handdator

Visa fullständig version : Sista lektionen idag, stora dagen U på måndag



Grusbusen
2013-07-11, 17:20
Jahapp, då var förhoppningsvis sista passet kört med herrarna L och R på trafikskolan. På måndag morgon är det uppkörning.

Behöver skriva av mig lite efter dagens vedermödor.

Körde 2 x 80 min idag, inget funkade som jag ville, total pannkaka på alla manöverbanor vid de första försöken. Försökte om och om igen men det blev ingen förbättring. Mot slutet började det sitta bättre men i högfartsmanövern får jag aldrig in det rätta flytet. Ingen fokus på lågfarten, jag har ju fått den att fungera innan men idag gick det inte alls. Att köra i stan funkar rätt så bra men även där får jag inte till flytet där man blir en del av trafiken. Känns mest som om jag bara är i vägen för alla andra.

Har ett mycket bättre flyt på banorna när jag kör med min egen hoj, men tyvärr så fattas 5 kw för att jag ska kunna köra upp på den.

På måndag får det bära eller brista.

Tillägg 23:30
Det var nog inte bra för mina nerver att kolla upp statistiken för förarprov i Kalmar, 55% godkända i år. 2012 var det totalt 70% som fick tummen upp.

Peace and love!
Pär i Kalmar

Baja192
2013-07-11, 18:24
Det kommer gå alldeles utmärkt.
Syns på vägarna på måndag eftermiddag!

jrutgers
2013-07-11, 22:52
Du! Se det positivt! Ett genrep skall inte gå bra. Du kommer sätta det galant på måndag! Lucka till

Jourtjänst
2013-07-11, 23:44
Good luck!

rakarör
2013-07-12, 02:08
Det kommer att gå galant, det SKA gå dåligt på genrepet för att det ska gå bra när det gäller!

EVK
2013-07-12, 09:22
Min sista lektion innan uppkörning, också med banorna, var rena katastrofen. Inget funkade, jag gick till och med omkull i vändningen på högfartsbanan.

Uppkörningen en halv vecka senare gick hur bra som helst. Rejält nervös innan, men banorna kändes direkta lätta när jag väl var ute och körde.

Lycka till!

Grusbusen
2013-07-14, 11:49
Fy f-n, nu börjar uppkörningsnerverna vakna på allvar. Spenderade en timme i går i bilen och körde runt i de områden där jag antar att en trafikinspektör kan tänka sig att testa aspiranten. Stan är ful av små fällor som är lätta att missa om man inte är på alerten.

simonwellander
2013-07-14, 12:43
Fy f-n, nu börjar uppkörningsnerverna vakna på allvar. Spenderade en timme i går i bilen och körde runt i de områden där jag antar att en trafikinspektör kan tänka sig att testa aspiranten. Stan är ful av små fällor som är lätta att missa om man inte är på alerten.

Jag håller tummarna för dig! Du klarar dig nog :o

LinusE
2013-07-14, 15:36
Ja sov gott i natt :D :P

Dungen
2013-07-14, 18:47
Jag har min uppkörning nästa måndag, i Kalmar också. Men om Herrarna L och R anser att du är mogen för uppkörning så lär du ha goda chanser. De känns som att de vet vad de talar om :)

Lycka till!

ThompaB
2013-07-14, 19:22
Bra idé att köra runt i området där uppkörningen kommer ske, i annat fall så är det bara uppmärksamhet på skyltar som gäller. Jag kom att tänka på detta kvällen innan jag körde upp. Smart av mig, gjorde det ju inte lättare att somna den kvällen. Förövrigt körde jag upp i en jävla stad där man saltat med allehanda skyltar (nästan motsägande i vissa fall).

Min inspektör var schysst och sa redan innan att han inte kommer försöka lura in en på ställen där man inte får köra. Han sa att "säger jag sväng höger, då svänger du höger".

Lycka till imorgon!

Bighoj
2013-07-14, 20:49
Jag avundas faktiskt lite grann på alla som har uppkörningen runt hörnet.Denna härliga nervositet man får samtidigt som man är taggad som fan.Känslan inför en uppkörning är något speciellt trots att det faktiskt inte gäller livet om det nu skulle gå åt skogen vid första försöket.Har själv kört upp 4 gånger på 4 olika behörigheter och tävlingsnerverna har känts precis likadant varje gång.
Lycka till och hoppas det går vägen så att ni får lov att träna på egen hand i fortsättningen.

Olle Å
2013-07-15, 10:30
Bra idé att köra runt i området där uppkörningen kommer ske, i annat fall så är det bara uppmärksamhet på skyltar som gäller. Jag kom att tänka på detta kvällen innan jag körde upp. Smart av mig, gjorde det ju inte lättare att somna den kvällen. Förövrigt körde jag upp i en jävla stad där man saltat med allehanda skyltar (nästan motsägande i vissa fall).

Min inspektör var schysst och sa redan innan att han inte kommer försöka lura in en på ställen där man inte får köra. Han sa att "säger jag sväng höger, då svänger du höger".

Lycka till imorgon!

Jag kände ju till stan jag skulle köra i lite grann, men vad jag inte visste att det var torgdag och hela centrum var fullt av gående med rollatorer och barnvagnar och dessutom ett srålande fint väder.
gick bra ändå.:):)

jrutgers
2013-07-15, 11:00
Hur har det gått idag?

Grusbusen
2013-07-15, 14:19
Hemma igen med visiret fullt av döda insekter och ett stort leende.

Kl. 10.15 idag sa trafikinspektören: "Grattis, du har precis tagit MC-kort. Lycka till och kör försiktigt"

Måste erkänna att min körning både på manöverbanorna och i stan kändes lite tveksam men den räckte tydligen för att J skulle vara nöjd. Som sagt, de tittar på helheten och små missar behöver inte innebära kuggning. Kan vara bra att ha med sig för er som kör upp.

Vi var tre som körde upp och tyvärr bara två som blev godkända.

Peace and love!
Pär i Kalmar

LinusE
2013-07-15, 14:25
grattis.
en underbar känsla :)

speed triple
2013-07-15, 14:53
Grattis :D Nu är det bara ut och åka!! :D

ThompaB
2013-07-15, 22:29
Grattis till kortet och frihetskänslan!

jrutgers
2013-07-15, 22:42
Grattis!! Riktigt kul!!

Jourtjänst
2013-07-15, 23:50
Grattis!! :cool:

Greatdanne
2013-07-16, 02:32
Gött! Ser fram emot den dagen. :-)

Olle Å
2013-07-16, 17:20
Gött! Ser fram emot den dagen. :-)

Skriv en rad på söndag kväll och tala om hur du mår. Det kanske kan lätta något:D:D:D

Dungen
2013-07-22, 17:47
Wohoo! Jag klarade det också idag! :D

jrutgers
2013-07-22, 22:37
Grattis!,