handdator

Visa fullständig version : Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!



Pathfinder
2013-07-20, 23:09
Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!
En i den sistnämna kategorin hade jag det bizarra nöjet av att träffa idag.
Stod vid ett rödljus i allen påväg att korsa avenyn då en vit gammal audi snabbt kommer upp bakom.
Han ställer sig och slirar på kopplingen ungefär en halv meter från mitt bakhjul läsandes sms eller nåt.
Gillade inte situationen utan vände mig kort om och kollade var fronten på bilen var....sen stirrade jag på honom i bakspegeln.
Det räckte....han försökte sen knö sig mellan mig och bilen i filen bredvid...då blev det grönt o jag drog iväg som vanligt och stannade vid nästa rödljus...då kom han upp bakom mig i en jäkla fart och körde så nära mig han kunde...girade snabbt vänster och sen ställde nån halvmeter bredvid mig och undrade om jag ville ngt....hade ingen lust att tjafsa mitt i vägen inne på avenyn... så jag sa nej....vill du?...sen grönt och samma visa upprepade sig vid nästa rödljus....denna gången sprätte han en glödande cigg mot mig som jag parerade....grönt ljus igen samma visa igen fast denna gången stog han snett framför mig som han försökte preja mig ut på gräsmattan o denna gången försökte han spotta på mig.
Jag drog hojen lite bakåt så han missade mig...hade en fundering på att köra in höger & kliva av hojen men visste ju inte om han hade vapen på sig eller om jag skulle hinna få av mig hjälmen och skydda mig med.
Drog iväg förbi järntorget...rött igen men han hann inte med.....sen vid nästa rödljus hann han ikapp mig och jag drog iväg fullt på leden mot älvsborgsbron.....dock vågade jag inte hålla rullen fixerad med mina 300 kg för jag var inte upplagt för denna typen av körning...trött osv.
Lade mig mellan 2 bilar...han kom ifatt....prejade in mig mot nästa avfart tills vi nästan stod still....jag drog upp på avfarten och han blev tvingad att fortsätta framåt.
Var det mest bizarra jag varit med om....han var typ 45 o själv i bilen...

Har nån annan varit med om ngt liknande?

Ankan1
2013-07-20, 23:45
Om du velat undvika allt det obehagliga i den utdragna situationen så kunde du stannat till en stund eller gått fram till denna bilförare för att reda upp situationen.Och ja, jag har faktiskt upplevt ett antal av dessa mindre roliga incidenter på vägarna under årens lopp.Antingen tar man tjuren i hornen med allt vad det innebär i dessa fall eller så backar man undan och sväljer sin stolthet.Valet gör man när situationen dyker upp.

Pathfinder
2013-07-20, 23:52
Fick en stark känsla av att det inte var en diskuterande individ....fick en känsla av en aggressiv påtänd människa...med tanke på att han prejade mig rejält varje gång han kom ikapp mig utan att vilja stanna mig för mer än att förnedra eller skada mig så kändes det instinktivt svårt/farligt att stanna till...men visst kan man göra det så är ju det bästa sättet....jag fegar sällan ur!

jrutgers
2013-07-21, 00:44
Förmodligen påtänt pucko som f-n inte har på vägarna att göra.
Men det gäller också att passa sig, för det är synnerligen vanligt med vapen idag, plus att påtända knarkarkött är i princip helt utan smärtgräns, vilket försvårar ett " övermannande" av fysisk karaktär, så Ankans förslag om att hålla sig undan är att föredra samtliga gången. Enbart pga av konsekvensen.
Finns ingen anledning att offra hälsan för en idiot, som i ditt, mitt eller våra liv inte har någon betydelse alls egentligen..

Själv är jag väldigt grön på hoj, och har hittills haft turen att undkomma denna typ av idioter, men väl i bil.

Jäkla äcklig grej egentligen! Vem vet hur det hade kunnat gå om du pressat köttgövvet?

Pathfinder
2013-07-21, 11:14
Ja du har rätt,smärtgränsen kan vara hög hos påtända människor...övermanna en sån kräver ju att man släcker ett organ.
Som sagt...skall nog vara glad att det gick som det gick!

Allaandranamnvarupptagna
2013-07-21, 11:23
Sjukt!
Jag hade jävlar dratt högerbenet rätt in i sidan på dörren om nån betett sig så, förtjänar ingen respekt.

