handdator

Visa fullständig version : Kurviga asfaltsvägar



Tre_Kronor
2013-07-08, 14:08
Hej,

Håller på med ett litet hobbyprojekt att bygga en webbsida med roliga kurviga asfaltsvägar.
www.kurvigt.nu
Just nu är det vägar runt Stockholm, men ska spendera en vecka i Småland i augusti och tänkte även lägga till vägar jag hittar där.
Så om den är någon som har tips på vägar i en radie av 20 mil runt Skillingaryd (dvs. delar av Småland, Halland och Västergötland så vore jag mycket tacksam.

Skulle även bli glad för tips från övriga landet.

Med vänlig hälsning :hello:
Hans

Jåke
2013-07-08, 14:17
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.kau.utmarktavagar&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsInNlLmthd S51dG1hcmt0YXZhZ2FyIl0.

jrutgers
2013-07-08, 14:18
Ojsan! Hör ser jag potential att sektionera per Län/kommun.
Kan bli hur stort som helst. Finns säkert villiga "funktionärer" runt om i landet som vill tipsa om fantastiska vägar i hela riket?

Bra idé!

jrutgers
2013-07-08, 14:20
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.kau.utmarktavagar&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsInNlLmthd S51dG1hcmt0YXZhZ2FyIl0.

Jag har ju iPhone!? Fånte va me på fina appen

Tre_Kronor
2013-07-08, 14:58
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.kau.utmarktavagar&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsInNlLmthd S51dG1hcmt0YXZhZ2FyIl0.

Ser ju bra ut. Har själv bara appleprodukter och kunde inte hitta den i AppStore.

Ser fram emot att den släpps till iphone så jag kan få ideer på vägar att lägga på hemsidan :D

Oden68
2013-07-08, 17:37
Finns en app som heter greatest roads till iPhone. Finns en hel del kul på den. Går dessutom att skicka rutterna till navigon-appen om man har den installerad.

räven
2013-07-08, 17:57
Söder om Växjö kan jag många vägar

jrutgers
2013-07-08, 20:56
Finns en app som heter greatest roads till iPhone. Finns en hel del kul på den. Går dessutom att skicka rutterna till navigon-appen om man har den installerad.

Ok med swidish roads?

Oden68
2013-07-08, 20:58
Japp, där kan man lägga in egna rutter och ge betyg på lite olika saker. Den är perfekt när man är ute på veckosemester i okända områden.
Den är över hela världen. Kostar dessutom inget har jag för mig.

ThompaB
2013-07-08, 23:10
Ballt, ska testa detta imorgon. Har även Navigon på mobilen, ska testa med hörlur för guidning.

Oden68
2013-07-09, 09:13
Kul, skriv gärna här sen.

ThompaB
2013-07-09, 16:08
Funkade fint. Plottade rutten jag ville åka innan med Greatest roads och sen använde jag Navigon för guidningen. Hade mitt blåtandshandsfree i öronen med in-ear lurar så det var inga problem att höra anvisningarna. Kul!

simonwellander
2013-07-09, 20:19
Sidan ser väldigt 2004 ut. En ny och moden design skulle verkligen behövas. Domänen är bra dock! Lycka till.

Oden68
2013-07-09, 21:29
Funkade fint. Plottade rutten jag ville åka innan med Greatest roads och sen använde jag Navigon för guidningen. Hade mitt blåtandshandsfree i öronen med in-ear lurar så det var inga problem att höra anvisningarna. Kul!

Gott att höra. Jag ska hårdtesta den om 2 veckor när vi drar på hojsemester nere i Skåne.

Shadowrider
2013-07-15, 13:36
Hej,

Håller på med ett litet hobbyprojekt att bygga en webbsida med roliga kurviga asfaltsvägar.
www.kurvigt.nu
Just nu är det vägar runt Stockholm, men ska spendera en vecka i Småland i augusti och tänkte även lägga till vägar jag hittar där.
Så om den är någon som har tips på vägar i en radie av 20 mil runt Skillingaryd (dvs. delar av Småland, Halland och Västergötland så vore jag mycket tacksam.

Skulle även bli glad för tips från övriga landet.

Med vänlig hälsning :hello:
Hans

Tjena!! Bor själv i Huskvarna å en väg jag vet om är mellan Habo och Tidaholm, man åker från habo mot Mullsjö å svänger av mot Hökensås Camping. Den rekommenderar jag riktigt varmt.

Shadowrider
2013-07-17, 06:56
Tjena!! Jag rekommenderar vägarna runt om i naturreservatet Hökensås. Särskilt den från Tidaholm (förbi Hökensås camping) till Habo. Den är riktigt grymt skön att köra på.

Tre_Kronor
2013-07-28, 09:58
Sidan ser väldigt 2004 ut. En ny och moden design skulle verkligen behövas. Domänen är bra dock! Lycka till.

Tack för feedbacken!
Kan hålla med om att den inte ser helt modern ut., det kommer säkert en uppgradering så småning om.