handdator

Visa fullständig version : Omkörd å påkörd



jrutgers
2013-07-24, 21:27
I söndags när jag övningskörde helt lagligt i 70 bakom min handledare blev jag o körd av en mopedist. Kunde inte låta bli att småle innanför hjälmen.
Idag när jag tog min Surfmobil (945:a) för att få en härlig eftermiddag på brädan, blev jag påkörd av en ouppmärksam mopedist.
Killen körde en skoter och jag uppskattar att han körde in i mig i ca 30 km/h.
Han skadade armbågen och begav sig medelst skjuts av morfar till vårdcentral.
Moppen ( scooter) blev i princip skrot, surfmobilen fick ett pyttemärke på bakluckan.

Undra vad som händer härnäst där en moppe e inblandad.

LowTech
2013-07-24, 21:55
Alltför många mopedister är Darwin Award-aspiranter...

erikn
2013-07-24, 22:02
Världens snabbaste traktor gillar jag, jag har två st. Stabila är de också, jag frontade med en lite nyare Saab för ett par år sedan i låg fart, min stötfångare fram sitter fortfarande den cm snett som hände då, Saaben var bara flisor kvar av fram.

jrutgers
2013-07-24, 23:08
Ja, tur för mig att jag inte hade V70:in. Då hade det nog vart mer skador.

Men skitsamma, hoppas grabben inte fick någon allvarlig skada i armbågen som hämmar honom resten av livet, det är det viktigaste och att han kommer upp på moppen snart igen.
Det är inte lätt när man är 15, då blir allt så jäkla stort.

erikn
2013-07-24, 23:39
Ja, hoppas att han inte får men. Glömde skriva det.

Ankan1
2013-07-25, 16:21
Två små coolingar härförleden på sina garagetrimmade EU mopeder som körde rakt ut framför mig på Blackbirden.Fick stop på plastraketen och hoppade av något ilsken för att höra efter varför de gjorde så när de istället valde att försvinna in på en mindre gata.Det intressanta är att den första som jag hade koll på såg tveksam ut innan han körde om han skulle hinna där den andra av någon obegriplig anledning följde efter den första automatiskt.Helt obegripligt.Möjligt att de var släkt med Evel Knievel. :confused: :D

D_vn7SHncKs

jrutgers
2013-07-25, 16:34
Fick iaf besked idag om att grabben inte har några brott, bara blåmärken. Puh!