Var det en svensk man ?

FCM
2013-07-21, 11:31
Som sagt inget skäl att riskera hälsan och hojen för en galning Men med en kamera och polisanmälan så blir det förhoppningsvis en idiot mindre på vägarna.
Vårdlöshet i trafik? Ofredande? Olaga hot? Försök till misshandel? Tar de honom på plats; olovlig körning? narkotikabrott? osv.

Jan-Olov
2013-07-21, 11:35
Var det en svensk man ?

Vad har det med saken att göra, utländsk idiot eller svensk idiot kan väll kvitta.

Pathfinder
2013-07-21, 12:16
Det finns idioter i alla färger & former som Jan-olov är inne på...men tja polsk tror jag....svårt att säga.
Han kändes som han inte hade ngt att förlora i livet.....övermanna eller ytterligare reta upp en ev påtänd människa med ev vapen i bilen var inget jag var värst sugen på just igår kväll.
Jag ställde in hojen och knallade iväg till polisen och såg till att de gjorde en notering ang regnumret.

Allaandranamnvarupptagna
2013-07-21, 12:51
Vad har det med saken att göra, utländsk idiot eller svensk idiot kan väll kvitta.

Ja visst stämmer det, idiot som idiot, var bara nyfiken, menade inget med det.

simonwellander
2013-07-21, 13:08
Helt sjukt... Vilken idiot.


Var det en svensk man ?

:hmmmm2:

Månne
2013-07-21, 13:13
N är det ju faktiskt så att vi har ett väl fungerande rättsväsen som FAKTISKT tar dylika individer på allvar. Ha tillräcklig sinnesnärvaro för att ta registreringsnummer och polisanmäl direkt, situationen kunde ju slutat mycket olyckligt och vad händer med nästa individ denne nidingsman stöter på?

Polisen anmäler för vårdslöshet i trafik och framkallande av fara för annan om polisman själv ser det inträffade men du kan också göra samma sak. Om ingen uppmärksammar polis på en specifik individs irrationella beteende, hur ska de då kunna göra något åt det?

I detta fall möjligen drogpåverkan vilket är långt värre än rattfylla då droger radikalt förändrar en idivids beteende ännu mer negativt.

TheCrow
2013-07-21, 15:12
Man lurar ut dom ur bilen sen sparkar man av knät, kan dom va hur påtända som helst. Går ändå inte att gå på benet. Lär tydligt vara enkelt att göra oxå. Svårt att prova liksom. Men... Det är ju lätt art vara kaxig när man inte är situationen... Finns det inget mc-gäng som bara spöar upp idioter till bilister? Det skulle jag inte ha så stora moraliska invändningar emot...

Skönt att det gick bra iaf.

/Freddo

Diversion
2013-07-21, 18:57
N är det ju faktiskt så att vi har ett väl fungerande rättsväsen som FAKTISKT tar dylika individer på allvar. Ha tillräcklig sinnesnärvaro för att ta registreringsnummer och polisanmäl direkt, situationen kunde ju slutat mycket olyckligt och vad händer med nästa individ denne nidingsman stöter på?

Polisen anmäler för vårdslöshet i trafik och framkallande av fara för annan om polisman själv ser det inträffade men du kan också göra samma sak. Om ingen uppmärksammar polis på en specifik individs irrationella beteende, hur ska de då kunna göra något åt det?

I detta fall möjligen drogpåverkan vilket är långt värre än rattfylla då droger radikalt förändrar en idivids beteende ännu mer negativt.

Nej det gör de inte, vi har lokala talanger som kan göra vad som helst, de är ändå ute nästa dag eftersom det inte finns några bevis. I det här fallet är en anmälan meningslös. Om han haft en hjälmkamera så hade det kanske varit annorlunda.

jrutgers
2013-07-21, 21:31
Fast då är väl frågan gällande kameran, om detta får användas som bevis, eftersom man kan hävda att filmen( datat) redigerats i efterhand.

Jag säger inte att det är en dålig idé att alltid ha kamera på sig, men jag tvivlar på att det godkänna som bevisning i en rättssal? Jag hoppas jag har fel, dock.

Diversion
2013-07-21, 22:55
Fast då är väl frågan gällande kameran, om detta får användas som bevis, eftersom man kan hävda att filmen( datat) redigerats i efterhand.

