handdator

Visa fullständig version : Kawasaki ER6F



Dungen
2013-06-17, 19:12
Hejsan

Har precis hittat en Kawa ER6F på nätet som jag är väldigt sugen på. Nu undrar jag om priset är skäligt, om det är något som ser konstigt ut och om det är något speciellt jag ska tänka på? Eller är det bara att lägga handpenning och vara glad? :)

Länk till hojen: http://www.blocket.se/alvsborg/Kawasaki_ER_6_F_ABS_47309728.htm?ca=18&w=3

LinusE
2013-06-17, 19:40
Köp en större hoj e mitt tips.
Mycke vibrationer, ganska trött motor, träsmak delux efter någon timma.

Dungen
2013-06-17, 19:44
Modellen har jag inte tänkt att ändra på, mest pga försäkringsavgiften (blir stor med nytaget kort).
Det jag undrar mest är om det är ett högt överpris?

Hamre
2013-06-17, 19:50
De e bara skitsnack att den motorn vibrerar och är för klen, förmodligen nån som aldrig har provat hojen som påstår nåt sånt!
Hade en ER6n för några år sen, skitkul hoj! Va på semester med den, två vuxna plus full packning inga som helst problem.
De e ju "bara" 650cc, de e det som är problemet. I Sverige så e ju allt under 1000cc lika med moped enligt kubikivrarna!
Köp den , jag hade gjort det!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Olle Å
2013-06-17, 20:42
De e bara skitsnack att den motorn vibrerar och är för klen, förmodligen nån som aldrig har provat hojen som påstår nåt sånt!
Hade en ER6n för några år sen, skitkul hoj! Va på semester med den, två vuxna plus full packning inga som helst problem.
De e ju "bara" 650cc, de e det som är problemet. I Sverige så e ju allt under 1000cc lika med moped enligt kubikivrarna!
Köp den , jag hade gjort det!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Ja för tusan häng inte upp dig på kubiken. Det är ju var och hur du kör som är avgörande. Kan garantera att inte många storkubikare hänger med en Transalp 600-650 cc på hoppiga gropiga asfaltvägar fastän de har en massa kubik.:):)

LinusE
2013-06-17, 22:30
De e bara skitsnack att den motorn vibrerar och är för klen, förmodligen nån som aldrig har provat hojen som påstår nåt sånt!
Hade en ER6n för några år sen, skitkul hoj! Va på semester med den, två vuxna plus full packning inga som helst problem.
De e ju "bara" 650cc, de e det som är problemet. I Sverige så e ju allt under 1000cc lika med moped enligt kubikivrarna!
Köp den , jag hade gjort det!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Tog kk men min o körde 300 mil med efter det o sålde den just av mina nämnda anledningar.
Hade dessutom en hel del lul lul på den....

Det är en billig hoj o de känns i alla avseende och den blir då så klart då billig o försäkra
Vad gäller pris år de ju så enkelt som o kolla alla i sve o sen ta sortera på pris så
Får man fort upp vad riktvärde är...

Edit. Absolut inte kubiken jag syftar på, karaktären är jobbig på paralleltwin, vibrerar gärna oavsett växel
Som gärna vandrar ut i handtagen. Vågar påstå att en stonka som xt har akönare gång.
(Samma motor som raptorn o sådana har jag ägt o kört många mil)

pentti01
2013-06-17, 22:33
Eftersom jag är en "Honda nörd" vill jag tipsa om Honda 600 Hornet. Mer hoj, bättre kvalitet.

erikn
2013-06-17, 23:58
Och jag som bara har 400 cc, är det en knallert då?

pentti01
2013-06-18, 01:42
Och jag som bara har 400 cc, är det en knallert då?

Tok heller; är du nöjd med hojen så är allt gott ! :)

V Saarela
2013-06-18, 04:45
Modellen har jag inte tänkt att ändra på, mest pga försäkringsavgiften (blir stor med nytaget kort).
Det jag undrar mest är om det är ett högt överpris?

Äsch, jag har haft bilar med mindre kusar än detta :) Bra lagom hoj att börja med för att sen ha kvar nöjet att byta till nåt större....om man nu vill det(alla varken gillar eller vill göra det). ABS bromsar är också att föredra.....

Prismässigt tycker jag att den hojen stå lite dyrt i jämförelse. Väskhållarna som sitter på ser ut att vara Givi. Spara hållarna för framtida långturer.
Kolla även under tankskyddet att tanken är hel och fin.

Sök på blocket på er6f o jämför priser. På det tar du sen hänsyn till firma med garanti, ev avbetalning osv. Bara du kan ju bedöma en det är värt.


Om jag skulle köpa en ER6f för dom pengarna?.....Neeej, gillar dom inte :)

engström67
2013-06-18, 07:46
Ja för tusan häng inte upp dig på kubiken.Kan garantera att inte många storkubikare hänger med en Transalp 600-650 cc på hoppiga gropiga asfaltvägar fastän de har en massa kubik.:):)

Ha ha ja det märks när man är ute och kör med Farsan,han åker Africa twin.Han har då inte mycket att sätta emot,ens på grus:):) Men annars Kawan är ju en perfekt första hoj och överkomligt pris och försäkring.Dumt att satsa på en större och dyrare först ifall man inte tycker att hoj körning är nått.Finns ju dom som köper dyra,stora maskiner och sedan inte tycker om det;)Byta upp sig till större maskin kan man ju göra senare.

Håkan46
2013-06-18, 19:00
Er-6f är en fin hoj, har provat vid några tillfällen. Jag har ägt en Versys 650 under 3 säsonger.
Mitt råd: ABS är mycket viktigt idag. Utan ABS= svårsålda. Den är ca 10 000 kr för dyr.
Behöver du verkligen väskorna. Behöver man dom inte är det inget värde i dom.
1200 mila- är en dyr service. Vid 800-900 mil skall det vara bytta och fina däck.
Jämför denna.
http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_ER_6F_ABS_47374655.htm?ca=9&w=3
//Håkan