handdator

Visa fullständig version : Tappa bort hojen :D



Mymlan
2013-06-19, 23:15
Tjenare allihop! Har börjat fundera lite smått om man faktiskt kan bli dement redan som 20åring eller om det som hände idag bara beror på tankspriddhet kombinerat med lite solsting. Det här utspelade sig idag:
Jag som är vrålhungrig slänger mig av hojen och rusar in i affären. När jag kommer ut märker jag till min fasa att hojen inte är där jag tycker att den borde vara. Blir smått panikslagen och yrar omkring en god stund.
- Var f*n är den nånstans? Vad i..... den ska va där! NÅN MÅSTE HA TATT DEN! :eek: Yrar jag, när en gubbe stannar och tittar på mig
- Vad är det som ska vara där? Är det en motorcykel? Frågar han och kollar på hjälmen jag har i handen.
- Jaa! Nån har tatt den! :bawling: Svarar jag.
- Är det den där röda där borta? Säger han då med ett flin.
Jag flyttar blicken åt det håll han pekar.
- JaaaAA. Ehhh... jo, de e de! Säger jag när jag får syn på hojen som står exakt som jag lämnade den. :o

Gurrag
2013-06-19, 23:37
^^
Bättre att tabba sig lite än att tappa bort hojen

Jourtjänst
2013-06-19, 23:57
:D :D :D

rolfmm
2013-06-19, 23:58
:D:D:D Alzheimers Light......
Jag gikk en gång in i fel bil - bilen jag gikk in i var inte engång lik på min bil..... :D

Jourtjänst
2013-06-20, 00:02
Jag satte mig i bilen en gång, och jag var inte mer än 45, och kunde inte komma ihåg hur jag skulle göra för att starta den! Jag lovar, det var riktigt kusligt och inte ett dugg kul! Jag tror inte att det var Alzheimers light ens, ingen i min släkt har haft Alzheimer och jag var trots allt för ung. Och det hade inte hänt innan och har inte hänt på de senaste 10 åren heller.

Jag tror att det var en stressreaktion, helt enkelt. Men en sak är klar - det var kusligt som attan!

Olle Å
2013-06-20, 08:18
Kan vara kul efteråt. Hände mig när jag var i 30-årsåldern. Hade varit och handlat i ett varuhus i Rotebro. Gick ut för att åka hem. Hittade inte min VW som jag visste jag parkerat nära entrén. Irrade runt lite grann och gav upp och gick mot affären för att låna telefon för polisanmälan och att försöka ordna hemtransport. Stack handen i fickan för att kolla att nycklarna var kvar. Fiskade upp en liten knippa där det fanns en bricka med en dekal där det står FORD på. Tablå!!!!!!!! hade glömt att jag körde min arbetsgivares bil eftersom jag köpte grejer åt honom.
Så du kan vara lugn Mymlan, det är nog många som gör sina små missar.:):):):)

Ove
2013-06-20, 09:00
Så du kan vara lugn Mymlan, det är nog många som gör sina små missar.:):):):)

:) Har nog hänt de flesta att man råkat tappa bort fordonet. Själv har jag tappat bort bilen i Göteborg vid några gånger och där kan man få leta länge. :p

Peo
2013-06-20, 09:38
En bekant körde en gång en skidresa till Österrike.
När han släppt av passagerarna åker han och hittar en plats att parkera bussen på.
För säkerhets skull skriver han upp vad gatan heter för att hitta den igen.
Morgonen efter är det dags att köra upp gänget till backen så han hoppar in i en taxi och slänger fram lappen "Einbahnstraße".
Föraren tittar lite konstigt på honom.... Einbahnstraße= enkelriktad gata.....
Det tog en stund att hitta bussen :)

erikn
2013-06-20, 11:43
Jag letade ihjäl mig efter bilen på Arlanda. Det var stressigt som sjutton, hade försovit mig innan så det blev snabbparkering i parkeringsgaraget. När jag kom hem igen så gick jag plan upp och plan ner för att leta. I alla fall, det tog nog närmare en timme innan jag kom på att jag kanske skulle kolla det andra parkeringsgaraget också, och där var den.