Jag säger inte att det är en dålig idé att alltid ha kamera på sig, men jag tvivlar på att det godkänna som bevisning i en rättssal? Jag hoppas jag har fel, dock.

Det vet jag inte, däremot vet jag att när ord står mot ord så går man alltid fri. Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att polisen gör något av detta, det har låg prioritet därför att de inte har något att gå på. Därför måste ju en film vara bättre än inget.

Månne
2013-07-21, 23:15
Nej det gör de inte, vi har lokala talanger som kan göra vad som helst, de är ändå ute nästa dag eftersom det inte finns några bevis. I det här fallet är en anmälan meningslös. Om han haft en hjälmkamera så hade det kanske varit annorlunda.

Och med den inställningen låter vi dem hållas och härja fritt och låter mobben som inte finns sköta jobbet?

jrutgers
2013-07-22, 00:33
Det vet jag inte, däremot vet jag att när ord står mot ord så går man alltid fri. Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att polisen gör något av detta, det har låg prioritet därför att de inte har något att gå på. Därför måste ju en film vara bättre än inget.

Det verkar så, för efter lite googlande förefaller Svea rike ha Fri bevisvärdering och fri bevisföring
Med fri bevisföring menas att det inte finns gränser för den bevisning som en part får föra fram för att styrka sin ståndpunkt, så I rest My case..det går alldeles utmärkt att läggs fram en film om ett händelseförlopp som bevisning.

Motormannen
2013-07-26, 14:47
Vill påstå att video- och ljudupptagningar väldigt ofta är tung bevisning i en rättssal och något som kan få en avgörande roll till ett friande eller fällande. Se bara de x-antal stölder och snatterier som görs från butiker som har kameraövervakning, det första Polisen frågar efter är video på händelsen. Tung teknisk bevisning. Det går dessutom att analysera om videon är trixad med.

Försök till grov misshandel/mord får jag detta till.

Vederbörande borde få maxstraff, körkort klippt och återkallat på livstid, fordon beslagtaget och förbjuden att någonsin inhandla ett nytt. Utländsk medborgare? Omedelbar deportering och maxstraff enligt det landets lagar!

Är det ryssar ska man nog passa sig om man inte själv är stor och musklad, sök på ''russia road rage'' på Youtube... :/

TheCrow
2013-07-27, 10:15
Film lär duga i rätten vilken dag som helst. För även om det går att trixa med en film så är det ingen kunskap folk sitter på till vardags. Dessutom tar det massor av tid att fejka till en hel film. Så gör man anmälan direkt och lämnar in en kopia på filmen då är det inga problem skulle jag säga. Och slutändan går det också att kolla om en film är redigerad i de allra flesta fall.

/Freddo

ThompaB
2013-07-27, 14:05
Är det ryssar ska man nog passa sig om man inte själv är stor och musklad, sök på ''russia road rage'' på Youtube... :/

...Ryssland är väl inte ett land på min tio-i-topp-lista att åka på hoj- eller bilsemester i ;)

Darkman
2014-03-22, 07:27
Stod vid ett rödljus när en kvinna i en Volvo kör upp jämte mig och vevar ner rutan. Hon säger något men jag hör inte eftersom jag har på musik så jag stänger av och ber henna att upprepa sig. Hon säger då att hon ska anmäla mig till polisen eftersom min hoj låter alldeles för mycket. Jaha, svarar jag. Pekar på min regplåt och ber henne att anteckna numret så hon kan anmäla mig. Jag säger också att jag tar hennes regnummer så jag kan kontakta gubben hennes och säga att hon är ute och kör bil när hon borde vara hemma i köket som alla andra kärringar. Ni skulle ha sett hennes min. Obetalbar. Det slog om till grönt och jag körde iväg med ett flin.

engström67
2014-03-22, 08:17
Stod vid ett rödljus när en kvinna i en Volvo kör upp jämte mig och vevar ner rutan. Hon säger något men jag hör inte eftersom jag har på musik så jag stänger av och ber henna att upprepa sig. Hon säger då att hon ska anmäla mig till polisen eftersom min hoj låter alldeles för mycket. Jaha, svarar jag. Pekar på min regplåt och ber henne att anteckna numret så hon kan anmäla mig. Jag säger också att jag tar hennes regnummer så jag kan kontakta gubben hennes och säga att hon är ute och kör bil när hon borde vara hemma i köket som alla andra kärringar. Ni skulle ha sett hennes min. Obetalbar. Det slog om till grönt och jag körde iväg med ett flin.

