handdator

Visa fullständig version : Aprilia mana 850



Hondamannen
2013-07-13, 19:46
Hej,

Skulle provköra en Aprilia mana 850. Akte iväg och tankade. Kom ur bensinstationen och gav lite gas och sa börjar oljelampan lysa. Det visade sig att oljepumpen var trasig och jag kunde da givetvis inte provköra den.

Sant här händer aldrig pa en Honda.

Men de fa meter som jag hann köra med den gav mig ett bra intryck. Jag tror att den är en bra leksakshoj.

Min uppfattning är att den är dyr i drift och passar inte som brukshoj. Det är i allafall den uppfattning som jag har fatt via mana 850 forumen.

Hade det statt Honda sa hade det varit en super rolig hoj.

Mvh

Hondamannen

Jåke
2013-07-13, 23:41
Hade det statt Honda sa hade det varit en super rolig hoj.

Mvh

Hondamannen
Så om jag sätter en dekal med "Honda" på min sambo's hoj blir den mycket roligare och håller mycket bättre?

;)


Skickat från min LT25i med Tapatalk 4 Beta

mirrisen
2013-07-14, 12:28
/klipp/
Men de fa meter som jag hann köra med den gav mig ett bra intryck. Jag tror att den är en bra leksakshoj.
/klipp/
Min uppfattning är att den är dyr i drift och passar inte som brukshoj. Det är i allafall den uppfattning som jag har fatt via mana 850 forumen.

Hade det statt Honda sa hade det varit en super rolig hoj.


Jag förstår verkligen inte poängen med den här "recensionen"? Du har alltså kört några meter och utifrån det så bedömer du att det är en leksak som är dyr i drift, med stöd av det du läst i forum? Att det inte är en Honda visste du väl innan du satte dig på den... :confused:

Hondamannen
2013-07-14, 13:12
Nja en utförligare recension kommer när hojen är lagad. Att den är dyr i drift vet jag har hängt med i en mana 850 forum. Denna hoj är beroende av sin avancerade elektronik system som tyvärr har en tendens haverera titt som tätt. Att det inte är en honda, det visste jag innan provkörningen men jag är en öppen person och avfärdar inte ett märke för ens jag har provkört och skaffat mig en egen uppfattning.


Att jag upplevde den som en moped som käkat steroider beror på att den är en 850 så upplevdes den som en mindre hoj. Min 500 känns större och gedignare. Därav min slutsats.

Hondamannen
2013-07-14, 13:43
Dekaltrimma hjälper förstås inte :-) det ska vara äkta vara! :–)


Så om jag sätter en dekal med "Honda" på min sambo's hoj blir den mycket roligare och håller mycket bättre?

;)


Skickat från min LT25i med Tapatalk 4 Beta

Ankan1
2013-07-14, 14:12
... och hade det varit en Honda så hade du förmodligen fortfarande inte lämnat tillbaka den. :D

Hondamannen
2013-07-14, 14:47
Nej exakt! :-)

Jåke
2013-07-14, 19:16
.....