handdator

Visa fullständig version : Trodde det var ett skämt



Nina
2007-11-08, 06:41
Blev uppringd härom kvällen av nån tjej. Hon nämnde nåt om Volvo och började ställa frågor som ”Visst stämmer det att du har en MINI Coooper S?” och i nästa andetag begära reg-numret på bilen. Det var en del andra frågor också men skumt kändes det.

Det hon ville var att fråga om jag vill provköra en Volvo. Hon undrade hur nöjd jag är med min hundkoja och vad jag söker efter om jag ska titta på en annan bil. Jo, det är förstås G-kraften, hur mycket pulver den har under huven, det ska ju röra på sig, svarade jag.
Jag fäste ingen mer notis om detta, tänkte det är väl nåt skoj.

Nästa dag ringer mobilen, det var Volvo som ville bekräfta att jag ska provköra en Volvo den 20:e november. Den jag först ville prova med 320 hkr (?) fanns inte kvar men däremot en T5:a med automat. Alltså var det inget humbug, det var alltså sant.

Jag är inte van att bli uppringd så där och det var åratal sen sist jag hade en Volvo reggad på mig, 960:n vi hade innan hundkojan var reggad på gubben så skulle de kikat i nåt kundregister borde de ha ringt och frågat efter honom.

Undrar hur de letar upp allt folk? Vägverket givetvis men blir vem som helst uppringd? Vad kikar de på i registren i så fall? Antalet P-böter (jag är lika med 0 st), indraget körkort (jag har aldrig fått det indraget), eventuella fortkörningar (jag har inga)…?
Kliniskt rena körkort? Mitt körkort är prickfritt och rent, finns ingenting på det, slår man upp mig på Vägverkets körkortsregister så är skärmen totalt tom. De kanske undrar om det blev nåt fel på datorn när jag dyker upp… ;)

Inte för att jag tänkt byta bil men trevligt att bli uppringd och tillfrågad, provköra kan man ju alltid göra på skoj och se hur den allra senaste Volvo V70 är. :D