Ha ha ha klockrent :rock:

Helgoson
2014-03-22, 18:53
Jag har råkat ut för i princip allt, både som yrkeschaufför och privatbilist/mc-förare. Men det jag har lärt mig är att helt plötsligt ger du fingret till "fel gubbe" och då kan det bli jobbigt. Numera så låter jag nästan allt passera utan att ta upp kampen. Det är inte värt det helt enkelt! Jag blir bara trött när folk försöker hävda sin tappade manlighet i trafiken och mumlar: Jävla idiot !, för mig själv och åker vidare.
Däremot när jag kör hoj och folk beter sig farligt i trafiken, så blir jag rädd och samtidigt fruktansvärt förbannad. För två år sedan så sparkade jag in en dörr på en sprillans Merca med min crosstövel med tåhätta. Killen var max 20-22 år och åkte vidare utan att stanna. Förmodligen farsans bil :-)

TheCrow
2014-03-22, 19:23
Jag är ju en sån där långsint jäkel så jag har en idé om att man åker runt på natten och borrar hål i däcken för alla idioter man råkar ut för. När det börjar kosta pengar brukar folk skärpa sig :B

/Freddo

Helgoson
2014-03-22, 22:25
Jag är ju en sån där långsint jäkel så jag har en idé om att man åker runt på natten och borrar hål i däcken för alla idioter man råkar ut för. När det börjar kosta pengar brukar folk skärpa sig :B

/Freddo

Nja...fast det är ju i fegaste laget. Att ge sig på folks bilar ger liksom ingen respekt....om man säger.

TheCrow
2014-03-22, 22:38
Det skiter jag i, har inget behov av att malla upp mig.

/F

Helgoson
2014-03-22, 22:47
Det skiter jag i, har inget behov av att malla upp mig.

/F

Jag förstår hur du tänker. Har också sådana tankar om div idioter. Tar man regnr så kan man ställa till det så in i h-vte om man vill för idioterna. Men jag föredrar att konfrontera asen man mot man om det skulle vara så.

engström67
2014-03-23, 09:23
Jag är ju en sån där långsint jäkel så jag har en idé om att man åker runt på natten och borrar hål i däcken för alla idioter man råkar ut för. När det börjar kosta pengar brukar folk skärpa sig :B

/Freddo

Drygt att ta reda på vad så många har sina bilar stående.Skulle aldrig slösa energi på dylikt,då hade man ju inte tid att göra nått annat.Men klart man blir förbannad.Man blir ju imun av att se det varje dag året runt.Och kan man sätta åt någon öga mot öga så känns det ju bra.:cool:

TheCrow
2014-03-23, 10:08
Man får spara det till dom riktigt stora idioterna. :D Dom är inte så många tack och lov.


/Freddo

Olle Å
2014-03-23, 11:36
Man får spara det till dom riktigt stora idioterna. :D Dom är inte så många tack och lov.


/Freddo

En bekant till mig blev prejad av en bil, som körde om samtidigt med möte. Det är klart att mcföraren blev förbannad, Han körde ikapp, satte ut foten och sparkade bort backspegeln. Sedan tvärbromsade han och vände.:banana::banana:

Ove
2014-03-23, 11:47
Jag är ju en sån där långsint jäkel så jag har en idé om att man åker runt på natten och borrar hål i däcken för alla idioter man råkar ut för. När det börjar kosta pengar brukar folk skärpa sig :B

/Freddo

:confused: Det är ju som att aga någon utan att förklara varför. Meningslöst och du är en buse själv. :rolleyes:

TheCrow
2014-03-23, 12:36
Klart jag är en buse, kör ju mc :D. Man får väl lämna en lapp...