Nina
2013-06-20, 11:56
:D:D:D Alzheimers Light......
Jag gikk en gång in i fel bil - bilen jag gikk in i var inte engång lik på min bil..... :D

Och jag satte mig i en likadan bil och undrade varför den inte ville starta, det gick inte att vrida runt nyckeln i tändningslåset. Märkligt, det funkade att låsa upp dörren men inte att starta! Ja det var förstås grannens bil jag låst upp och försökt köra till jobbet med. Vi hade likadana bilar av samma färg och årsmodell.

Boendes i USA tappade jag bort hela bilen. Sprang bara in precis som Mymlan in i butiken 5 min och när jag kommer ut är bilen puts väck. Va f…? Vem vill sno DEN?? stod jag där förvånat och tog ett par varv runt parkeringen i fall jag hade parkerat den nån annanstans.

Det kusliga är att jag såg en exakt likadan bil på parkeringen 2 gånger! Som också hade samma färger och till råga på allt ett lustigt sammanträffande: en sambo/make väntades i den.

Jag var 23 år och 3:e gången jag var fram till bilen där jag faktiskt tog en titt på han som satt och väntade kände jag igen karln… Det var alltså min egen bil jag kikat på två gånger innan utan att känna igen den. Så åldern spelar ingen roll, minnet kan spela en spratt i unga år också. :rofl:

Mc-Bosse
2013-06-20, 22:50
Jag hittade inte min buss en gång. Var hundra på att jag hade parkerat den på ett ställe. Medans jag var inne i Pressbyrån för att handla kaffe hade en hel hög med andra likadana gula bussar anlänt.

Smått förvirrad stod jag där och kliade mig i håret. Hittade bussen men på en annan plats. Förra gången jag var där för några timmar sedan hade jag parkerat där var jag trodde jag parkerat denna gången.

Paniken fanns inte alls för det var inte min buss utan Nobinas. Surt att bli av med en buss för 2 000 000 visserligen. :-)

Ankan1
2013-06-20, 22:59
Blev av med en stridsvagn i det militära.Stridsvagn 103 även kallad för Stridsvagn S.Backade in den med hjälp av ett fyrfärgs kodschema via en ficklampa för att inte bryta radiotystnad så att en eventuell fiende inte kunde lyssna där detta färgschema talade om för föraren hur han skulle manövrera fordonet med, fram, back, vänster och höger.Gick inget vidare så den sjönk ner i ett tjärr ute i skogen.Allt som stack upp var några radioantenner.Vilket jädra liv det blev sedan på befälen.De drog upp den senare på natten med (Stridsvagnsbärgaren 120, en stridsvagn som bara är gjord för att undsätta havererade fordon på larver).

Men det var en upplevelse att le åt nu några årtionden senare.LOL. :D

http://i41.tinypic.com/2s9ugd1.jpg

http://i43.tinypic.com/2i7tvti.jpg

Mc-Bosse
2013-06-20, 23:53
http://i41.tinypic.com/2s9ugd1.jpg

Ser en S ofta när jag passerar med bussen då en står parkerad permanent i Revinge.

Ankan1
2013-06-21, 00:01
Jo vi brukade harva runt i dom ute på bla Revingefältet fram och tillbaka hela dygnet runt.Prima svensk åkerjord som då användes som övningsfält.Nackdelen med dom vagnarna var att man var tvungen att rikta om hela vagnen när målet förflyttade sig när dessa stridsvagnar inte hade något rörligt torn.Fördelen var ju att de var lättare att smyga omkring med när de var ganska låga och inte hade detta torn som stack upp.Idag ersatt av en moderniserad Leopard vagn.

Numera ska vi ju tydligen inte ha något försvar så jag ser fram emot den dagen när regeringen själv ska försvara oss.Dom har kanske tänkt skriva en post-it lapp till fienden. :D