag har är att de inte används till någonting annat och att mitt namn anges nånstans i anslutning till bilderna, Jan-Åke Petersson.

:)

tackar Jan-Åke!
Jag kommer skriva en liten text under "om appen", där det kommer finns en liten del med "credits".
där tänkte jag namnge alla som har bidragit något med att få fram appen. låter detta bra?
kommer även skicka 10 st promokoder till dig så du kan ladda ner appen helt gratis även dela med dig av det till dina kompisar.


nu är detta dessa bilder som är kvar...

hoppas någon kan hjälpa mig med dessa... de är svåra nu.. ;)

1. Bild på en person sittande på en MC, med inzoomning på hjälmen
(Frågan handlar om märkningen på hjälmar)

2. MC som kör i en korsning och svänger till vänster, utan blinkers, men med uträckt arm mot vänster.
(Frågan handlar om det är tillåtet att ge signal med armen om blinkers har slutat fungera)

4. MC som kör på vägrenen (1 x från framsidan, 2 x från baksidan).
(frågan handlar om man tillfälligt för använda vägrenen för att underlätta omkörning)

5. På en välmarkerad bana i en korsning (dvs där linjerna syns bra), bild bakifrån där;
– MCn kör höger i banan.
– MCn kör mitten i banan.
– MCn kör vänster i banan.
(frågan handlar om vilken placering man ska inta vid svängar åt olika håll.)

9. MC som håller på att starta från vägkanten, bild både framifrån och bakifrån.
Även en bild där huvdet är något vrided (dvs kollar döda vinkeln)
(Frågan handlar om hur man ska starta från vägkanten)

10. bild på en person som kör motorcykeln utan hjälm.

naak2803
2013-09-06, 15:10
Kommer att komma ett gäng bilder till dig via Sprend. Vet inte om nåt är användbart, det började bli ganska mörkt och kameran är inte den bästa. Långt ifrån allt du frågat om, men du får se själv. Använd de du vill/kan och beskär dem som du vill. Enda kraven jag har är att de inte används till någonting annat och att mitt namn anges nånstans i anslutning till bilderna, Jan-Åke Petersson.

:)


TJena, skicka över ditt mail till info@pliro.com så skickar jag över promo koderna.

naak2803
2013-09-07, 23:36
Är nu klar med appen, söker 10 st testare.. maila info@pliro.com så skickar jag över en promo kod som gör att ni kan ladda ner den gratis (värde 109 KR)