/Freddo

Foosi
2014-03-23, 13:01
helvete med såna upplevelser. Det är ju inte så djävla lätt att alltid tänka logiskt och korrekt när man sitter i en så situation. man blir vansinnig och vill såklart läxa upp fanskapet på plats helst. Men då gäller det att vara bättre beväpnad som sagt. och man åker sällan omkring förberedd på en sån grej. inte jag iaf.
att riskera liv och lem för nån påtänd djävel som är helt oberäknelig dessutom så får man försöka vara lite klok iaf. finns det vittnen och så är det ju djävligt surt att behöva pröjsa skadestånd på 20tus till idioten som är orsaken till det hela :eek: om man nu slog in skallen på puckot mitt i vimlet.
men du har hans reg nummer och kan ta reda på övr info.......................
men samtidigt tänk på då att han kan ha ditt reg också......

klaus
2014-03-24, 01:39
som ni märker i skrivelserna på tråden, det finns idioter i trafiken. Kör man hoj så är man mer utsatt,inte direkt läge att börja fajtas med bilar.
Meningen med hojkörning är ofta att man njuter av detta,då ska man inte låta nån idiot att ta bort den känslan. Det är inte nederlag att köra åt sidan och ta det lite lugnt så att dom rätta tankarna kommer tillbaks, sprid glädje runt omkring dig,det smittar lätt och gör trafiken mycket säkrare.
Ingen hinner utbilda alla som har dålig dag i trafiken och då är folk ofta inte på humör att bli tillrättavisade heller
Och sen ska vi inte snacka om dom påverkade över huvud taget
Hetsa inte upp er på andras fel,det mår ingen bra av
Köra hoj är mer riskabelt,därför många som avstår, känn er som en liten exklusiv gäng, snäll och förlåtande, då har vi alla en fin dag i trafiken
Väl mött därute, vinkar till alla hojar

jrutgers
2014-03-24, 09:26
som ni märker i skrivelserna på tråden, det finns idioter i trafiken. Kör man hoj så är man mer utsatt,inte direkt läge att börja fajtas med bilar.

Meningen med hojkörning är ofta att man njuter av detta,då ska man inte låta nån idiot att ta bort den känslan. Det är inte nederlag att köra åt sidan och ta det lite lugnt så att dom rätta tankarna kommer tillbaks, sprid glädje runt omkring dig,det smittar lätt och gör trafiken mycket säkrare.

Ingen hinner utbilda alla som har dålig dag i trafiken och då är folk ofta inte på humör att bli tillrättavisade heller

Och sen ska vi inte snacka om dom påverkade över huvud taget

Hetsa inte upp er på andras fel,det mår ingen bra av

Köra hoj är mer riskabelt,därför många som avstår, känn er som en liten exklusiv gäng, snäll och förlåtande, då har vi alla en fin dag i trafiken

Väl mött därute, vinkar till alla hojar


+1


Sent from my iPad using Tapatalk

Olle Å
2014-03-24, 09:54
som ni märker i skrivelserna på tråden, det finns idioter i trafiken. Kör man hoj så är man mer utsatt,inte direkt läge att börja fajtas med bilar.
Meningen med hojkörning är ofta att man njuter av detta,då ska man inte låta nån idiot att ta bort den känslan. Det är inte nederlag att köra åt sidan och ta det lite lugnt så att dom rätta tankarna kommer tillbaks, sprid glädje runt omkring dig,det smittar lätt och gör trafiken mycket säkrare.
Ingen hinner utbilda alla som har dålig dag i trafiken och då är folk ofta inte på humör att bli tillrättavisade heller
Och sen ska vi inte snacka om dom påverkade över huvud taget
Hetsa inte upp er på andras fel,det mår ingen bra av
Köra hoj är mer riskabelt,därför många som avstår, känn er som en liten exklusiv gäng, snäll och förlåtande, då har vi alla en fin dag i trafiken
Väl mött därute, vinkar till alla hojar

Håller verkligen med dig. Börjar man reta upp sig på andra trafikanter för mycket kanske man tappat focus på vad man håller på med och drabbas då lätt av att göra misstag:D.

räven
2014-03-24, 10:42
Håller verkligen med dig. Börjar man reta upp sig på andra trafikanter för mycket kanske man tappat focus på vad man håller på med och drabbas då lätt av att göra misstag:D.

Heter det bättre fly än illa fäkta?

Olle Å
2014-03-24, 12:10
Heter det bättre fly än illa fäkta?

Ja, speciellt om det gäller tradare och bussar:eek::eek:

erikn
2014-03-24, 13:57
Eller så tar man skydd bakom en buss.

BY2yhV2eN6c

jrutgers
2014-03-24, 18:04
Eller så tar man skydd bakom en buss.

BY2yhV2eN6c

Det var nära ögat!